Pages

Support Penaja

Saturday, April 2, 2011

Kisah Rosni dan Hamid

Posted by mykhalis On 10:37 PM 23 comments

Sepasang kekasih baru yang bekerja sebagai pekerja sosial.. Hamid dan
Rosni selalu bersama walau kemana jua.. Suatu malam ketika mereka berdua
keluar berdating…

Hamid : “Kita nak kemana nie?
Rosni : “Tak kisah la.. mana-mana pun boleh”
Hamid : “Apa kata kalau kita ke pantai..
Rosni : “Saya ok aje..”

Apabila sampai dipantai mereka berdua tidak keluar dari kereta.. merekahanya berehat sambil berbual-bual didalam kereta.. Mulanya berbual
biasa..
lama-kelamaan.. Hamid meletakkan tangannya di paha Rosni.. nampaknya
Rosni
tidak membantah.. Beberapa minit kemudian.. Hamid mengerakkan tangannya
beberapa inci ke atas… Rosni masih tidak membantah… hinggalah
akhirnya ketika Hamid mengerakkan tangannya beberapa inci lagi.. Rosni berkata
dengan sopan.. “Abang Hamid… ingatlah pada akta 15 dalam perlembagaan
pekerja sosial” Setelah mendengarkan teguran Rosni itu.. Hamid terus
menarik tangannya menjauhi Rosni.. walaupun sebenarnya dia tidak berapa
ingat isi kandungan akta 15 itu..

Hamid : “Maafkan saya”
Rosni : “Tak apa”

Lalu mereka pulang… Di rumah.. Hamid terus masuk ke bilik dan membuka
buku perlembagaan pekerja sosial dan mencari akta 15.. lalu dia membaca
kandungannya…

“Teruskan Usahamu.. Jangan lakukan Separuh Jalan Sahaja”


JANGAN TIRU PERANGAI ROSNI DAN HAMID

23 comments:

rosni rosni..apa nak jadi..

dedua mengong! cis! haha!

Miss Dill^^

alahai..melepas laki tu..haha

berfikiran positif dari kisah negatif... jika nakkan sesuatu, berusahalah sampai berjaya....jgn sekerat2... kan dah melepas peluang yg terbentang.... lagi satu kalau buat keje sekerat2 sampai bila pun tak habih...ekekekke

aduh.. tu la.. sape suruh tak hingat.. kan dah rugi.. HAHAHA.. *sori, agak kekejian.. hahha

hahaha. rugi je die tak ingat. ekekeke

lame tak jengah blog khalis.. semakin lucah nampak nya.. kah kah kah

@Miss Dill heheh..nak wat camne..lurus bendul

@Henry Zackery itulah pasl..strategi tak berkesan

@nitestalker itulah..salah makna.. sape suruh tak study

tak nak tiru perangai dia ..hahahaha

ok la terlepas dr zina walaupun dua2 bengong!haha..

hahaha..leh lak baut cam tu..tapi bagus gak bila bodoh cam tu..terhindar dari perbuat hina..

boleh plak die amik akta tu untuk die buat gitu ek,.haha,.rosni ampess,hehe,.

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...