Kisah Rosni dan Hamid

Sepasang kekasih baru yang bekerja sebagai pekerja sosial.. Hamid dan
Rosni selalu bersama walau kemana jua.. Suatu malam ketika mereka berdua
keluar berdating…

Hamid : “Kita nak kemana nie?
Rosni : “Tak kisah la.. mana-mana pun boleh”
Hamid : “Apa kata kalau kita ke pantai..
Rosni : “Saya ok aje..”

Apabila sampai dipantai mereka berdua tidak keluar dari kereta.. merekahanya berehat sambil berbual-bual didalam kereta.. Mulanya berbual
biasa..
lama-kelamaan.. Hamid meletakkan tangannya di paha Rosni.. nampaknya
Rosni
tidak membantah.. Beberapa minit kemudian.. Hamid mengerakkan tangannya
beberapa inci ke atas… Rosni masih tidak membantah… hinggalah
akhirnya ketika Hamid mengerakkan tangannya beberapa inci lagi.. Rosni berkata
dengan sopan.. “Abang Hamid… ingatlah pada akta 15 dalam perlembagaan
pekerja sosial” Setelah mendengarkan teguran Rosni itu.. Hamid terus
menarik tangannya menjauhi Rosni.. walaupun sebenarnya dia tidak berapa
ingat isi kandungan akta 15 itu..

Hamid : “Maafkan saya”
Rosni : “Tak apa”

Lalu mereka pulang… Di rumah.. Hamid terus masuk ke bilik dan membuka
buku perlembagaan pekerja sosial dan mencari akta 15.. lalu dia membaca
kandungannya…

“Teruskan Usahamu.. Jangan lakukan Separuh Jalan Sahaja”


JANGAN TIRU PERANGAI ROSNI DAN HAMID

Comments

puteri ain said…
rosni rosni..apa nak jadi..
Miss Dill said…
dedua mengong! cis! haha!

Miss Dill^^
kucarkacir said…
alahai..melepas laki tu..haha
nitestalker said…
berfikiran positif dari kisah negatif... jika nakkan sesuatu, berusahalah sampai berjaya....jgn sekerat2... kan dah melepas peluang yg terbentang.... lagi satu kalau buat keje sekerat2 sampai bila pun tak habih...ekekekke
Ayie said…
aduh.. tu la.. sape suruh tak hingat.. kan dah rugi.. HAHAHA.. *sori, agak kekejian.. hahha
bedpet said…
hahaha. rugi je die tak ingat. ekekeke
lame tak jengah blog khalis.. semakin lucah nampak nya.. kah kah kah
Anonymous said…
=.= Mcm2 dh
mykhalis said…
@Miss Dill heheh..nak wat camne..lurus bendul
mykhalis said…
@Henry Zackery itulah pasl..strategi tak berkesan
mykhalis said…
@nitestalker itulah..salah makna.. sape suruh tak study
mykhalis said…
@Ayie

biasa arr tue..wahahaha
nelly said…
tak nak tiru perangai dia ..hahahaha
Puan Kutu said…
ok la terlepas dr zina walaupun dua2 bengong!haha..
bunga said…
hahaha..leh lak baut cam tu..tapi bagus gak bila bodoh cam tu..terhindar dari perbuat hina..
boleh plak die amik akta tu untuk die buat gitu ek,.haha,.rosni ampess,hehe,.

Popular Posts