Pages

Support Penaja

Selamat Datang ke blogslucumenarik

Terima Kasih.. Datang dan hebahkan pada kawan-kawan anda

Hiburan

yang terkini lagi sensasi

Lawak dan Jenaka

Ada banyak cerita dan gambar yang mencuit hati

Politik

Mungkin memanaskan hati siapa yang tidak mengerti maksud sebenar

Ngeri dan Seram

Perghh..bikin serun je.. sabo je la ek?

Friday, January 13, 2012

Posted by mykhalis On 4:37 PM 2 comments

Pengalaman detail Wardina dirompak bab 1

Mereka merompak "perasaan selamat" saya
Selimut saya terbuka! Dibuka! YA Allah seorang lelaki bertopeng menyuruh saya diam SHHHHHH”katanya. Barang kemas mana?” “Barang kemas mana?” katanya. Tersedar saya, ini bukan mimpi lagi, rumah saya dimasuki pencuri! Saya cuba tenangkan hati, dan menyorok muka juga tubuh saya. Jawab saya dengan yakin Saya tak pakai barang kemas, saya tak ada barang kemas” 

 Yang ada pada saya cuma cincin arwah tinggalan nenek saya. Dengan berat hati saya membukanya, Ini saja yang saya ada, cincin nenek saya, nah ambil” balas saya “Saya memang tak suka barang kemas, tak pakai barang kemas” kata saya lagi, cuba meyakinkan manusia ini bahawa rumah ini memang tiada apa yang dicari. Seribu satu perasaan dan sejuta lagi penyataan memecut laju didalam minda.  

Kenapa? Bagaimana? Apa akan terjadi? Mana anak-anak saya? Siapa mereka? Mahu apa? Adakah saya akan diapa-apakan?
Cincin belah rotan dengan tiga butir berlian kecil, mungkin tiada nilai yang tinggi. Namun  itulah peringatan asal usul dan ‘memori’ jati diri ini. Separuh dari diri saya. Tidak tinggi dengan nilai harga,tetapi tinggi dengan nilai jiwa. Cincin arwah Dorris Irene Wilmot yang dipakai ketika perkahwinannya dulu. Dari Scotland ke England kemudian bersama cincin itu juga dia berlayar bersama Leslie James Morgan Wlmot, grandpa saya, ke Australia tatkala perang dunia ke-2. Saya sebenarnya mahu memberinya kepada Amna satu hari nanti ,tapi apakan daya. Memori dan nilai sentimental cincin itu amat tinggi sekali. Tidak apa, kerana memori di dalam diri tidak mungkin dapat mereka curi.
Namun sebagaimana memori indah itu akan kekal dengan izinNya, memori ngeri ini juga akan terus tersematl dalam diri. Seperti pita video buruk  yang rosak, gambaran kejadian berputar dan berputar kembali dalam ingatan saya. Adakalanya bulu roma saya naik kembali, tangan dan tubuh bergetar dengan sendiri. Wajah mereka kini sering menggangu dan menghantui saya. Saya pasti, ianya mengambil masa untuk di’lupa’kan. Bukan lupa sepenuhnya, namun lupakan ketakutan dan mencari kekuatan kembali. Takut, resah, gelisah dan beribu perasaan lain, bercampur seperti dicampurnya rencah di dalam kuali. Akhirnya, namun akhirnya gulai itu sungguh enak sekali. Akhirnya, saya mengucap syukur Alhamdulillah. Allah mahu membersihkan kami. Musibah demi musibah , membuatkan diri lebih dekat dengan Ilahi, “Syukur Ya Allah” Alhamdulillah” dan “Innalillah” bermain di bibir sejak pagi tadi.
Saya terfikir, siapakah dia insan ini, sehingga sanggup buat begini? Mencuri demi wang ringgit semata. Ketika dipukul Ikhwan di kaki dan kepala, mereka berkata, Saya tak kacau orang, saya tak kacau orang dalam loghat Indonesianya. Ikhwan memberi amaran keapda mereka Jangan sentuh isteri saya”, “Jangan kacau anak saya”. Ikhwan dikejutkan ketika sedang menemani Imran yang demam, di kamar birunya. Diikat tangan suami tercinta. Setelah Ikhwan menjerit, mengharapkan ada yang mendengar, saya kemudian tergamam ketika perompak itu berkata “Sini, sini” cuba membuka selimut saya.
Saya berjanji pada diri ,sekiranya orang ini cuba mengapakan saya, saya akan bermatian sehingga nafas terakhir, memepertahankan maruah saya. Saya juga wanita Aceh, darah pejuang mengalir di dalam badan saya. Rupanya Eka saudara saya dari Aceh yang kini membantu saya ditarik dari kamarnya dibawah keatas dan disuruh bersama saya didalam selimut. Saya memeluknya.
Anak-anak saya? Di mana mereka? Saya tertanya-tanya. Saya berikan dan letakkan keselamatan diri mereka kepada Allah sepenuhnya. Saya yakin mereka selamat. Doa saya setiap lepas solat adalah supaya Allah memelihara mereka, kerana mereka bukan kepunyaan saya, mereka milik Allah. Saya yakin pasti ada diantara doa saya didengari. Saya pasti! Saya yakin! Tidak lama kemudian terdengar tangisan Imran.
Imran!!! ” jerit saya, tanpa membuka cadar. Ikhwan masuk bersama Imran ke kamar saya. Saya pegang badan panas Imran, dia masih demam, dan Imran terus teresak-esak dalam pelukkan saya. “Naughty man, Ummi” kata Imran pada saya. “Dia hit ayah Imran” katanya. “Imran tak de sword, Imran” katanya. Allah, sucinya anak ini. Belum mengerti apa pun. Ini bukan filem atau kartun anakku.Sword Imran tak akan mungkin membantu. Satu ketika dahulu, perompak-perompak ini juga pernah suci dan comel sepertinya. “Ya Allah pelihara anakku” bisik saya dalam hati. Tidak lama selepas itu, Amna dan Azra dengan senyap memasuki cadar saya. Kami bertiga memeluk erat sesama sendiri. Sekali-sekali saya mengusap Eka disebelah saya. Saya harus berani untuk mereka. Saya tiba-tiba merasakan Ikhwan duduk dikaki saya. Alhamdulillah kami semua ada bersama.
 Sekali lagi selimut saya ditarik, seorang lagi lelaki bertopeng bertanya “Barang kemas mana?” Ikhwan berkata Jangan sentuh dia, dia tak ada tudung MasyaAllah, begitulah suami saya menjaga kehormatan saya. Dalam saat ini pun dia tidak mahu sesiapa pun melihat ‘hak’nya. Saya amat berbesar hati ketika itu. Maka kerana itulah luluh jantungnya melihat gambar saya dahulu di’post’ sesuka hati di alam maya. Kasihanilah saya dan dia. Janganlah buat begitu lagi ya? Pelihara aib orang lain supaya aib anda dan keluarga juga dijaga. Percayalah janji Allah itu benar, ini bukan janji manusia.
 Sekali lagi saya menjawab membalas pertanyaan peromapak ini, “Saya tak pakai barang kemas, saya tak suka barang kemas” Ikhwan mengalih perhatiannya kepada laci dihadapan. “Sini banyak barang mahal” tunjuk Ikhwan. Manusia ini menggeledah laci tadi yang sebetulnya cuma termuat aksesori lama. Rantai, gelang kayu, brooch yang dihiasi permata palsu.  Ya, saya tidak punya apa! Saya bukan penggemar emas dan intan permata.
Seorang lagi rakannya berhenti dihadapan rak buku kami. Itulah harta saya, buku yang tersusn rapi. Rak demi rak buku didalam kamar. Itulah saja ‘harta’ saya. Ilmu itu emas bagiku. Tak mungkin perompak ini mengerti! Berdirinya dihadapan rak buku itu, dia seolah keliru. Tidak tahu lagi apa harus dibuat dan kemana harus dituju. Dihampiri rak diatas meja tulis, disitu penuh dengan buku lagi, dengan buku nota yang amat berharga bagi saya, segala nota kuliah, seminar dan persidangan ada disana. Saya yakin tidak akan mereka sentuh sama sekali! Juga tersusun di rak itu Quran-Quran saya. Sampainya dia memegang Quran berwarna hijau muda, Ikhwan berkata “Quran tak nak?” memerli sinis dirinya. Dia cuma diam.
Ikhwan mula membaca Ayatul-Kursi dengan nada tinggi. Dia menyuruh Ikhwan diam. Mungkin tergetar juga hatinya. Saya mengikut. Al-Falaq menyusul.
 "Katakanlah wahai Muhammad “Aku berlindung kepada Allah Tuhan yang menciptakan sekalian makhluk”
"Dari bencana makhluk-makhluk yang ia diciptakan” “
"Dan dari bahaya gelap apabila ia masuk”    
“Dan dari kejahatan makhluk-makhluk yang menghembus-hembus pada simpulan-simpulan”
“Dan kejahatan orang  yang dengki apabila ia melakukan dengkinya”
(Quran, Al-Falaq:1-5)
Saya, Amna dan Azra memabcanya berulang ulang dengan penuh yakin. Akhirnya semua ini milik Allah jua  “Ya Allah yang memiliki hati manusia, timbulkanah perasaan gentar dan tidak selesa didalam jiwa mereka” doa saya dalam hati. Saya cuma mampu berserah, dan ketika ini terasa makna ketawhidan Illah yang begitu tinggi memuncak di dalam sanubari. Secara tiba-tiba, terdengar motor pak jaga di luar rumah saya. Perompak menyuruh kami diam. Tidak lama selepas itu, mereka beredar. Rupanya Farah anak gadis Pak Fauzi Marzuki, jiran belakang saya ternampak kelibat penyamun ini dari jendelanya. Dan siapakah yang menggerakkannya untuk nampak rasanya? Ya Benar! Allah SWT.
Air mata saya menitis. Thank you Allah. Kuasa keyakinan itu amat tinggi sekali. Keyakinan bahawa Allah akan bersama orang-orang yang mahu bersamanya. “Ingatlah Aku dan Aku akan mengingatimu” Saya cukup yakin. Janji Allah benar. Ini bukan janji manusia.
Amna masih trauma, sejurus setelah mereka keluar, setelah polis dan jiran bersama kami. Amna terus muntah. Satu reaksi fisiologi yang biasa bagi kanak-kanak yang trauma. Muntahnya hijau, namun lebih hijau lagi emosinya. Saya akan cuba membina keberaniannya kembali. Satu pertanyaan Amna yang membuatkan saya terhenti. “Why did they do that Ummi?”
Saya terdiam. Bagaimana harus saya jawab pada anak kecil ini? Ya benar kita semua dilahirkan fitrahnya suci dari dosa. Jawapan saya pada Amna di artikel seterusnya! Ianya  untuk anda fikirkan juga.
Yang masih trauma,
Wardina
Sumber asal : fanpage wardina.

Posted by mykhalis On 4:05 PM 5 comments

Makhluk bernama Anon/ Trevor

adakah setiap anon merasakan diri mereka seperti ini???
 Rasa nak gelakpun ada.. tadi dalam komen Khalis ada baca sorang pengomen yang takde telor(anon) telah mengatakan.. jangan buat pasal dengan blog serius.. kalau buat pasal nanti juta-juta pengomen Obe akan datang maki hamun..

sebenarnya loser camni.. gaya cakap berdegar2..tapi pengecot..

Aduhh.. kesian betolla.. Buat peminat Obefiend.. dia cari hidup dengan menjadi blogger.. dah jadi tanggungjawab dia cari rezeki menyara anak bini dengan menulis blog.. even dia tulis meleis, serbanistas.. dia menganjing ke apa ke.. itu cara dia cari rezeki..Khalis berblog kerana keseronokan dan isi masa lapang..tapi tak bermakna takde cita-cita untuk cari makan dengan berblog.. tapi kalau aku tutup blog.. memang tak lapar la perut ni.. Aku ada CC.. ada ada bisnes mee kuning, InsyaAllah, ada kedai makan sendiri sebelum hujung tahun ni.. even aku ada cuba menulis untuk majalah Ana Muslim walaupun ditolak..huuu.. tapi aku memang ada banyak masa terluang.. so, kalau kerana berblog nak maki hamun sebagai peminat memang tak berbaloi kot..

Sebab setakat ni, kalau Obe sound kat blog ni dia guna profile dia.. bukan guna peminat yang takde telor jadi Anon atau jadi Trevor.. muka sendiri pun tak berani nak guna lagi nak kutuk2.. aduhh..Kepada pembaca, blog ni boleh diganti sekelip mata sahaja.. Lagipun kalau aku nak kutuk Obe aku guna blog rasmi ni.. blogslucumenarik.. kalau aku komen kat blog dia aku guna nama aku.. profile aku..takde maknanya nak berselindung disebalik nama palsu.. ada faham anon?

Blog ni income takdela banyakk.. tapi setakat ni ada jugak aku wat contest kat pembaca.. aku hargai jugak pembaca aku..

Hmm.. udahla.. blogserius is serius bisnes,, blogslucumenarik is lucu and menarik bisnes ok?

Posted by mykhalis On 3:51 PM 0 comments

Komik kelakar : Berusaha bersungguh-sungguh

pengajarannya: sila faham betul2 sukan apa yang anda main..

Posted by mykhalis On 3:50 PM 0 comments

Made in Malaysia : Jamming di reban ayam.. drum guna bahan terpakai

cool sehh..

bunyi drum memang masyuk je.. mesti dah ada orang sponsor lepas tengok video ni..Mungkin ajai kot..takkan asyik pompuan je ko amik artis

Posted by mykhalis On 3:47 PM 4 comments

Kucing yang bercita-cita tinggi

perasan betul ni.. ingat dia boleh terbang ke ape?cehh

Thursday, January 12, 2012

Posted by mykhalis On 5:32 PM 6 comments

Perempuan yang berak di tengah pasaraya

memang gila tak senonoh betolla..tak tahan bebeno dah ke?

Posted by mykhalis On 5:29 PM 4 comments

10 tahun sudah mengandung kerana diperkosa


Seorang gadis Mexico berusia 10 tahun telah melahirkan seorang bayi lelaki selepas kehamilan 31 minggu, menurut laporan.



Bayi pra-matang, yang berat 3.3 pound dilahirkan oleh seksyen raja di Hospital Wanita di bandar Puebla dan berada di Unit Rawatan Rapi pulih akibat radang paru-paru.


Ibu muda, yang dari berdekatan San Francisco Totimehuacan komuniti, telah kembali ke tanah air selepas prosedur tetapi melawat bayi setiap hari untuk menyusukan, kata pegawai.


Pejabat Peguam Negara Puebla negeri kini menyiasat sama ada gadis itu telah dirogol dan siapa bapa, pengarah hospital Rogelio Gonzalez berkata, mengikut UpFrontNewswire.


Undang-undang negeri Mexico berkata, ibu-ibu muda tidak mempunyai pengguguran kecuali perempuan boleh membuktikan dia adalah mangsa serangan seksual.


Umur minimum menyatakan persetujuan ialah 12 dan wanita yang menjalani pengguguran di Puebla menghadapi hukuman denda atau penjara jika mereka tidak dapat membuktikan mereka telah didera secara seksual.


Undang-undang yang sedang dikaji semula.


Perempuan, yang tidak dinamakan, tiba di kemudahan perubatan pada 22 Okt, mengalami komplikasi yang mengancam nyawa, termasuk sawan.


Pegawai hospital berkata bayi yang baru lahir adalah dalam keadaan yang baik mengingati kelahiran pra-matang dan ibu pulih dengan baik.


Ini bukan merupakan kes pertama seorang gadis yang teramat muda yang melahirkan anak di Mexico.


Pada bulan Ogos tahun lepas, Amalia yang berusia 11 tahun mempunyai seorang kanak-kanak dua minggu pra-matang selepas dia menafikan pengguguran oleh Jabatan Hakim tempatan pada bulan keempat kehamilan.


Dia dirogol berulang kali oleh bapa tirinya ketika dia berusia 10 tahun, tetapi undang-undang tempatan tidak membenarkan penamatan selepas tiga bulan.

Posted by mykhalis On 5:24 PM 2 comments

lelaki yang paling cantik di Thailand


Dibalik kecantikan yang luar biasa tersebut, sebenarnya Nong Poy adalah seorang pria yang melakukan operasi kelamin pada usia 17 tahun.

“Wanita” transgender kelahiran 1984 ini memiliki tinggi 171 cm, ukuran badan: 33-24-36 dan massa: 48 kg. Jiwa kewanitaannya sudah mulai ia rasakan sejak dia duduk di bangku SD. Ia merasa dirinya lebih cocok memiliki tubuh wanita dan dia sudah bermimpi untuk menjadi seorang perempuan tetapi dihadapan orang tuanya dia bersikap seperti anak laki-laki. Karena dia merasa risih dengan ‘organ’ prianya dia melakukan operasi pada saat berumur 17 tahun.

Pada awalnya dia sangat takut akan operasi tersebut, tetapi setelah berkonsultasi dengan banyak dokter akhirnya dia memutuskan untuk melakukan operasi. Proses operasinya sangat menyakitkan bagi Poy. Dia mengalami sakit yang luar biasa tapi demi cita-citanya menjadi seorang perempuan, dia seakan tidak peduli dengan rasa sakitnya pada saat itu. Setelah dia berubah menjadi ‘wanita’ rasa sakit itu dianggapnya sebagai bayaran yang setimpal.

Dua tahun pasca operasi, Nong Poy berhasil memenangkan kontes kecantikan ‘Miss Tiffany‘ saat dia berumur 19 tahun. Pada tahun yang sama, Nong Poy menjadi Miss International Queen (lady-boy) 2004. Ia semakin dihargai tidak semata karena prestasi internasional yang ia raih. Namun, kecantikan (wajah) ia peroleh terjadi secara alami pasca operasi dan terapi hormon. Tidak seperti wanita trasgender lainnya, Nong Poy tidak melakukan operasi plastik pada wajahnya. Ia hanya melakukan operasi pada tubuhnya dan menggantikan kelaminnya menjadi wanita.

Oleh karena itu, ia pun dibanjiri orderan sebagai model, bintang iklan, pembawa acara di Thailand. Selain cantik, Nong Poy juga cerdas dan berbakat. Kepintaran dan kecantikannya pada akhirnya dapat diterima dengan baik oleh masyarakat Thiland. Setidaknya karena ia telah membawa nama Thailand dalam ajang internasional.

Posted by mykhalis On 3:45 PM 3 comments

Baru berusia setahun tapi sudah bergambar dengan ratusan bintang hollywood

Tyler Secombi baru sahaja berusia 1 tahun.. tapi kerana ibunya Donna sangat taksub dengan filem sehingga telah pergi 60 tayangan filem perdana dan pelbagai acara penting lain yang melibatkan bintang-bintang.. kini Tyler sudah bergambar dengan ratusan bintang hollywood. Tidak lupa bintang bola sepak.










hmmm...agaknya dalam pantangpun mak dia gagah ke diri nak pergi tayangan perdana..

Posted by mykhalis On 3:36 PM 0 comments

Animasi transformers dari Indonesia

Memang akui agak cunla animasinya..

sudah2la nak mengutuk-ngutuk ni kan? yang mana jelik kita tegur,, yang mana elok kita puji..

Posted by mykhalis On 3:33 PM 2 comments

Hazel Jones : Saya hilang dara dua kali kerana saya ada 2 vigina

Hazel Jones
Hazel Jones pada usia balighnya mengalami senggugut yang gila teruk. Setelah dia tanya pendapat pakar, mereka mengatakan Jones ada 2 vigina. Jadi cuba korang bayangkan seorang wanita normal kalau datang senggugutpun dah macam singa lapar..kalau double kesakitan entahla camne gayanya.

gambarnya ketika masih kanak-kanak
namun segalanya berubah ketika berusia 18 tahun apabila dia memahami makna sebenar bervigina dua. Semenjak itu dia tanpa malu dan segan menceritakan pada semua orang dah pada hari ini mendedahkannya dalam TV.
perbezaan antara normal dan double..

Err..tak reti dah nak cakap apa.. tapi Jones kata dia hilang dara 2 kali kerana ada 2vigina dan kekasihnya tak kesah.. menurut doktor.. kejadian ini bukanlah luar biasa sangat.. namun mungkin sebab malu untuk mengaku dan tampil kehadapan menyebabkan kes ini terperincil.

Wednesday, January 11, 2012

Posted by mykhalis On 2:06 PM 6 comments

Apa yang pelik pada gambar ni!!

Kalau korang tengok gambar ni ada nampak sesuatu yang aneh tak?

camne.. dah nampak dah? kalau tak nampak leh tengok gambar seterusnya ni

camne? dah nampak?hebat la korang.. kalau tak nampak ;leh tengok jawapannya kat bawah ni

hehehe.. nampak tak cam muka orang kat lutut diorang ni.. wahahaha.. jangan marah arr

Posted by mykhalis On 2:03 PM 5 comments

Cara membuat teddy bear dengan stocking

nampak cam mudah gile je...kreatif bangat kalau leh wat ni..














Posted by mykhalis On 9:30 AM 14 comments

Berniaga tanpa perlu menunggu.. biarkan sahaja kedai




Ini ialah gerai-gerai  yang di usahakan oleh petani-petani di Jepun.
Uniknya gerai ini tiada siapa yang menjaganya kerana petani-petani itu sibuk
menguruskan tapak pertanian mereka.Mereka hanya meletakkan hasil tanaman untuk
dijual.Pelanngan yang hendak membeli perlu memasukkan wang kedalam peti yang
di sediakan.Ini memerlukan kejujuran daripada pelanggan.Petani itu telah mengira semua
jumlah barangan mereka.Menurut mereka belum pernah kejadian barangan mereka di curi.

bk-agak-agaknya boleh kita berniaga secara begini di negara kita?

Posted by mykhalis On 9:15 AM 2 comments

Ini pulak perangai tuan anjing yang tak senonoh

Ini lagi bangang.. mungkin sbb dia rasa dirinya mak pada anjing ni kot.. kot sayangpun berpada-pada la.. takkan sampai bagi anjing hisap dada kot..ishh




Posted by mykhalis On 8:59 AM 2 comments

Bila membela anjing gatal..camni la jadinya

ishh.. nak cium kucing yang menjelir-jelir lidahpun Khalis geli, tapi kalau tengok kat tv siap anjing jilat satu muka tuan dia.. rilek je..



yang last bahaya tu..dah la beso badannya..

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...