Pages

Support Penaja

Selamat Datang ke blogslucumenarik

Terima Kasih.. Datang dan hebahkan pada kawan-kawan anda

Hiburan

yang terkini lagi sensasi

Lawak dan Jenaka

Ada banyak cerita dan gambar yang mencuit hati

Politik

Mungkin memanaskan hati siapa yang tidak mengerti maksud sebenar

Ngeri dan Seram

Perghh..bikin serun je.. sabo je la ek?

Friday, May 25, 2012

Posted by mama On 10:16 AM 2 comments

Memalukan



Haha, sape yang rabun mesti pernah kene camni kan?? yela, sebab mama pun penah fikir bende yang sama jugak,haha... Mesti sape yang terkene mesti berbulu je, kompom,hahah...


Siap tanye lagi, ini empat ke tiga??hahaha,giler betol la kita dahulu...
m@m@

Thursday, May 24, 2012

Posted by NzmXI On 8:55 AM 5 comments

Mari kita membantu


'Assalamualaikum.

Iskandar dilahirkan pada 16 Julai 2011. Dia anak comel, sihat dan suka tersenyum.

Pada Disember 2011, dia dimasukkan ke Wad Kanak Kanak di Hospital Sultanah Aminah, Johor Bahru, Johor kerana jangkitan kuman di paru paru. Pada Mac 2012, Iskandar dimasukkan sekali lagi kerana demam kuat.

pada 3 Mei 2012, sewaktu pemeriksaan mingguan, dia diwadkan sekali lagi kerana pernafasan terlalu laju dan bibirnya menjadi kehitaman. Dia kemudian menjalani pelbagai ujian termasuk ECHO, dan CTScan, hasilnya jantung dan paru paru dia dapati baik. Ujian darah menunjukkan kandungan darah putih agak tinggi,dan ubat sepatutnya diberikan.

Doktor di Hospital Sultanah Aminah tidak dapat mengesahkan penyakit sebenar Iskandar dan meminta Doktor Asiah Kasim dari HKL untuk memeriksa Iskandar. Berikutan itu  pada 15 Mei 2012, Iskandar disahkan menghidap ILD, Interstitial Lung Disease. Rawatannya hanya boleh dilakukan di HKL, dan Doktor Asiah telah memberi kami masa untuk berfikir. pada 17hb, saya dan isteri telah bersetuju menghantar Iskandar ke HKL untuk mendapatkan rawatan.

Sejak 15 Mei 2012, ubat dan antibiotik Iskandar telah diberhentikan dan Iskandar hanya diberikan ubat demam dan bantuan Nebulizer setiap 6 jam.

Pada 18 Mei 2012, Iskandar dimasukkan ke ICU kerana paru parunya gagal berfungsi dan bergantung kepada mesin pernafasan. Apabila soalan diajukan, doktor mengatakan keadaannya stabil.

Setiap hari kami bertanya, bilakah mahu menghantar Iskandar ke HKL? Tetapi jawapannya masih tidak tahu kerana memerlukan ambulan dilengkapi katil ICU dan pihak HKL juga perlu menyediakan bilik rawatan ICU untuk Iskandar.

Sehingga ke hari ini, oksigen Iskandar telah dinaikkan ke 70% dan jawapan sama masih lagi dikeluarkan oleh doktor.

"Iskandar tidak stabil dan memerlukan ambulan yang lengkap untuk ke HK"

Kami kecewa dan terus kecewa.

Jadi kami meminta bantuan kalian, rakan rakan supaya dipanjangkan makluman ini kepada pihak  bertanggungjawab supaya dapat membantu Iskandar supaya lebih cepat mendapat rawatan.

Panjangkan kepada HKL,  KKM, malah kepada PM sendiri kalau boleh.

Dapat dipanjangkan kepada Bro Mazidul atau sesiapa yang boleh mengetengahkan isu ini kepada pihak lebih bertanggungjawab.

Kami sayang anak kami, dan kami mahu dia senyum kembali.

Saya boleh dihubungi di talian 0197419790 dan isteri saya 012-4833462'





Ya Allah! Selamatkan anak ini dan berikan dia peluang untuk hidup seperti anak kami.

HEBAHKAN

Tuesday, May 22, 2012

Posted by mama On 10:34 PM 1 comments

Good old day

Menipu la kalau korang sume tak pernah main camni sewaktu ketika dahulu...



Ni lagi satu, mama yakin korang sume penah wat, tak payah nak tipu k...



m@m@



Posted by NzmXI On 10:03 AM 4 comments

Cerita Di Satu Pagi

Pada masa dahulu, ada sebuah kampung dimana semua rakyatnya amat rajin belaka tidak ada yang malas.
Jadi pada suatu hari, rajanya membuat pengumuman hendak mencari seorang yang malas. Semasa perhimpunan itu, adalah seorang lelaki mengaku
Katanya : “saya adalah yang paling malas”
Raja pun bertanya : “apa tahap malas awak?”
Lalu jawab lelaki tersebut :”kalau saya hendak makan, ada orang yang menyuapkan saya”.
Tiba-tiba datang seorang lelaki lagi : “Saya lebih malas lagi dari dia tuanku”.
Tuanku pun bertanya kepadanya : “sampai mana pulak tahap malas awak?”
maka jawabnya : “Kalau saya makanpun, sampai ada orang tolong kunyahkan”.
Maka raja pun terdiam?
Tanpa disangka2 datang seorang budak lelaki datang kepadanya sambil berkata:
“saya adalah yang paling malas tuanku”.
Raja pun bertanya, : “bagaimana pula tahap kemalasan awak?”
budak itu pun menjawab : “Nak cite pun malas”.

Posted by NzmXI On 10:00 AM 0 comments

Lawak pagi

Cerita 1
Di sebuah Mall yang sesak dengan pengunjung.. ada satu alat pengukur berat badan yang cukup canggih.. Hanya dengan membayar RM 1.00 kita akan diberitahu berapa berat badan kita oleh program komputer. Seorang gadis dan temannya mencuba di tengah kerumunan orang.. Setelah memasukkan wang RM 1.00.. mesin komputer menjawab: “47 kg!”Gadis kedua cuba untuk menimbang, dan mesin komputer menjawab: “52 kg!”
Setelah beberapa minit datang seorang wanita yang cukup gemuk dan montel cuba menimbang dirinya di mesin itu. Setelah memasukkan wang RM 1.00.. mesin komputer mengeluarkan jawapan: “Tolong naik sorang-sorang. .. jangan ramai- ramai!”

Cerita 2
Jamal ke kedai untuk membeli telur yang dipesan ibunya. Ketika berdiri di tepi jalan, dua buah kereta tiba-tiba berlanggar di hadapannya.. Dia terkejut dan kaku di situ sehingga polis dan ambulans tiba.
Setelah mangsa dikeluarkan, Jamal berlari pulang dan terlupa membeli telur. Jamal dengan penuh minat menceritakan kemalangan itu pada ibunya.
“Dahsyat bu, kakinya tercabut dan terpelanting ke seberang jalan.
Tangannya pulak putus, kepala pecah, perut terburai…”
Tiba-tiba ibunya mencelah, “Telurnya mana?”
Jamal menjawab, “Err… Mal tak tau pulak ke mana tercampaknya! “

Cerita 3
Samdol pergi ke sebuah pekan untuk membeli buah durian… lalu dia menghampiri seorang penjual buah durian yang merupakan orang asli tempatan….
Samdol : “Bang harga durian ini berapa?”
Org Asli : “yang ini.. sepopit sebiji”
Samdol kebingungan mendengar jawapan dalam bahasa orang asli itu kerana dia tidak memahami berapa nilainya sepopit itu.. lalu Samdol buat2 tahu dan cuba menawarinya. .
Samdol : “Bang.. Boleh kurang sikit tak”?
Orang Asli : “Boleh aje, nak kurang berape?
Samdol : “Lahupa.. boleh ya!”
Penjual orang asli itu kebingungan. . . lalu bertanya pada Samdol..
Orang Asli : “Lahupa itu berapa?”
Samdol : “Cakap dulu… Sepopit itu berapa?”

Cerita 4
Seperti biasa Pak Pandir nak pegi memotong getah. Mak Andeh akan menyediakan peralatan Pak Pandir. Pak Pandir pun pergilah nak memotong getah.
“Hati-hati ye bang semasa tepi jalan besar tu nanti!” pesan Mak Andeh.
Pak Pandir akan berjalan kaki melalui sebuah jalanraya untuk sampai di kebun getahnya. Semasa Pak Pandir berjalan di tepi jalanraya besar tersebut, ada sebuah papan tanda yang baru dipasang betul-betul di depan kebunnya. Selepas dia membaca papan tanda tersebut, dia pun pulang hampa.
Mak Andeh heran Pak Pandir pulang semula ke rumah lalu bertanya “Kenapa Bang?”
Mak Andeh pun menjawab “Sejak bila la kerajaan kita tak kasi kita MEMOTONG getah. Diletaknya papan tanda besar kat tepi jalan depan kebun kita tu papan tanda “DILARANG MEMOTONG”.

Cerita 5
Pak Pandir adalah seorang anak yang baru saja mendapatkan harta warisan setelah ayahnya meninggal. Tetapi ia bingung di manakah ia perlu simpan wang tersebut. Hendak simpan di bank takut kalau-kalau banknya bangkrup. Diletak dibawah bantal, nanti diambil pencuri.
Setelah berfikir cukup lama, akhirnya ia mendapat ide, ia menanam wang itu dibelakang rumahnya, lalu memasang papan peringatan dengan tulisan yang sangat besar “TIDAK ADA WANG DISINI!”. Ternyata temannya Pak Pandir yang bernama Si Luncai melihat apa yang dilakukan Pandir.
Setelah lewat tengah malam, Luncai pun menggali tanah itu untuk mengambil wang tesebut. Setelah ia mendapatkan wang itu dan supaya tidak dicurigai, maka Luncai mengganti tulisan yang ditulis Pandir dengan ayat “BUKAN LUNCAI YANG AMBIL!”.

Monday, May 21, 2012

Posted by NzmXI On 4:57 PM 0 comments

Ibu Bapa Mesti Baca

11 Isi Hati Anak yang Tidak Terucap kepada ibu bapa mereka:

1. Cintailah aku sepenuh hatimu.
2. Aku ingin jadi diri sendiri, maka hargailah aku.
3. Cubalah mengerti aku dan cara belajarku.
4. Jangan marahi aku di hadapan orang ramai.

5. Jangan bandingkan aku dengan kakak dan adikku.
6. Ayah-ibu, jangan lupa, aku adalah fotocopimu.
7. Semakin hari umurku bertambah, maka jangan anggap aku berterusan  anak kecil.
8. Biarkan aku mencuba, beritahu saja bila aku salah.
9. Jangan membuatku bingung, maka tegaslah padaku.
10. Jangan suka mengungkit kesalahan-kesalahanku.
11. Aku adalah ladang pahala bagimu.


Posted @ www.isuhangat.net.

Posted by NzmXI On 4:53 PM 0 comments

Kata-kata Yang Dilarang Dikatakan Kepada Anak

Memiliki dan membesarkan anak mempunyai seni tersendiri. Tidak ada sekolah khas untuk menjadi ibu bapa. Ada juga, kita terlalu yakin mampu membesarkan buah hati kita dengan cara sendiri.

Namun, tidak semudah itu. Bermula dari komunikasi setiap hari, perkembangan anak pun boleh terganggu.
Ibu-ibu, bapa-bapa, kata-kata yang sebaiknya tidak anda lontarkan untuk anak anda.

Apa itu?

”Pergi sana! Ayah Tak Mahu Diganggu!”

Jika anda kerap melontarkan kata-kata ini pada anak, Suzette Haden Elgin, pengasas Ozark Center, mengatakan anak-anak akan berfikir tidak ada gunanya berbicara dengan orang tuanya kerana mereka selalu diusir.

”Jika anda selalu mengatakan itu pada anak-anak sejak mereka kecil, biasanya mereka akan mengatakan perkara serupa ketika dewasa.”

”Kamu Itu…”

Pelabelan pada anak adalah cara pintas untuk mengubah anak-anak. Jika seorang ibu mengatakan, ”Anak saya memang pemalu”, maka anak akan menelan begitu saja label itu tanpa bertanya apa pun. Apalagi, bila kita memberikan label buruk pada anak-anak, itulah yang akan melekat dalam benak mereka. Seumur hidup.

Posted by NzmXI On 4:51 PM 1 comments

Antara Duit Syiling Dan Batu

Seorang pekerja projek binaan bangunan memanjat ke atas tembok yang paling tinggi kerana dia mahu menyampaikan pesanan kerja penting kepada rakan kerjanya yang ada di bawahnya.

Pekerja itu menjerit dengan kuat tetapi rakannya tidak mendengarnya kerana suara bising dari mesin-mesin dan orang-orang yang bekerja, sehingga usahanya sia-sia sahaja.

Oleh itu untuk menarik perhatian orang yang ada dibawahnya, dia mencuba melemparkan duit syiling di depan temannya.

Temannya berhenti bekerja, mengambil wang itu, masukkan ke dalam poket dan kemudian kembali bekerja. Pekerja itu mencuba lagi, tetapi usahanya yang keduapun memperolehi hasil yg sama.

Kemudian dia mengambil batu kecil lalu melemparkannya ke arah orang itu. Batu itu tepat mengenai kepala temannya, dan kerana merasa sakit temannya mendongak ke atas. Sekarang pekerja itu dapat menjatuhkan nota yang berisi pesanan.

Daripada peristiwa di atas kadang-kadang kita terkena pengalaman-pengalaman yang menyakitkan baru membuatkan kita ingat kepadaNya.

Allah memberi rezeki yang banyak tetapi itu tidak cukup untuk membuat kita mengingati kepadaNya. Oleh itu memang lebih tepat jika Tuhan menjatuhkan “batu” kepada kita.

So..? sendrik mau ingat!

Posted by NzmXI On 4:28 PM 0 comments

Konduktor Bas Bikin Stress

Satu hari Ajoi yang menjadi konduktor bas, dan sedang menyemak tiket penumpang bas ekspress.

Berikut perbualan Ajoi dengan penumpang yang duduk paling depan sekali

Ajoi: Nak ke mana Encik?

Penumpang : Ke JB..

Ajoi: Maaf, encik tersalah bas. Gi naik bas lain..

Kemudian Ajoi ‘mengecheck’ penumpang di belakang penumpang tadi, seorang mak cik.

Ajoi: Nak ke mana mak cik?

Penumpang : Ke JB..

Ajoi: Maaf, mak cik tersalah bas. Gi naik bas lain..

Ajoi terus menyemak tiket penumpang sehingga kepada penumpang yang paling belakang sekali.

Ajoi: Nak ke mana bro?

Penumpang : Ke JB..

Ajoi: Sori bro, lu tersalah bas. Gi naik bas lain..

Last-last semua penumpang kena turun kerana kononnya tersalah bas. Mereka bengang kerana yakin mereka menaiki bas yang betul dan bertanya kepada Sumardi yang menjaga tiket bas ke Johor Bahru.

Sumardi: Elop Joi, naper semua penumpang ko suruh turun?

Ajoi: Diaorang salah naik bas la bro..

Sumardi: Ya la tapi takkan semua orang salah naik bas. Cuba aku tengok tiket bas ni..

Ajoi: Ha… ni dia contoh satu tiket. Ha ko tengok kan ke tiket JB!

Sumardi: Aduyai..hampagas tul la lu.. ko konduktor bas pergi Seremban, kenapa check bas ke JB..!!

Posted by NzmXI On 3:55 PM 0 comments

ABCDEFGJIK..

Seorang wanita duduk di bangku sebuah taman sekejap melepas penat setelah hampir seharian shoping. Tidak jauh darinya ada couple sedang berbual.
Awek tu bertanya kepada kekasihnya, “Sayang, apa maksud ABCDEFG you pada I”
Lalu, pakwe dia pun menjawab, “A Boy Can Do Everything For Girl.”
Wanita yang mendengar itu, terasa begitu manis dan segera pulang ingin mempraktikkan sendiri kepada suaminya.
Malam itu, dia bertanya pada suaminya, “Bang, apa yang abang fikirkan pada saya, jelaskan dalam ABCD ya?”
Lalu suaminya menjawab, “Hmmm… awak ABCDEFGHIJK!”
Isterinya terkejut dan bertanya, “Apa itu ABCDEFGHIJK?”
Suaminya menjawab, “Adorable, Beautiful, Cute, Delightful, Elegant, Foxy, and Gorgeous & Hot!”
Isterinya tersipu-sipu malu namun ada sedikit confused. Kemudian dia bertanya lagi kepada suaminya..
“La… itukan baru ABCDEFGH, so .. IJK tu apa bang?”
Suami menjawab…..“I’m Just Kidding!!!

sumber: isuhangat

Posted by NzmXI On 3:53 PM 0 comments

Datang Lambat

LAMBAT DATANG SEKOLAH

Satu pagi yang damai, Ajoi yang terkantoi datang lewat ke sekolah kena soal oleh guru displin.
Guru Displin: Kamu ni selalu lambat ke sekolah kenapa ???
Ajoi: Saya bangun lambat Cikgu.
Guru Displin: Kenapa bangun lambat ?
Ajoi: Saya tidur tengah malam Cikgu.
Guru Displin: Kenapa kamu selalu tidur tengah malam?
Ajoi: Sebenarnya saya lambat pulang dari sekolah kebelakangan ini Cikgu.
Guru Displin: Kenapa pulak kamu lambat pulang dari sekolah kebelakangan nih?
Ajoi: Kena denda di sekolah Cikgu.
Guru Displin: Kenapa kena denda?
Ajoi: Kerana saya datang lambat ke sekolah Cikgu.
Guru Displin: …….?@#!@#!!!

LAMBAT DATANG KERJA

BOSS: “Beberapa minggu ini, saya lihat awak selalu lambat 2 jam setiap hari Isnin, Rabu dan Jumaat” dengan nada agak meninggi dia bertanya lagi “Awak ada kerja part time ke sebelah malam?”
Ajoi: “Maaf Boss, sebenarnya selama ini saya selalu tidak tidur malam, kerana sedang menunggu kelahiran anak sulung saya”.
BOSS: (Dengan ekspresi wajah yang mula cool) “Oh maaf, saya ingat awak ada buat kerja lain. Kalau begitu, semoga anakmu lahir sihat dan selamat. Oh ya, agak-agak bila anakmu akan lahir?”
Ajoi: (Dengan ekspresi tanpa rasa bersalah ) “Hmmm kalau tidak ada aral melintang,lebih kurang 9 bulan lagi boss”
BOSS: …….?@#!@#!!!

Posted by NzmXI On 3:36 PM 0 comments

Cari Awek

Masa Ajoi di zaman jahilnya, dia rajin gak pergi clubbing…
Satu hari dia masuk ke kelab.
Dia duduk sorang-sorang di bar..
Tidak lama kemudian dia nampak Sumardi bersama 5 orang awek-awek cantik di sekeliling dia.
Mereka duduk2 di lounge dan Sumardi kelihatan macam raja yang di manjakan oleh dayang-dayang yang cun melecun.
Ajoi yang duduk sorang dan berfikir, bila agaknya aku boleh jadi macam dia?
Awek pun aku takde…


Semasa Sumardi sedang ke tandas, Ajoi menahannya dan berkata :”Bro, macamana caranya lu boleh dapat awek-awek cun camtu”?
Sumardi membisik ke telinga Ajoi: “Joi,ni gua nak bagitau lu…”
Kalau kau besok masuk ke kelab, masa ko nak duduk di bar, lemparkan kunci kereta ko di atas meja bar, pasti awek-awek datang dengan sendirinya.
Ajoi menjawab: “tapi aku takde keta bro, aku ada kapcai jer…”
Sumardi: “Ko hanya perlukan kunci kereta jer.. tengok aku ada keychain kereta Jaguar..”
Ajoi: Ler…tu jer tektiknya.
Malam esoknya Ajoi dengan semangat membara masuk ke kelab, dia melihat Sumardi di sudut bar dengan 3 awek di sekelilingnya.
Ajoi berjalan menuju bar dengan muka confident giler dan mencampakkan kunci bersama key chain kereta Ferrari ke atas meja bar.
Tapi tidak ada respon sama sekali
Di saku seluar dia ada lagi kunci. Bila ada awek-awek cantik lalu, dia lempar lagi kunci tu ke bar.
Tetap tetap tidak ada respon, malah awek-awek cun melecun tu bantai gelak terbahak-bahak.
Ajoi tidak faham..
Korang nak tahu jawapannya ???

Sumardi akhirnya datang ke Ajoi dan berbisik: “Ajoi, lain kali masa kau campak kunci kereta ferrari di bar, helmet tu buka dulu bro……..!!!

Posted by NzmXI On 3:03 PM 1 comments

Lawak Motivasi Ajoi Dan Tok Bomoh

Pagi itu Wak Sumardi seorang berkerjaya sebagai seorang ‘bomoh profesional’ sedang melepak depan rumahnya. Hembusan asap rokok Nusantara seludup dari mulutnya serta haruman kopi yang masih berasap boleh dihidu dalam jarak dua kilometer. Di tangannya ada iphone 4 32GB dan kelihatan Wak Sumardi sedang sibuk melayan angry bird.

Tiba-tiba datang seorang tetamu. Seorang lelaki yang jika diteka dari raut wajah dan tubuh badannya berumur dalam 30 an.

“Hah.. orang yang ditunggu-tunggu sudah tiba. Jom Ajoi sini masuk”, Wak Sumardi melambaikan tangannya.

Orang itu sememangnya bernama Ajoi berasa terkejut beruk kejap. “Betul kata si Pancis, bomoh ni memang power giler. Aku belum sebut nama dia dah tahu..” katanya dalam hati sambil masuk dan duduk di depan Wak Sumardi.

“cenggini tok….” Ajoi malu-malu nak menyatakan tujuan dia datang ke situ.

“Ala x yah susah-susah la Joi, wak dah tahu tujuan ko ke mari” potong Wak Sumardi.

“Betul ker tok?” Ajoi melihat muka Wak Sumardi macam tidak percaya.

“Jangan panggil aku bomoh kalau aku tak tahu tujuan ko datang ke mari.Ko nak minta tangkal supaya perniagaan ko semakin maju kan kan? Sebab dah sepuluh tahun ko berniaga tapi tak maju-maju, gitu jer. Betul tak Joi?” 

“I…i..ya Tok..” kata Ajoi tergagap-gagap. Dalam hatinya semakin kagum akan ilmu Wak Sumardi, hingga menambah keyakinannya bahawa dia tidak salah datang ke situ.

“Tapi ko dah tahu syaratnya?”, mata Wak Sumardi menjeling ke arah beg galas yang dibawa oleh Ajoi.

“Dah Tok. Kata kawan saya Pancis, syaratnya mesti kasi laptop dan modem broadband, topup RM100 dan duit RM500” jawabnya sambil menyerahkan beg yang dia bawa dari tadi. Wak Sumardi menerima dan membuka beg tersebut.

Setelah Wak Sumardi melihat isinya. “Ok kerana syarat sudah lengkap. Ni wak bagi tangkal power ni.Tapi ko dah tahu pantang-larangnya?” ucap Wak Sumardi sambil menyerahkan sebungkus kain hitam sebesar ibu jari Ajoi. 

“Belum. Apa pantang-larangnya, Tok?” tanya Ajoi penuh teruja.

“Selama 5 tahun ko jangan buka tangkal ini atau cuba-cuba ingin tahu isinya. Kalau tidak……”, Wak Sumardi diam sejenak sambil menghisap rokoknya.

“Kalau tidak naper tok?” tanya Ajoi tak sabar-sabar.

“Kalau tidak ko bakal mati!”. Terkejut Ajoi mendengarnya.

“Ok-ok tok. Saya akan ikut” dari riak wajahnya kelihatan Ajoi begitu ketakutan mendengar kata terakhir Wak Sumardi tersebut.

“Bagus, itu syarat pertama. Syarat kedua, ko hanya boleh makan tempe, tahu dan sayur tanpa daging. Dan syarat terakhir nanti apabila sudah 5 tahun, ko mesti datang semula ke sini untuk buka tangkal tuh ”.

“Baik tok”

“Ok dah setel. Sekarang ko boleh pulang, wak ingin call kawan jap” ucap Wak Sumardi sambil melambaikan tangan tanda seperti nak menghalau. Namun Ajoi diam jer, dia teringin nak ajukan soalan tapi takut-takut.

“La… ko nak apa lagi nih?” jerkah Wak Sumardi

“takde pape tok, cuma saya nak tau laptop tu tok nak buat aper yer?”

”La nak browsing dan layan blog, layan FB, chating dengan awek, tweet dan lain-lain lah..Dah..dah ko balik sekarang.” sambil Wak Sumardi membesarkan biji mata dia.

Ajoi kelam-kabut beredar kerana takut kena marahlagi. Namun dalam hatinya ada perasaan gembira kerana dirinya bakal kaya. Ini kerana tangkal dari Bomoh power tadi pasti menjadi. Bomoh yang belum apa-apa sudah tahu nama dan maksud tujuannya tanpa sempat dia beritahu.

Setelah Ajoi pergi, Wak Sumardi mengambil handphonenya. Dan menelefon seseorang, terdengar suaranya sambil ketawa-ketawa mengekek-ngekek..“Pancis, tq ye atas info yang ko bagi pasal budak Ajoi tuh. Nanti lagi seminit aku transfer online duit komisyen ko. Aku dah ader access internet sekarang..”

Dan dalam masa 5 tahun perniagaan Ajoi semakin maju dengan pesatnya. Kalau main forex mandang bullish jer memanjang. Dia sekarang sudah menjadi jutawan baru dimana perniagaan ikan keli dalam tinnya semakin meletup sehingga dieksport ke luar negara.

Hari ini adalah genap lima tahun perjanjiannya dengan Wak Sumardi. Wak Sumardi pagi tu masih lepak melayan FB di laptopnya. Ketika itu ada kereta Volkswagen Passat masuk ke pekarangan rumahnya tapi dia buat bodo jer.

“selamat pagi Tok” terdengar suara seorang lelaki dengan pakaian yang branded yang dibeli di JPO. Wak Sumardi yang lagi menatap laptopnya mengangkat mukanya ketika mendengar suara tersebut.

“Oh ko Ajoi. Masuk sini, dari tadi aku dah tunggu”. Ternyata yang datang itu adalah Ajoi. Tanpa berkata-kata lagi Ajoi duduk bersila betul-betul depan Wak Sumardi kerana dia tahu Bomoh tersebut sangat power sehingga tanpa diberitahupun, dia sudah tahu akan kedatangannya.

“Mana tangkalnya?” katanya sambil menadah tangannya ke arah Ajoi.

“Ini tok” sambil menghulurkan bungkusan yang diterima dengan cepat kepada Wak Sumardi. Kemudian dengan tanpa melihat isinya, Wak Sumardi terusmembuang bungkusan tersebut ke dalam tong sampah yang ada di tepi rumahnya.

“Tok, kenapa buang?” mata Ajoi terbelalak tak percaya.

“Naper tak boleh? Tangkal tu isinya ialah tahi kambing. Buat bau busuk jer, buat apa wak simpan” balas Wak Sumardi dengan berlagak.

“Jangan la wat lawak tok.. takkan la bungkusan hitam tu dalamnya hanya ada tahi kambing, bukan tangkal ker?”

”La ko ingat aku kumpulan Shiro RL6 nak wat lawak? Bungkusan tuh memang isinya tahi kambing,aku yang letakkan”

“Tapi kenapa saya boleh berjaya dan kaya setelah mendapat bungkusan tersebut,tok?”ujar Ajoi setengah tak percaya.

“adakah ko kerja kuat selepas wak bagi tangkal tu?

“Yer tok”

“Ko jimat wang kerana pantang-larang tidak boleh makan yang sedap-sedap?”

“Yer tok”

“Ko percaya, bahawa ko boleh berjaya hasil dari usaha ko sendiri?”

“Iyer tok”

“Nah itu yang membuatkan perniagaan ko berjaya dan kaya. Jadi bukan tangkal yang wak kasi yang bikin ko kaya. Itu hanya cadangan jeragar ko mahu melakukan tiga perkara tersebut. 

Faham…. ? Ok sekarang ko boleh belah,ada tetamu yang dari tadi melihat dan mendengar perbualan kita. Agaknya dia pun bercita-cita nak jadi kaya juga macam ko“. jawabnya selamba tanpa merasa bersalah.

Ajoi akhirnya pulang sambil membebel. “Jadi selama ini aku kena tipu dengan bomoh facebook tu yer..aku bagi laptop, bagi modem broadband, bagi kredit, bagi duit RM500 lagi.Rupanya aku tukar laptop, modem, kredit dan duit dengan sebungkus tahi kambing… siot…siot.”,

Setelah Ajoi pergi, Wak Sumardi terus buka laptopnya semula dan menatap ke skrin laptop tersebut.

“Eh, korang…. Korang pun teringin nak jadi kaya juga ker??

Dah tahu kan syaratnya? Mana Laptopnya??”

Hahahahaha

Admin : Jangan meminta dengan bomoh kerana perbuatan tersebut adalah menjurus kepada syirik kepada Allah Taala, Nauzubillah.

Posted by NzmXI On 2:51 PM 2 comments

Surat dari LHDN


Dapat dari email, Sampul surat dihantar oleh LHDN......

Seorang pekerja swasta telah membuat panggilan ke LHDN dan bertanyakan 'Form 'B'. Salah seorang kerani LHDN telah menjawab panggilan tersebut dan bertanyakan alamat bagi membolehkan borang tersebut dihantar dan berikut adalah perbualan mereka :-

Kerani LHDN : Boleh bagi alamat encik?

Pekerja Swasta : Ok, hantar ke Ranhill Worley di opis saya.

Kerani LHDN : Apa Ranhill? ...... eja macam mana?

Pekerja Swasta : R.A.N.H.I.L.L eja dia camni : 'R'.. untuk Rumah... 'A' untuk Ayam .. 'N' untuk Nangka... 'H' untuk Holland ... 'I' untuk itik..'L.L' untuk lain- lain....'

Kerani LHDN : Ok.. nanti kami hantar ke alamat itu

Selepas seminggu, borang tersebut pun sampai - jom tengok alamat di sampul surat !!!




[lhdn.jpg]

Posted by mama On 10:03 AM 2 comments

Monday morning

Inilah keadaannya di pagi isnin, dem !


Sunday, May 20, 2012

Posted by NzmXI On 9:40 AM 0 comments

APA HEBATNYA SOLAT DI AWAL WAKTU?

Setiap peralihan waktu solat sebenarnya menunjukkan perubahan tenaga alam ini yang boleh diukur dan dicerap melalui perubahan warna alam.

Rasanya fenomena perubahan warna alam adalah sesuatu yang tidak asing bagi mereka yang terlibat dalam bidang fotografi, betul tak?

WAKTU SUBUH

Sebagai contoh, pada waktu Subuh alam berada dalam spektrum warna biru muda yang bersamaan dengan frekuensi tiroid yang mempengaruhi sistem metabolisma tubuh.

Jadi warna biru muda atau waktu Subuh mempunyai rahsia berkaitan dengan penawar/rezeki dan komunikasi.

Mereka yang kerap tertinggal waktu Subuhnya ataupun terlewat secara berulang-ulang kali, lama kelamaan akan menghadapi masalah komunikasi dan rezeki.

Ini kerana tenaga alam iaitu biru muda tidak dapat diserap oleh tiroid yang mesti berlaku dalam keadaan roh dan jasad bercantum (keserentakan ruang dan masa) - dalam erti kata lain jaga daripada tidur.

Di sini juga dapat kita cungkil akan rahsia diperintahkan solat di awal waktu.

Bermulanya saja azan Subuh, tenaga alam pada waktu itu berada pada tahap optimum.

Tenaga inilah yang akan diserap oleh tubuh melalui konsep resonan pada waktu rukuk dan sujud.

Jadi mereka yang terlewat Subuhnya sebenar sudah mendapat tenaga yang tidak optimum lagi.

WAKTU ZOHOR

Warna alam seterusnya berubah ke warna hijau (Isyraq & Dhuha) dan kemudian warna kuning menandakan masuknya waktu Zohor.

Spektrum warna pada waktu ini bersamaan dengan frekuensi perut dan hati yang berkaitan dengan sistem penghadaman.

Warna kuning ini mempunyai rahsia yang berkaitan dengan keceriaan.

Jadi mereka yang selalu ketinggalan atau terlewat Zuhurnya berulang-ulang kali dalam hidupnya akan menghadapi masalah di perut dan hilang sifat cerianya.

Orang yang tengah sakit perut ceria tak?

WAKTU ASAR

Kemudian warna alam akan berubah kepada warna oren, iaitu masuknya waktu Asar di mana spektrum warna pada waktu ini bersamaan dengan frekuensi prostat, uterus, ovari dan testis yang merangkumi sistem reproduktif.

Rahsia warna oren ialah kreativiti.

Orang yang kerap tertinggal Asar akan hilang daya kreativitinya dan lebih malang lagi kalau di waktu Asar ini jasad dan roh seseorang ini terpisah (tidur la tu).

Dan jangan lupa, tenaga pada waktu Asar ni amat diperlukan oleh organ-organ reproduktif kita.

WAKTU MAGRIB

Menjelang waktu Maghrib, alam berubah ke warna merah dan di waktu ini kita kerap dinasihatkan oleh orang-orang tua agar tidak berada di luar rumah.

Ini kerana spektrum warna pada waktu ini menghampiri frekuensi jin dan iblis (infra-red) dan ini bermakna jin dan iblis pada waktu ini amat bertenaga kerana mereka resonan dengan alam.

Mereka yang sedang dalam perjalanan juga seelok-eloknya berhenti dahulu pada waktu ini (solat Maghrib dulu la) kerana banyak interferens (pembelauan) berlaku pada waktu ini yang boleh mengelirukan mata kita.

Rahsia waktu Maghrib atau warna merah ialah keyakinan, pada frekuensi otot, saraf dan tulang.

WAKTU ISYAK

Apabila masuk waktu Isyak, alam berubah ke warna Indigo dan seterusnya memasuki fasa Kegelapan.

Waktu Isyak ini menyimpan rahsia ketenteraman dan kedamaian di mana frekuensinya bersamaan dengan sistem kawalan otak.

Mereka yang kerap ketinggalan Isyaknya akan selalu berada dalam kegelisahan.

Alam sekarang berada dalam Kegelapan dan sebetulnya, inilah waktu tidur dalam Islam.

Tidur pada waktu ini dipanggil tidur delta di mana keseluruhan sistem tubuh berada dalam kerehatan.

QIAMULLAIL

Selepas tengah malam, alam mula bersinar kembali dengan warna putih, merah jambu dan seterusnya ungu di mana ianya bersamaan dengan frekuensi kelenjar pineal, pituitari, talamus dan hipotalamus.

Tubuh sepatutnya bangkit kembali pada waktu ini dan dalam Islam waktu ini dipanggil Qiamullail.

Begitulah secara ringkas perkaitan waktu solat dengan warna alam.

Manusia kini sememangnya telah sedar akan kepentingan tenaga alam ini dan inilah faktor adanya bermacam-macam kaedah meditasi yang dicipta seperti taichi, qi-gong dan sebagainya.

Semuanya dicipta untuk menyerap tenaga-tenaga alam ke sistem tubuh.

Kita sebagai umat Islam sepatutnya bersyukur kerana telah di’kurniakan’ syariat solat oleh Allah s.w.t tanpa perlu kita memikirkan bagaimana hendak menyerap tenaga alam ini.

Hakikat ini seharusnya menginsafkan kita bahawa Allah s.w.t mewajibkan solat ke atas hamba-Nya atas sifat pengasih dan penyayang-Nya sebagai pencipta kerana Dia tahu hamba-Nya ini amat-amat memerlukan-Nya

Sumber: facebook

Posted by NzmXI On 9:36 AM 0 comments

Susah Sebelum Senang

Berjalan pada mulanya sukar bagi si anak kecil. Tetapi setelah dilatih dan beberapa kali jatuh, lama-kelamaan dapat juga si comel itu berjalan. Masalah yang sama juga terdapat dalam kehidupan. Oleh itu apabila menghadapi apa jua masalah, bersabar dan berusaha sehinggalah dapat diatasi.

Pada mulanya semua perkara kelihatan sukar. Tetapi setelah diulang-ulang, akhirnya ia akan kelihatan mudah. Semuanya dapat dilakukan tanpa berfikir panjang. Itulah resam hidup, apa pun susah sebelum menjadi senang. Prinsip yang sama boleh kita praktikkan dalam menguasai sesuatu perkara atau tugasan. Walaupun pada peringkat awal kelihatan sukar, namun kita perlu berusaha dan terus berusaha serta banyak membuat latihan. Dengan cara itu, apa yang pada mulanya kelihatan sukar akan menjadi lebih mudah kelak.

Sumber: facebook

Posted by NzmXI On 9:34 AM 0 comments

Islamic Quote

Posted by NzmXI On 9:30 AM 0 comments

Motivasi pagi

Posted by NzmXI On 9:28 AM 0 comments

Tazkirah pagi

Bersabda Rasulullah shollallahu ’alaih wa sallam:
“Doa orang yang sedang kesedihan yang mendalam ialah':

Ya Allah, RahmatMu aku harapkan..janganlah Engkau serahkan segala urusanku kepada diriku sendiri walau sekejap mata, perbaikilah segala urusanku, tiada Allah yang berhak disembah selain Engkau.
(HR Abu Dawud)

#semoga dipermudahkan segala urusan dunia dan akhirat .

Posted by NzmXI On 9:24 AM 0 comments

Bijak sungguh Yahudi memperdayakan kita umat Islam

Tahu jenis potongan daging kambing? Sedarkah kopi dan daging kambing adalah makanan sunnah nabi?

1. Bijak sungguh Yahudi memperdayakan kita umat Islam, mereka suruh kita minum susu lembu buatan mereka, tapi mereka minum susu kambing, mereka minum apa yang diminum oleh Nabi kita Muhammad SAW. Mengapa kita tidak ikut nabi kita, kita ikut orang zionis tapi ternyata mereka mengikut apa yg nabi kita makan dan minum.

2. Teruskan membongkar kebijaksanaan Zionis menipu umat Islam. Kata-katanya ini adalah bertepatan dengan hadis Rasulullah: “Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar, maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikutnya dalam perkara-perkara kecil”.

3. Kita diajar dalam buku biologi, buku pemakanan (kajian dan terbitan para Zionis ini) bahawa kalau nak dapat vitamin B dan kalau nak tambah darah kita kena makan hati haiwan dan hati ayam tetapi sebenarnya Nabi kita tidak menggalakkan pemakanan organ dalaman. Nak ikut Zionis ke nak ikut nabi kita?

4. Sebenarnya makan hati ayam dapat melembabkan otak kita sebab hati merupakan organ di mana semua toksin akan dikumpulkan dan dineutralkan. So, kepekatan toksin adalah tinggi di hati ayam, makanlah kita toksin tersebut serta bengaplah otak kita umat Islam sebab percaya buku sains keluaran Zionis ini.

5. Kita diajar dalam sains bahawa kopi tidak bagus untuk kesihatan. Namun sebenarnya kopi adalah antara minuman kegemaran Nabi kita selain susu dan madu. Cuba tengok Zionis, mereka minum kopi, Starbuck. Profesor di UK mengatakan yang Zionis semua ada segelas kopi di tangan mereka. Kita diajar memakan kambing tinggi kolesterol, namun kambing juga adalah makanan Nabi kita. Seolah-olah buku sains ni nak merendahkan pemakanan Nabi kita. Sebenarnya daging kambing adalah daging paling kurang kolesterol.

6. Para Zionis ni juga menggalakkan kita minum dan makan makanan yang langsung tak berkhasiat, contohnya Coke dan Maggi. Coke tu sangatlah beracun, pastu sangat tidak bagus untuk kesihatan (gula tinggi, berasid, pH dalam lingkungan 3.5, ada racun tersembunyi). Orang Melayu kita juga yang ketagih minum Coca-Coladan Pepsi-Cola.

7. Kita diajar bahawa makan McDonalds adalah bagus, namun sebenarnya McDonalds adalah makanan yang sangat tinggi MSG dan kolesterolnya dan paling banyak lemak tepu trans. Untuk pengetahuan, para Zionis agen Dajjal ni jugak mengwar-warkan kebaikan minum soya (sebab USA merupakan pengeluar soya terbesar), namun sebenarnya soya dapat melemahkan kejantanan lelaki dan mengurangkan kesuburan lelaki dan perempuan.

8. Selain itu juga soya dapat meningkatkan risiko kanser payudara, kanser ovari, kanser prostat, serta melemahkan otak dan tulang sebab dalam soya ada hormon estrogen yang sama dengan estrogen pada wanita. Pastu soya ada phytic acid yang membuatkan penyerapan kalsium, magnesium dan zinc yang penting untuk badan kita terjejas.
 

Posted by NzmXI On 9:21 AM 0 comments

Quote of the day

"Management is doing things right; leadership is doing the right things." - Peter Drucker

Posted by NzmXI On 9:20 AM 0 comments

Morning Session

"Discovering whether a person likes you or doesn’t is easy. Just try making them laugh. If they laugh easily, that means they like you."

Posted by mama On 12:53 AM 1 comments

Binatang yang kebanyakan orang takut.

        

  Assalamualaikum... Ok, kali ni mama nak bagitahu la bintang apa yang kebanyakan orang takut,haha... Nak taw? Haha, sebenarnya mama tak taw pun... Tapi mama nak gitaw korang yg mama stakat binatang2 karnivor ni mama pandang je, kureng sikit takutnye contoh macam singa, harimau, haha... Tapi, kalau jumpe bende yang name serangge, ok, mama lari dulu, hahaha =D





Namenye lipas bagi yang tak kenal.. Mama taw die takkan gigit, tapi tak taw la nape fobia dengan binatang ni sangat... Korang tengok je la kaki die tu, kan ade macam 'bulu2' tu kan?? Fakta, dari apa yang mama dapat dalam buku ensiklopedia serangga, tu sebenarnye bukan 'bulu' biasa, 'bulu'  ni lau kene kulit korang, standby je la takde zuriat sebab 90% bakteria Ilypoctanus yang memang ade kat kaki lipas ni akan memporak-perandakan sistem  peranakan korang (bagi wanita).

Bagi laki lak, ejakulasi pramatang akan mudah terjadi sewaktu anda senggama. Yang korang kate bau lipas tu sebenarnye bakteria tu la...






Ok, ni lak ulat sampah... Mama memang tersangat geli dengan haiwan ni... Fakta, sewaktu pergerakan ulat ni, beliau akan meninggalkan jejak iaitu satu jenis cecair atau lendir. Lendir ni la biler korang pijak atau terkene,secara auto tangan korang akan menggaru-garu di tempat yang korang kene tu...

Ni effectnye lagi dasat, biler korang da garu2 tu, kuman tu pun pindah la kat tangan korang lebih2 lagi kat kuku... Taw ape akan jadi? Lepas tu kulit kat jari2 korang 2 senang tercabut, ala yang kene kopek2 2, kadang sampai darah... Tu takpe lagi, tapi yang jenis makan tak basuh tangan tu, korang faham2 la ape lauk die ari tu,haha...





Natang yang jadi Top list dalam senarai bende yang mama takut, inilah bendenye, SPIDERman !!! Bende ni lau mama jumpe hatta ketika berak pun, tanpa berfikir panjang tuala akan ku capai lalu berlalu pergi langsung melupakan hajat yang belum seslesai tertunai, hahahaha...




p/s : Ok, semua fakta kat atas ni mama tipu, sekian.
m@m@

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...