Pages

Support Penaja

Selamat Datang ke blogslucumenarik

Terima Kasih.. Datang dan hebahkan pada kawan-kawan anda

Hiburan

yang terkini lagi sensasi

Lawak dan Jenaka

Ada banyak cerita dan gambar yang mencuit hati

Politik

Mungkin memanaskan hati siapa yang tidak mengerti maksud sebenar

Ngeri dan Seram

Perghh..bikin serun je.. sabo je la ek?

Thursday, May 31, 2012

Posted by mykhalis On 11:22 AM 1 comments

Review Man in Black III


Wohohoho.. malam tadi Khalis belanja semua pekerja tengok wayang.. mula2 nak tengok Avanger(memang slowpork betolla..) tapi disebabkan tayangan dah tamat.. pilihan seterusnya ialah Man In Black III.

Khalis akui.. memang kitorang pergi dalam keadaan agak penat.. yerla.. setiap hari diorang mula masuk site pukul 6.30 pagi.. balik pukul 7.30 petang.. perghh.. memang gila penat.. Tapi sebab harapan Khalis tinggi untuk filem ni..Khalis nak tengok jugak..kalau ikutkan diorang..memang nak tengok citer hantu.. cehhh..

Cerita pasal musuh lama ejen J(macam sebelum ni jugak) kembali untuk balas dendam.. dan si penjahat berjaya kembali ke masa lampau dan berjaya membunuh ejen J 40 tahun lalu.. Akibatnya.. Ejen J hanyalah seorang lagenda yang telah mati.. Tapi ejen K tidak percaya dan cuba untuk kembali semula sehari sebelum penjenayah membunuh ejen J(korang faham tak ni?Khalispun dah mula kurang faham apa yang Khalis tulis..lantak la!!wahahaha)

Apa yang Khalis boleh kongsikan pasal filem ni.. ianya dah tak sesuai dah untuk orang berusia.. babak pertama orang jahat nak lepaskan diripun dah mudah gila babeng.. ada ke penjahat senang2 dapat pistol paling berkuasa.. lepas tu tembak dinding sekali je nak hapuskan semua penjaga penjara..hurmm

disebabkan babak pertama tak best..Khalis mengharapkan banyak babak berlawan yang gila cool...tapi bagi Khalis yang boleh tahan ialah babak terjun bangunan untuk pergi ke masa silam.. itu je.. yang lain memang kureng.. dahla semua watak alien worm takde langsung..keluar gila sekejap je..

Khalis tak pandai sangat nak wat ulasan mengenai filem.. tapi bagi Khalis yang sukakan filem bergenre lawak dan aksi.. ini bukan filemnya.. Khalis boleh bagi 2.5 bintang dari 5 je..

Wednesday, May 30, 2012

Posted by NzmXI On 4:57 PM 0 comments

5 Jenis Semut Yang Unik

Semut adalah serangga eusosial yang berasal dari kumpulan Formisidae, dan semut termasuk dalam ordo Himenoptera bersama dengan lebah. Semut terbahagi kepada lebih dari 12.000 kumpulan, dengan perbandingan jumlah yang besar di kawasan tropika.
Semut dikenali dengan koloni dan sarang-sarangnya yang teratur, yang kadang-kadang terdiri dari ribuan semut per koloni.

Jenis semut dibahagi kepada semut pekerja, semut jantan, dan ratu semut. Satu koloni dapat menguasai dan menguasai sebuah daerah luas untuk menjalankan kegiatannya. Koloni semut kadangkala disebut superorganisme kerana koloni-koloni ini membentuk sebuah kesatuan.

1. Semut Honeypot Myrmecocystus

http://www-tc.pbs.org/wgbh/nova/eowilson/images/game-honeypot.jpg

Semut di iklim kering harus menyimpan makanan untuk bertahan hidup lama kerana jarang ditemui. Di padang pasir Amerika Utara, semut honeypot Myrmecocystus menggunakan tubuh sebagai wadah yang hidup, tubuh semut ini membengkak kerana cairan simpanan, dan dibawa ke sarang pasangan.

2. Semut Harpegnathos Saltator

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/88/Harpegnathos_saltator_fight.jpg

Semut pelompat India, Harpegnathos saltator, adalah salah satu jenis semut yang pertama mempunyai genome sequencing.

3. Semut Podomyrma

http://www.alexanderwild.com/Ants/Taxonomic-List-of-Ant-Genera/Podomyrma/gratiosa7a/642063036_SCBe4-S.jpg

Seekor semut Podomyrma cenderung mendekati ulat Lycaenid di Australia Selatan. Ulat ini mengeluarkan zat-zat yang menarik bagi semut, dan semut pada gilirannya memberikan perlindungan dari parasit. Semut sangat bertambah, banyak spesies lain telah datang untuk bergantung pada semut ini dalam berbagai cara.


4. Semut Malagasi

http://shalahuddinzulfin.files.wordpress.com/2010/07/malagasi.jpg

Di antara keanehan keluarga semut adalah misteri Malagasi semut (Mystrium spesies), yang merupakan pemangsa penghuni hutan hujan daun luruh.

5. Semut Cecropia

http://2.bp.blogspot.com/_Q5wa7ttQiZk/Sz-KQ8k1j1I/AAAAAAAAP0A/l3sECUMbqJw/s400/10.JPG

(Azteca alfaroi) penjaga pokok dengan bersungguh-sungguh terhadap penyusup (intruder) . Bekerja bersama-sama, semut ini mengepung dan melumpuhkan lawan-lawan dengan menyepit lawan hingga lemas.

Kisah semut dalam al-Quran 
ALLAH MENGABADIKAN KISAH SEMUT DI DALAM AL QURAN, ISTIMEWANYA ALLAH MENAMAKAN SATU SURAH DENGAN DI DALAM KITAB SUCINYA DENGAN NAMA AN NAML IAITU SEMUT. KISAH TERSEBUT DICERITAKAN ALLAH DALAM AYAT 18 DAN 19 DALAM SURAH INI.

ALLAH S.W.T. BERFIRMAN YANG BERMAKSUD;
“(MARALAH ANGKATAN ITU) HINGGA APABILA MEREKA SAMPAI KE “WAADIN-NAML”, BERKATALAH SEEKOR SEMUT: “WAHAI SEKALIAN SEMUT, MASUKLAH KE SARANG KAMU MASING-MASING, JANGAN SULAIMAN DAN TENTERANYA MEMIJAK SERTA MEMBINASAKAN KAMU, SEDANG MEREKA TIDAK MENYEDARI”.
SURAH AN-NAML, AYAT 18

ALLAH S.W.T. BERFIRMAN YANG BERMAKSUD;
“MAKA TERSENYUMLAH NABI SULAIMAN MENDENGAR KATA-KATA SEMUT ITU, DAN BERDOA DENGAN BERKATA: “WAHAI TUHANKU, ILHAMKANLAH DAKU SUPAYA TETAP BERSYUKUR AKAN NIKMATMU YANG ENGKAU KURNIAKAN KEPADAKU DAN KEPADA IBU BAPAKU, DAN SUPAYA AKU TETAP MENGERJAKAN AMAL SOLEH YANG ENGKAU REDAI; DAN MASUKKANLAH DAKU – DENGAN LIMPAH RAHMATMU – DALAM KUMPULAN HAMBA-HAMBAMU YANG SOLEH”.
SURAH AN-NAML, AYAT 19

ISTIMEWANYA MAKHLUK ALLAH INI
CUBA PERHATIKAN KEHIDUPAN MASYARAKAT SEMUT.TEKNOLOGI, KERJA GOTONG-ROYONG, STRATEGI KETENTERAAN, JARINGAN KOMUNIKASI YANG MAJU, HIERARKI YANG RASIONAL DAN CERDIK, DISIPLIN, PERENCANAAN KOTA YANG SEMPURNA DAN PELBAGAI CIRI LAIN YANG AMAT ISTIMEWA UNTUK DI AMBIL.

KEAJAIBAN DAN FAKTA MENARIK TENTANG SEMUT
1. SEMUT MEMPUNYAI 500.000 SEL SARAF YANG TERMUAT DALAM 2 ATAU 3 MILIMETER TUBUH MEREKA. (HARUN YAHYA)
2. SEMUT BERKOMUNIKASI DENGAN ISYARAT KIMIAWI IAITU SEMIOKEMIKAL ZAT KIMIA YANG DIGUNAKAN SEMUT UNTUK TUJUAN MENETAPKAN KOMUNIKASI.
3. SEMUT YANG PALING BERBAHAYA ADALAH SEMUT BULLDOG HITAM DARI AUSTRALIA, BISANYA MAMPU MEMBUNUH MANUSIA.
4. HAIWAN YANG PALING BANYAK DI MUKA BUMI ADALAH SEMUT. NISBAHNYA ADALAH SATU JUTA BAGI SETIAP ORANG.

Posted by NzmXI On 4:54 PM 0 comments

20 Fakta Menarik Mengenai Dunia

1.Nama paling popular dan banyak digunakan di dunia adalah Muhammad.

2. Ikan yu kehilangan gigi lebih dari 6000 batang setiap tahun, dan gigi barunya tumbuh dalam masa 24 jam sahaja

3. Julius Caesar tewas dengan 23 tikaman

4. Nama kereta Nissan berasal dari bahasa jepun Ni : 2 dan San : 3. Nissan : 23

5. Zirafah dan tikus boleh bertahan hidup lebih lama tanpa air daripada unta

6. Seorang lelaki lebih mampu membaca tulisan dengan ukuran huruf kecil daripada wanita

7. 98% dari perkosaan dan pembunuhan dilakukan oleh keluarga dekat atau teman si mangsa.

8. Semut dapat mengangkat beban 50 kali tubuhnya

9. Pada tahun 1933, watak animasi Mickey Mouse menerima 800,000 surat dari peminat.

10. Titik diatas huruf i disebut ‘title’

11. Sebutir kismis yang dijatuhkan kedalam gelas berisi champagne segar akan bergerak naik turun dalam gelas

12. Benjamin Franklin adalah anak bongsu dari orang tua bongsu keturunan ke 5 dalam keluarga bongsu.

13. Triskaidekaphobia adalah ketakutan pada 13. Paraskevidekatriaphobia adalah ketakukan pada 13 haribulan jumaat (Friday the 13, terjadi antara 1-3 kali setahun).

14. Lidah zirafah panjangnya sekitar 50cm

15. Mulut menghasilkan 1 liter air liur setiap hari

16. Kita bernafas kira-kira 23,000 kali setiap hari

17. Kod Zip (Poskod) adalah kepanjangan dari ‘Zoning Improvement Plan’.

18. Coca-Cola mengandung Coca (yang merupakan zat aktif pada kokain) dari tahun 1885 sampai 1903.

19. Rata-rata kita menuturkan 5000 perkataan setiap hari (walaupun 80% dari padanya kita bercakap pada diri sendiri)

20. Seandainya kuota air dalam tubuh kita berkurang 1%, kita terus merasa haus.


Posted by NzmXI On 4:48 PM 2 comments

Gangster Paling Berbahaya Di Dunia

Aryan Brotherhood (America)


Mexican Zoot Ladies


Mara Salvatrucha 13 (Los Angeles)


Yakuza Family (Japan)


Chinese Triads (China)


La Eme (Mexico)


The Crips (African American)


The Mungiki (Kenyan)


La Nuestra (Mexican American)


Bosozoku Bikerz Gang (Japan)
 
Di atas tu adalah gangster yang paling berbahaya di dunia.. Bosozoku Bikerz Gangyang paling bahaya saya tengok...Ramai beb...

Posted by NzmXI On 4:39 PM 0 comments

Fixie:10 Fakta Mengenai Fixie

Jika anda perhatikan betul-betul di sekeliling taman perumahan anda, anda pasti pernah melihat sekumpulan remaja ataupun mungkin orang dewasa menunggang basikal yang berwarna-warni. Agak menarik melihatkan kepada bentuk dan warna yang pelbagai pada basikal ini. Tahukah anda nama basikal ini adalah fixie?


Fixie merupakan nama yang timbul daripada perkataan “fixed-gear” kerana basikal ini tidak mempunyai freewheel. Bermakna tidak seperti basikal lain, pengayuh basikal akan tetap berpusing ketika basikal ini bergerak. Oleh sebab ini basikal fixie tidak mempunyai brek dan untuk memberhentikan basikal ini haruslah menggunakan kaki bahkan ia boleh dikayuh mengundur.

Dalam artikel kali ini Amir ingin berkongsi 20 fakta menarik berkenaan basikal fixie ini:
  1. Basikal fixie ini mula diperkenalkan pada tahun 1950, baru-baru ini ia mula menjadi trend di kalangan remaja di Malaysia.
  2. Basikal fixie tidak mempunyai brek dan sesetengah negara mempunyai undang-undang melarang penggunaan basikal tanpa brek.
  3. Untuk memberhentikan basikal fixie penunggang harus menggunakan tenaga yang kuat untuk menghalang pengayuh dari berpusing dan menyebabkan basikal itu bergelongsor. Perbuatan ini dipanggil sebagai “skidding”.
  4. Sesetangah penunggang fixie berpendapat basikal fixie ini dapat membantu penunggang mengayuh dengan lebih efisyen.
  5. Basikal fixie tidak mempunyai gear.
  6. Harga basikal fixie adalah dari RM500 ke ribuan ringgit bergantung kepada jenama dan kualiti basikal.
  7. Penunggang fixie mempunyai komuniti sendiri dimana mereka akan berkumpul dan menunggang basikal fixie beramai-ramai.
  8. Seperti basikal BMX, fixie juga mempunyai skill atau trick yang tersendiri yang boleh dilakukan oleh penunggang yang mahir.
  9. Basikal fixie bagus untuk melatih otot kaki kerana ia tidak membenarkan anda untuk “coasting” dimana, pada basikal biasa, anda akan merehatkan kaki anda dengan memberhentikan kayuhan ketika basikal masih berjalan.
  10. Sesetangah penunggang berpendapat menunggang fixie memberikan mereka lebih “feel” kerana ia memberikan lebih rasa cengkaman ketika menunggang terutamanya di jalan yang licin.
     

Posted by NzmXI On 4:20 PM 0 comments

Teknik Nyamuk Memilih Darah Manusia


Dalam satu penyelidikan, ahli entomologi melakukan kajian untuk menentukan apakah serangga kecil ini memilih mangsanya atau hanya menghisap darah secara rawak.

Hasil dari kajian tersebut ternyata menunjukkan bahawa nyamuk memilih mangsa yang darahnya akan dihisap. Nyamuk memilih mangsanya berdasarkan bau manusia yang nikmat iaitu yang berbau masam dan berbau kolesterol.

"Nyamuk menggunakan bau untuk menganalisa seseorang yang menarik dan yang tidak menarik untuk menemukan darah mana yang lebih sedap bagi mereka," jelas Jerry Butler, pakar entimologi dari University of Florida.

Butler menjelaskan, nyamuk telah berevolusi dan bertahan hidup, bahkan dengan perkembangan yang pesat. Nyamuk memiliki kemampuan untuk memilih mangsa terbaik untuk dihisap darahnya, iaitu dengan indera bau yang tajam.

Manusia dapat menarik kedatangan nyamuk yang berada jauh dari mereka hanya dengan bau nafasnya. Setiap kali manusia menghembuskan nafas, karbon dioksida dan bau lainnya bercampur untuk menghasilkan signal yang bergerak melalui udara.

Signal-signal tersebut akan memberitahu nyamuk bahawa terdapat darah yang merupakan makanan lazat.

Menurut Butler, nyamuk terbang dengan pola zigzag. Kemudian koloni serangga kecil ini akan menemui pusat bau di udara dengan mengandalkan penglihatan dan sensor panas.

Dari kajian yang dilakukan Butler diketahui bahawa nyamuk sebenarnya memerlukan kolesterol dan vitamin B, tetapi serangga kecil itu tidak mampu menghasilkannya sendiri.

"Oleh kerana itu, nyamuk akan mencari mangsa yang kaya akan sumber-sumber tersebut. Bau-bau seperti bau masam adalah sangat menarik bagi nyamuk," jelas Butler.

Butler mengatakan, bahan-bahan yang digunakan untuk melembutkan dan menghaluskan kulit boleh menjadi umpan yang kuat bagi nyamuk. Bahkan, bahan-bahan dalam kosmetik tertentu dikatakan sangat menarik bagi nyamuk.
sumber

Posted by NzmXI On 3:54 PM 0 comments

Top 10 - Angkatan Tentera Terbesar Dunia

Sudah semestinya setiap negara mempunyai angkatan tentera masing-masing untuk pertahanan dari sebarang serangan musuh. Berikut adalah senarai sepuluh angkatan tentera terbesar dunia berdasarkan bilangan anggota tentera masing-masing.

Statistik ini dikeluarkan oleh Global Firepower.

10. Mesir
Egypt ArmyKekuatan: 468,500 anggota

9. Iran
Iran ArmyKekuatan: 545,000 anggota

8. Turki
Turkish ArmyKekuatan: 612,900 anggota

7. Pakistan
Pakistan ArmyKekuatan: 617,000 anggota

6. Korea Selatan
South Korean ArmyKekuatan: 653,000 anggota

5. Korea Utara
North Korean ArmyKekuatan: 1,106,000 anggota

4. Russia
Russian ArmyKekuatan: 1,200,000 anggota

3. India
Indian ArmyKekuatan: 1,325,000 anggota

2. Amerika Syarikat
American ArmyKekuatan: 1,477,896 anggota

1. China
Chinese ArmyKekuatan: 2,285,000 anggota


kredit: info-gallery.org

Posted by NzmXI On 3:48 PM 0 comments

Wanita pakai pakaian kubis jadi tumpuan

SEORANG wanita memakai pakaian yang diperbuat daripada kubis di Bangkok semalam.
SEORANG wanita memakai pakaian yang
diperbuat daripada kubis di Bangkok semalam.

BANGKOK - Seorang wanita memakai pakaian diperbuat daripada kubis semasa dia berada di laluan pejalan kaki di sini semalam.

Dia turut memegang kad yang mempunyai mesej bagi meminta penduduk menjadi pemakan sayur-sayuran.

Kelibat wanita itu mendapat perhatian orang ramai yang melalui kawasan pejalan kaki tersebut.

Wanita itu merupakan aktivis pertubuhan Orang Ramai Untuk Layanan Beretika Ke Atas Haiwan (PETA).

Beberapa rakannya turut membantu dia memakai pakaian yang diperbuat daripada kubis itu.

kredit: kosmo.com.my

Posted by NzmXI On 12:51 PM 1 comments

Buah durian tanpa duri


Aha, ini dia buah durian tanpa duri, ia dikenali dengan nama Durian gondol, berasal dari daerah Lombok, Nusa Tenggara Barat, Indonesia. Keunikan buah ini terletak pada buahnya yang tidak memiliki duri seperti buah durian lain yang pada umumnya sehingga dapat mempermudah anda untuk mengupas dan memakannya.

Ciri-ciri buah durian tanpa duri aka Durian Gondol.

* Bentuk buahnya sekilas seperti tempurung kelapa, ukurannya sebesar buah melon dengan berat 800-900 gr. Buah matang mengeluarkan aroma khas durian. Ini memang durian, tapi tanpa duri! Rasa buahnya enak dan manis dengan kandungan gula 14 -15 derajat brix.
* Ketebalan isi buah 0,5 cm seperti isi buah durian tempatan pada umumnya dan berwarna kuning terang dengan produktif dapat mencapai 200 ? 400 kg/pohon/tahun. Tanaman ini mampu beradaptasi dengan baik di dataran rendah sampai sedang dengan ketinggian 250 ? 700 dpl.
* Tanaman durian gondol ini merupakan tanaman durian yang mengalami mutasi bentuk oleh alam sehingga duri-duri di seluruh kulitnya tidak ada.



kredit : pelikbinajaib.com

Posted by NzmXI On 12:47 PM 0 comments

Jarang, tapi ada..Apa lagi yang lebih pelik daripada yang pelik?

Banyak keajaiban alam yang rata-rata kebanyakan masyarakat kita langsung tidak mengetahuinya, diantaranya ialah gunung-gunung berapi bawah laut, spesies binatang di hutan yang belum diterokai dan juga.....hidupan di laut dalam..Pernahkah anda lihat ikan yang bergigi sseperti manusia? Bertaring sperti binatang buas? bertocang dan berbentuk seperti lipatan origami?Di bawah ini adalah beberapa spesies ikan laut dalam yang mungkin sebahagian besar daripada kita tidak akan menemuinya seumur hidup kita.Mari saksikan..

Ikan hodoh : tak pernah tengok yang real, dalam tv je ada...



Jerung Goblin: Spesies jerung laut dalam, mempunyai toncang dan kebanyakan spesies ini ditemui di lautan Jepun.Tergolong dalam keluarga Mitsukurinidae



Nampak seperti ular yang boleh berenang dalam cerita fantasi, namun ini adalah versi yang benar atau kata orang"real punyerrr"



Ikan apa ni?Nampak seperti lipatan pisau saja, namun inilah hakikatnya



Pakai gincu ker?Bentuk bibir seperti manusia, agaknya kalau dihidangkan dalam keadaan macam ni, anda ada selera tak nak makan?



Yang ini lagi pelik, siap boleh naik dari kolam, boleh bernafas di luar air



Muncung macam itik, ekor macam berudu...pernah jumpa tak ikan ni?



Ada berani nak makan ikan ni? Nampak macam taring binatang buas



Dibawah ni ada berberapa keping lagi gambar untuk tatapan korang semua..layan....













kredit: info-gallery.org

Posted by NzmXI On 12:32 PM 0 comments

Tandas dihiasi berlian RM400 ribu

Tandas dihiasi berlian RM400 ribu
Tandas berlian

Syarikat pembuat mangkuk tandas, INAX dari Jepun bekerjasama dengan tukang emas dari Austria mencipta satu mangkuk tandas yang dihiasi dengan berlian.

Usaha itu dibuat bagi menggalakkan lebih ramai pengunjung datang ke pusat beli belah mewah, Ginza yang mengalami kemerosotan pelanggan akibat ekonomi yang suram dan bencana tsunami yang melanda Mac lalu.

"Dalam kepercayaan tradisi masyarakat kami, usaha ini juga dibuat untuk menyeru 'tuhan tandas'," kata Kazuo Sumimiya, pengarah bilik pameran syarikat Lixil, salah satu entiti di bawah INAX.

"Di Jepun, kami percaya wujudnya 'tuhan tandas'. Itulah sebabnya menjaga tandas supaya sentiasa bersih telah menjadi sebahagian adat kami sejak lama dahulu," tambahnya lagi.

"Jika kita untuk menjual, ia mungkin akan bernilai kira-kira 10 juta yen (kira-kira RM400ribu)."

Tandas tersebut akan dipamerkan sehingga akhir Disember ini.

kredit: info-gallery.org

p/s: nk buang pn x tenang kalu dlm tandas ni...

Posted by NzmXI On 12:24 PM 0 comments

Hotel ais jadi tumpuan di Romania

SEBUAH bilik tidur yang terdapat di dalam Hotel Balea Lac di Romania kelmarin.
SEBUAH bilik tidur yang terdapat
di dalam Hotel Balea Lac di Romania kelmarin.

BUCHAREST, Romania - Sebuah hotel yang diperbuat daripada ais di kawasan pergunungan Fagaras menjadi tumpuan orang ramai dan para pengunjung.

Hotel Balea Lac itu cuba menawarkan 10 bilik yang mempunyai katil besar dengan suhu di antara -2 dan + 2 darjah Celsius pada harga AS$45.73 (RM145.19) setiap orang.

Para pelancong juga boleh makan di restoran dalam hotel itu.

Hotel itu dibina pada setiap tahun supaya ruang dalaman tidak kelihatan sama setiap kali musim sejuk.

Pekerja-pekerja tempatan memotong lapisan ais di kawasan pergunungan itu untuk digunakan bagi membina dinding hotel ais tersebut.

kredit : kosmo.com.my

p/s: sure x ley nk lolap...sejuk bangat..

Posted by NzmXI On 9:45 AM 0 comments

15 Rahsia Kaabah di Mekah

15 Rahsia Kaabah di Mekah
Binaan Kaabah yang merupakan kiblat bagi orang Islam terletak di Masjidil Haram di Mekah. Ia merupakan bangunan yang harus dikunjungi jemaah haji. Sedikit maklumat berkaitan Kaabah yang tidak kita ketahui sebelum ini.

1. Mekah adalah kawasan yang mempunyai graviti paling stabil.

2. Tekanan gravitinya tinggi, dan di situlah berpusatnya bunyi-bunyian yang membina yang tidak boleh didengar oleh telinga.

3. Tekanan graviti yang tinggi memberi kesan langsung kepada sistem imun badan untuk bertindak sebagai pertahanan daripada segala serangan penyakit.

4. Graviti tinggi = elektron ion negatif yang berkumpul di situ tinggi = doa akan termakbul kerana di situ adalah tempat gema atau ruang dalam masa serentak.

5. Apa yang diniatkan di hati adalah gema yang tidak boleh didengar tetapi boleh dikesan frekuensinya. Pengaruh elektron menyebabkan kekuatan dalaman kembali tinggi, penuh bersemangat untuk melakukan ibadat, tidak ada sifat putus asa, mahu terus hidup, penyerahan diri sepenuhnya kepada Allah.

6. Gelombang radio tidak boleh mengesan kedudukan Kaabah.

7. Malah teknologi satelit pun tidak boleh meneropong apa yang ada di dalam Kaabah. Frekuensi radio tidak mungkin dapat membaca apa-apa yang ada di dalam Kaabah kerana tekanan graviti yang tinggi.

8. Tempat yang paling tinggi tekanan gravitinya, mempunyai kandungan garam dan aliran anak sungai di bawah tanah yang banyak. Sebab itu lah jika bersembahyang di Masjidilharam walaupun di tempat yang terbuka tanpa bumbung masih terasa sejuk.

9. Kaabah bukan sekadar bangunan hitam empat persegi tetapi satu tempat yang ajaib kerana di situ pemusatan tenaga, graviti, zon magnetisme sifar dan tempat yang paling dirahmati.

10. Tidur dengan posisi menghadap Kaabah secara automatik otak tengah akan terangsang sangat aktif hingga tulang belakang dan menghasilkan sel darah.

11. Pergerakan mengelilingi Kaabah arah lawan jam memberikan tenaga hayat secara semula jadi daripada alam semesta. semua yang ada di alam ini bergerak mengikut lawan jam, Allah telah tentukan hukumnya begitu.

12. Peredaran darah atau apa saja di dalam tubuh manusia mengikut lawan jam. Justeru dengan mengelilingi Ka abah mengikut lawan jam, bermakna peredaran darah di dalam badan meningkat dan sudah tentunya akan menambahkan tenaga. Sebab itulah orang yang berada di Mekah sentiasa bertenaga, sihat dan panjang umur.

13. Manakala bilangan tujuh itu adalah simbolik kepada tidak terhingga banyaknya. Angka tujuh itu membawa maksud tidak terhad atau terlalu banyak. Dengan melakukan tujuh kali pusingan sebenarnya kita mendapat ibadat yang tidak terhad jumlahnya.

14. Larangan memakai topi, songkok atau menutup kepala kerana rambut dan bulu roma (lelaki) adalah ibarat antena untuk menerima gelombang yang baik yang dipancarkan terus dari Kaabah. Sebab itu lah selepas melakukan haji kita seperti dilahirkan semula sebagai manusia baru kerana segala yang buruk telah ditarik keluar dan digantikan dengan nur atau cahaya yang baru.

15. Selepas selesai semua itu baru lah bercukur atau tahalul. Tujuannya untuk melepaskan diri daripada pantang larang dalam ihram. Namun rahsia di sebaliknya adalah untuk membersihkan antena atau reseptor kita dari segala kekotoran supaya hanya gelombang yang baik saja akan diterima oleh tubuh.

kredit : cari.com.my

Tuesday, May 29, 2012

Posted by NzmXI On 4:20 PM 1 comments

Gambar Zizan Waktu Sekolah

Monday, May 28, 2012

Posted by NzmXI On 10:24 PM 0 comments

LISA SURIHANI VERSI K-POP!!

Posted by NzmXI On 10:21 PM 3 comments

TILAM TERMAHAL -- RM90,500 SEUNIT!!


PETALING JAYA – Tilam Posturepedic Palatial Crest berjenama Sealy yang ditawarkan pada harga RM90,500 seunit yang diperkenalkan oleh Harvey Norman telah mencatat sejarah sebagai tilam termahal di negara ini.

Pengurus Jualan dan Pemasaran Sealy Asia (Malaysia) Sdn. Bhd., Derek Yeoh berkata, pihaknya menyasarkan jualan sebanyak 10 unit tilam mewah itu sepanjang Pesta Tilam Berjenama Antarabangsa Malaysia ke-8 yang diadakan di pusat beli-belah Ikano, Power Centre, Mutiara Damansara di sini yang berlangsung sehingga 6 Mei ini.

“Kami yakin untuk mencapai sasaran tersebut berdasarkan pencapaian dan reputasi Harvey Norman selaku syarikat kelengkapan perhiasan rumah antarabangsa yang sentiasa memberikan perkhidmatan terbaik kepada pelanggan,” katanya ketika ditemui pada majlis perasmian pesta berkenaan di sini semalam.

Pesta tersebut telah disempurnakan oleh Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Chor Chee Heung. -kosmo

Posted by NzmXI On 10:19 PM 0 comments

REKOD BARU TANDAS PALING LAJU!!


SYDNEY - Rekod baharu tandas bermotor paling laju di dunia berjaya dicipta di sini semalam.

Ia dicipta selepas seorang pelagak ngeri dari Kanada, Jolene Van Vugt 'menunggang' sebuah tandas yang dilengkapi empat roda pada kelajuan 75 kilometer sejam (km/j).

"Ia amat menyeronokkan dan saya teruja dapat mencatat rekod baharu ini," tambahnya.

Van Vugt turut memegang beberapa rekod dunia lain termasuk menjadi wanita pertama yang melakukan aksi balik kuang sambil menunggang motosikal.

Dia mengatasi rekod tandas paling laju yang dibuat oleh Edd China di London pada tahun lalu.

China menunggang sebuah motosikal yang membawa tandas pada kelajuan 68km/j. - REUTERS

Posted by NzmXI On 10:05 PM 0 comments

Harimau Muda B22 ikat Brazil XI

Pada perlawanan persahabatan di Hungary yang kedua, Harimau Muda Bawah-22 telah mengikat Brazil XI dengan keputusan 2-2 semalam.

Pasukan Harimau Muda Bawah-22 kini berada di Eropah untuk beberapa siri perlawanan persahabatan dengan kelab di Slovakia dan Hungary bagi membuat persiapan untuk Kelayakan Piala AFC B22 pada bulan hadapan.

Harimau Muda memulakan siri perlawanan mereka dengan kelab dari Hungary, Ferencváros TC di mana mereka tewas 5-0.
Namun, Harimau Muda bangkit semula dengan mendapatkan keputusan seri 2-2 ketika bertemu Brazil XI semalam dengan jaringan oleh Ahmad Hazwan dan Mohd Azrif Nasrulhaq.

Pasukan pilihan Brazil XI itu terdiri daripada pemain Brazil yang beraksi dalam Liga Perdana Hungary dan juga mereka yang sedang menjalani ujian untuk mendapatkan kontrak bersama kelab di Hungary. Purata umur pasukan itu semalam adalah 25 tahun.

Walupun hanya seri 2-2, jurulatih Harimau Muda, Ong Kim Swee tetap berpuas hati dengan persembahan anak buahnya yang ternyata lebih baik daripada perlawanan yang pertama.

"Secara keseluruhannya kami beraksi dengan lebih baik dari perlawanan persahabatan yang pertama. Kami telah bolos pada minit ke-92 selepas mendahului 2-1."

Tambahnya lagi: "Kami akan bertemu lagi satu kelab Hungary, Honved pada hari Rabu ini yang tidak kurang hebatnya seperti Ferencváros." - sumber

Posted by NzmXI On 9:54 PM 0 comments

Misteri Lembaga Wanita Dalam Kereta Wartawan Sinar

KULIM – “Cepat, baca surah Yasin!, ada benda sebelah aku ni,” jerit seorang rakan yang berada dalam kereta Perodua Kancil Sinar Harian cemas apabila merasakan ada lembaga wanita duduk di sebelahnya di bahagian tempat duduk kerusi belakang.
Kejadian itu berlaku Khamis lalu apabila wartawan Sinar Harian bersama seorang anggota polis berpangkat koperal dan seorang rakan melalui jalan Bukit Lengkok kira-kira jam 4 pagi, Khamis lalu.
Ketika melalui di satu selekoh dalam keadaan hujan lebat, semua mereka ternampak batu nisan setinggi setengah meter di tepi jalan tetapi masing-masing hanya diam dan tidak mengendahkannya.
Keadaan mula cemas apabila rakan mereka itu menjerit meminta membaca surah Yasin dengan segera.
Bagaimanapun, anggota polis cuba menenangkannya dan membaca beberapa potong ayat al-Quran barulah rakannya itu tenang dan perjalanan pun diteruskan.
Setelah melepasi jalan Sungai Lengkok mereka kemudiannya berhenti di tepi Jalan Air Merah dan mula membuka cerita mengenai batu nisan tadi. Ternyata, mereka semua mengaku ternampak imej batu nisan yang dimaksudkan.
Bagaimanapun misteri terbabit tidak berhenti di situ saja apabila kelmarin kira-kira jam 12.30 pagi, seorang rakan wartawan terbabit telah merakam gambar kereta Kancil berkenaan dan mendapati ada imej lembaga wanita berambut panjang di dalamnya dan dipercayai lembaga itu hilang selepas azan Subuh berkumandang.
Sementara itu. seorang pemandu van kilang yang tinggal di Taman Selasih dan tidak mahu dikenali berkata, kejadian seumpama itu sering berlaku di Jalan Bukit Lengkok.
Menurutnya, beberapa tahun lalu polis ada menemui mayat seorang wanita dipercayai dibunuh dan mayatnya dibuang ke dalam gaung berhampiran.
“Ramai pengguna jalan itu menjadi mangsa gangguan lembaga berkenaan. Lembaga itu pernah duduk di belakang penunggang motosikal, saya juga pernah nampak lembaga itu berada di atas bumbung kereta yang datang dari arah bertentangan.
“Sememangnya jalan itu tidak dilalui oleh kenderaan pada lewat pagi terutama ketika hujan renyai atau lebat,” katanya.
Pengerusi Pertubuhan Prihatin Kebaktian Masyarakat Kulim (PPKM) Khor Eng Khim juga tidak menafikan kewujudan lembaga itu yang sering mengganggu pengguna jalan raya yang melalui jalan Bukit Lengkok menjelang lewat pagi.
“Jalan itu tidak sesuai digunakan pada waktu Subuh terutama ketika hujan. Ini kerana terlalu banyak kejadian kemalangan berlaku di sekitar kawasan itu disebabkan keadaan jalan di situ sempit dan bengkang-bengkok.
“Saya menasihatkan pengguna supaya menggunakan lebuh raya Butterworth Kulim Express (BKE) untuk pergi ke Pekan Kulim dan jangan mengunakan jalan Bukit Lengkok sebagai jalan pintas walaupun ia lebih dekat,” katanya. (Sinar Harian)

Posted by Mohd Khalis Raouf Khairu Anuar On 9:53 PM 1 comments

Daulat Tuanku! senarai pemilik no Plate WWW

tak nak cakap banyak dah.. tapi kagum dengan kekayaan raja - raja kat Malaysia ni.. beli no plate sampai ratus-ratus ribu..


Kite tak derhaka.. cuma gembira sebab duit "disalurkan" ke tempat yang "hak"

 Daulat tuanku

Psst// jangan ISA saya tau..

Posted by NzmXI On 9:52 PM 0 comments

Perempuan Cantik Lebih Terangsang Kepada Lelaki Buncit??

Lelaki perut buncit, memang saham tinggi. Tak percaya? Tengok je sapa-sapa lelaki yang berperut buncit ...isteri mereka mesti lawa segak bergaya. Dan yang tak tahannya, dah la buncit, umur lak jauh beza dengan pasangannya yang cantik lawa. Ada tu beza sampai 10 tahun tu.

Bukan jadi kehairanan, memang yang perut buncit ini ada kelebihan sendiri. Perempuan tak kesah sangat pasal penampilan ni, kerana mereka tahu lelaki buncit ini ada ciri-ciri yang mereka cari. Apa dia ciri-ciri tu? Hmm korang kenalah fikir sendiri.... cuba cari subjek lelaki berperut buncit dan ada bini cantik ..... dan cari apa ada pada lelaki tersebut.

Aku buncit ... tapi tak adalah sebuncit mereka yang benar-benar buncit. Mungkin buncit sebab banyak makan bersulam air, tak pun sebab aku gemar layan bantal lepas makan ....ibarat ular sawa kekenyangan membaham anak rusa nani baru tumbuh ekor.

Memandangkan ada faktor lain yang buat lelaki buncit istimewa, maka itu sebab ramai lelaki tak kesah mereka jadi buncit. Perempuan cun pun tak hairanlah lelaki yang mereka cintai tu buncit, cumanya mereka je jadi risau jika mereka pula yang buncit ... yelah, lelaki ... ada kuota lebih.... perempuan nak tak nak kenalah maintain body agar suami buncit mereka tak lari ke perempuan yang lebih cantik dan lebih umphhh dari mereka- sumber

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...