Pages

Support Penaja

Selamat Datang ke blogslucumenarik

Terima Kasih.. Datang dan hebahkan pada kawan-kawan anda

Hiburan

yang terkini lagi sensasi

Lawak dan Jenaka

Ada banyak cerita dan gambar yang mencuit hati

Politik

Mungkin memanaskan hati siapa yang tidak mengerti maksud sebenar

Ngeri dan Seram

Perghh..bikin serun je.. sabo je la ek?

Saturday, October 22, 2011

Posted by mykhalis On 3:02 PM 7 comments

Kepala buaya masak merah

Sedapppp


Posted by mykhalis On 3:02 PM 6 comments

Kini artis korea semakin seksi


Cara berpakaian artis Korea yang menjadi perbincangan hangat pengguna internet
Mengundang perhatian ramai orang lewat gaun berwarna orange yang dikenakannya. Bukan kerana bajunya yang mahal, tapi buah dada Oh In Hye menyembul nyaris tak tertutup gaun.

Akibatnya, gaun dengan model backless (punggung terbuka) itu langsung menjadi perbincangan hangat pengguna internet. Demikian dilansir Korea News, Jumaat (7/10/2011). Gaun tersebut dikenakan aktris Korea berusia 27 tahun itu saat berjalan di red carpet untuk menghadiri acara Busan International Film Festival (BIFF), kelmarin.

Selain Oh In Hye yang menarik perhatian orang ramai, juga ada Kim So Yun. Kim menggunakan gaun seksi sutera putih rekaan Emmanuel Unga yang menekankan garis payudaranya. okezone.com

Korea ada.. melayu ada..apa beza??

Posted by mykhalis On 3:01 PM 4 comments

Kini Wanita Yang Menolong Yue Yue dituduh mencari populariti

Kini Wanita Yang Menolongnya Dituduh Mencari Populariti Yue yue, kanak-kanak yang kes kecelakaannya telah memancing perhatian masyarakat dunia dikhabarkan telah meninggal dunia. Sementara itu, wanita yang menolongnya pertama kali,


Chen Xianmei, memilih untuk meninggalkan tempat tinggalnya kerana dituduh mencari populariti. Kes langgar lari seorang anak berumur 2 tahun yang kemudian dibiarkan terkapar begitu saja oleh masyarakat sekitarnya telah menyita perhatian dunia. Kini anak malang itu yang bernama Yue yue atau Wang yue, dikhabarkan telah meninggal. Kepergiannya meninggalkan luka serius bagi sejarah kemanusiaan di China.

Orang-orang yang terlibat dalam kes ini diekspos secara habis-habisan, baik itu pemandu yang melanggar, mahupun orang-orang yang menunjukan sikap tak pedulinya dalam rakaman kamera CCTV. Kita tentu berharap kes ini akan menjadi cermin bagi masyarakat di sana untuk lebih memperhatikan sisi manusiawi mereka. Namun sayangnya, harapan itu masih terlalu jauh. Ketika Yue yue terbaring tak berdaya di lokasi kejadian, hanya ada satu orang yang peduli dengan kondisi gadis itu. Ia adalah Chen Xianmei. Mungkin berkat Chen, Yueyue masih sempat dirawat di hospital selama seminggu sebelum gadis malang itu menghembuskan nafasnya yang terakhir hari ini.

Setelah itu Chen segera dianggap sebagai seorang pahlawan. Ia diberi kesempatan kerja tetap dan sejumlah wang dari perusahaan tempatan. Namanya langsung melambung setelah terpampang di berbagai macam media. Banyak orang yang kagum padanya, tetapi, seperti yang ditulis oleh Shanghaiist, tidak sedikit pula orang yang membenci wanita ini. Bagi sebagian orang, apa yang dilakukan Chen terhadap Yue yue, tak lebih dari sekadar mencari populariti dan wang.

Mereka menuduh Yen sebagai orang yang oportunis. Gelombang reaksi dari orang-orang yang membenci (atau iri) terhadap Chen semakin hari semakin meningkat. Dibarengi dengan orang pemerintah dan wartawan yang tak henti-hentinya berkunjung ke rumah Chen siang dan malam. Wanita itu akhirnya memilih untuk angkat kaki dari tempat tinggalnya di Foshan. Chen begitu trauma, bahkan kini menonton acara berita di televisyen saja ia tidak berani. "Banyak orang yang mengatakan bahwa saya melakukan itu untuk mendapatkan ketenaran dan wang. Bahkan kini tetangga saya juga mengatakan hal yang sama!" ujar Chen. "Saya sama sekali tak bermaksud demikian, dan saya sekarang takut mendengar perkataan dari orang lain sampai-sampai saya tak berani untuk melihat siaran berita di televisyen. Saya tidak melakukan itu untuk mendapatkan wang."

Air matanya mengalir ketika ia mengatakan, "Saya tidak mencuri atau merampok. Apa yang saya lakukan hanyalah untuk menyelamatkan anak itu." Fenomena sosial yang menyedihkan seperti ini tentu membuat kita bertanya. Apa gerangan yang menyebabkan tumpulnya rasa kemanusian dari sebagian masyarakat di China? Menurut the-diplomat.com, fenomena ini terjadi kerana jati diri China itu sendiri. Sebagai negara yang tingkat ekonominya mengalami peningkatan secara pesat dan tajam, ekonomi kini telah menjadi tolak ukur utama bagi sebagian masyarakat di sana.

Masyarakat China telah berkembang menjadi terlalu utilitarian, mereka telah mencapai tingkat dimana mereka tidak dapat lagi mentoleransi orang-orang yang bertindak atas dasar altruistik (mementingkan kepentingan orang lain dibandingkan kepentingan dirinya sendiri). Mereka hanya boleh menganalisa tindakan heroik Chen atas dasar untung dan rugi yang hujung-hujungnya selalu dikaitkan dengan adanya reward berupa wang. Mereka ini adalah orang-orang yang protes ketika Chen berhasil mendapatkan banyak pujian dan wang dari tindakan pertolongannya tersebut, sedangkan ketika dulu mereka pernah menolong orang lain, mereka tidak mendapat perlakuan yang sama.

Terlepas dari benar atau tidaknya analisa diatas, Chen adalah bukti nyata bahwa di China masih ada orang-orang yang rasa kemanusiaannya tidak tergores oleh fenomena pergesekan moral dan sosial. Dan mereka tidah hanya satu atau dua. Hingga saat ini, situs jejaring sosial di China masih dipenuhi oleh orang-orang yang menyesali kepergian Yue yue. Dan tidak sedikit pula dari mereka yang merasa malu atas perlakuan 'tidak peduli' yang ditunjukan oleh teman-teman sebangsa mereka di China.-idbite.com sumber: shanghaiist, the-diplomat

Posted by mykhalis On 12:34 PM 4 comments

Bedah untuk rupa seperti barbie

Siapa yang tak kenal dengan boneka Barbie. Penampilan cantiknya selalu menginspirasi wanita untuk mengubah bentuk tubuh dan penampilan mereka agar mirip boneka leganda itu.


Wanita dari Inggris, Laura Vinicombe adalah salah satu penggemar fanatik Barbie. Kerana tergila-gilanya pada Barbie, ia pun berusaha menyamai boneka idolanya itu. Tidak hanya suka berpakaian seperti karakter favouritenya. Dandanan rambutnya pun mirip Barbie.


Gaya bilik tidurnya juga disesuaikan dengan gaya Barbie yang identik dengan warna-warni cerah, seperti pink untuk cadar, tirai hingga dinding. Seluruh isi biliknya juga penuh dengan boneka Barbie, termasuk aksesoris berupa kasut, beg, dan beberapa perhiasan lainnya.

Seperti dikutip laman Genius Beauty, wanita ini juga melakukan operasi plastik demi mengubah wajah agar mirip dengan Barbie. Ia bahkan rela mengeluarkan banyak wang untuk mempertahankan bentuk dan proporsi tubuhnya agar tetap ideal. Mulai dari hujung rambut hingga hujung kaki, semua ditukar menjadi seperti Barbie.

Posted by mykhalis On 12:28 PM 4 comments

isteri membogelkan kekasih suaminya di jalanan

kalau dapat isteri yang dah panas hati memang beginila jadinya..
dengar dari sumber mengatakan yang si suami datang untuk membantu tapi turut menjadi mangsa




 kalau dah tahu suami orang tak payahla mengade2 nak kacau.. kan dah kena


Posted by mykhalis On 12:20 PM 1 comments

Menggantikan silat pulut dengan tarian shuffle dimajlis perkahwinan

Khalis suka komen di YT yang berbunyi begini

"bagi pendapat aku, lantak korang la nak agungkan budaya barat ke apa. memang tak berdosa dan tak murtad. cuma 1, kalo nk guna budaya dan elemen barat dalam perkahwinan, tak perlu la ada elemen bangsa aku dicampur adukkan. pengantin tu sepatutnya guna sweather bukan baju mcm tu, guna topi, bukan tanjak, jangan selit keris kat pinggang, letak pistol !dan kalo betul nak ikut barat, jangan ada kompang, pasang speaker sepanjang jalan untuk arak pengantin korang tu. sekian . jgn mempersenda bangsa aku"
 betul tu.. kalau nak shuffle takde masalah..tapi biar tema perkahwinan shuffle..kan janggal kalau tema raja melayu sehari..tapi sambutannya shuffle.. kelakar betulla,,

Friday, October 21, 2011

Posted by mykhalis On 5:01 PM 6 comments

Gambar bantahan mahasiswa di UIAM mengenai Penggantungan Prof Dr Aziz Bari

Ini bukan politik semata mata k? kalau gambar banjir Khalis boleh share..gambar terjun Khalis share..takkan gambar pelajar U yang berani bersuara Khalis takleh share.. kira menarik la ni..

Ingatkan budak U sekarang ni lembek dan penakut.. tak sangka ada yang berani keluar menyuarakan pendapat.. tak mudah..tapi kalau kerjasama semua kerja jadi mudahhh.. apa yang penting?? kerjaaaasama...

Semua gambar ini dikreditkan kepada member2 facebook yang share gambar k?

Kalau ada pemilik gambar nak Khalis remove..komenkan aje.. Khalis ambil dari pelbagai member.. so,,pening jugakla kalau nak bagi kredit satu persatu

Memetik kata kata Ust Zaharudin

" Saya MEMBANTAH tindakan penggantungan Prof Dr Abd Aziz Bari (UIAM), kita tidak mahu tindakan ini kelak dijadikan satu 'precedence' pada masa akan datang kerana ia akan menyekat sumbangan intelektual dari ahli akademik terhadap isu-isu kenegaraan sama ada yang dianggap sensitif atau sebaliknya. Sebarang tafsiran dan pandangan yang dibuat dari hasil kepakaran seseorang ahli akademik sewajarnya disambut secara lapang dada oleh mana-mana pihak. Kritikan inteletek adalah sangat penting di dalam dunia akademik kerana dengannya budaya keilmuan di sesebuah universiti itu boleh berkembang & menyumbang sesuatu kepada pembangunan anak bangsa dan negara (Dr. Zaharuddin Abd Rahman, UIAM) "











dan antara berita lain yang terkini melaporkan

Posted by mykhalis On 3:49 PM 1 comments

Andai dunia tanpa elektrik

Khalis agak panas betul tengok bil kedai sekarang ni.. Kalau sebelum ni dalam RM350.. tapi semenjak caj baru ni,, asyik RM400-450.. aduh.. dahla streamyx cukai.. tak lama lagi semua cukai.. yang berniaga juta juta tak rasala.. tapi peniaga macam Khalis ni memang terasa gile..bilala nak kaya dengan berblogging ni?wahahha..

Jom tengok seandainya kita tak temukan apa yang dinamakan elektrik.. Korang ingat lagi tak apa nama asal TNB sebelum di swastakan? tak aci arr kalau google

walaupun tak logik.. tetapi berbaloi untuk kita bayangkan..

Posted by mykhalis On 3:49 PM 4 comments

Gambar Izara Aishah: Pelakon Soffia

Jujurnya< Khalis tak penah tengok lagi drama ni. Mungkin sebab adanya tonton atau YT membuatkan Khalis lebih suka tengok bila rancangan nak habis.. takdela nak kena nanti setiap minggu.

Tapi dengarnya orang cakap dia berlakon jadi anak Tizz Zakyah dalam drama ni.. So, Khalis google jugakla.. nak cari.. apa ke rupa minah ni.. comel ke.. kire ok ok jerla.. wahaha.. dah kahwin ni korang ingat senang nak puji pompuan lain?!!








Khalis tak tengok lama lama punn.. betolll.. nampak je terus tutup mata.. nipun menaip sambil tutup mata lagi.ahaks

Posted by mykhalis On 3:47 PM 3 comments

4 Fakta Panas : Apakah benar rakyat Malaysia gila seks??



Apakah benar orang Malaysia Gila Seks? Kalau nak tanya diri sendiri mestilah jawapannya TIDAK. Siapa yang nak mengaku dirinya gila SEKS. Tetapi begitu banyak kes yang merujuk pada kelakuan seks yang terutamanya salah di sisi undang-undang sering kita baca atau dengar. Contohnya kes rogol yang memang kita tidak dapat nafikan telah meningkat setiap tahun. Boleh dikatakan senaskhah surat khabar memang tak sah kalau tidak menyiarkan berita kes rogol setiap hari. Contohnya, Kes yang terkini dan hangat diperkata- Cikgu rogol anak murid 10 Mei 2011


Fakta Pertama
1. Itu baru satu kes yang kita baca, cuba tengok pula statistik kes rogol (bagi semua kategori : bawah umur, remaja, berumur, dll) di seluruh negara dari tahun 2000 - 2008.
maklumat dari Persatuan Republik Melayu


Bil Tahun Kes Rogol
1 2000 1217
2 2001 1386
3 2002 1431
4 2003 1324
5 2004 1698
6 2005 2431
7 2006 3098
8 2007 3414
9 2008 4959


fakta menarik : Timbalan Menteri Keselamatan Dalam Negeri, Fu Ah Kiow, di Dewan Rakyat menyebut pada tahun 2007 sahaja 5.7 kes sehari di Malaysia ataupun hampir 1 kes rogol setiap 4 jam. Dan pada tahun 2008 dah meningkat kepada 13.7 orang sehari.
p/s - ini hanya rekod bagi kes rogol yang membuat laporan sahaja. Cuba bayangkan berapa banyak lagi yang tak dilaporkan dan direkodkan. Mesti dah berkali ganda..:-( renung2kan lah


Pada bulan Mac yang lain, Sidang Dewan Rakyat telah menyatakan "Sebanyak 9,575 kes rogol di bawah umur direkodkan Polis Diraja Malaysia (PDRM) bagi tempoh lima tahun sejak 2005" untuk berita penuh : Utusan Malaysia
Apa akan jadi dengan anak-anak bangsa kita yang tidak cukup umur ini tetapi telah dibayangi dengan trauma yang menghantui hidup mereka. Tidakkah semua perogol ini pernah fikri untuk kebaikkan anak-anak ini? Kenapakah mereka sanggup merosakkan masa depan anak-anak bijak pandai ini hanya untuk kepuasan mereka ?


Fakta Kedua
2. Satu survey yang dilakukan pada tahun 2010 oleh Durex (brand kondom) telah menunjukkan Malaysia adalah antara negara yang mempunyai budaya seks bebas ke-TUJUH paling tinggi di dunia.Buktinya : sengoti
Klik Di Sini Untuk Zoom Gambar



Dari report Durex :
7. Malaysia
According to the Durex survey, sex culture generally conservative country, but a lot of controversy behind it is happening, one example: whether sex education should be held in college or not? Behind the controversy, by Durex, there are facts that indicate if the Malaysian people have a high level of horniness. For example: Minister-level officials (Health Minister) was forced to resign because of his sex scandal in January 2008.


Apa lagi yang kita nak katakan? Any komen ke tentang hal ini? Kita selalu sangka Jepun sepatutnya lebih tinggi dari kita tetapi mengikut survey ini, lain pula ceritanya ... Renung2kan


Fakta Ketiga
Satu data laporan yang diambil dari Nationmaster.com (2009) mengenai kes rogol di seluruh dunia telah menunjukkan Malaysia kini berada di tangga ke 38 bagi bilangan kes rogol yang direkodkan. Menurut blog Selangor2u "Mungkin sebagai sebuah negara Islam yang kita bangga, berada pada tangga 38 bukanlah sesuatu yang boleh kita banggakan."


# 34 Switzerland: 0.0539458 per 1,000 people
# 35 Belarus: 0.0514563 per 1,000 people
# 36 Uruguay: 0.0512295 per 1,000 people
# 37 Lithuania: 0.0508757 per 1,000 people
# 38 Malaysia: 0.0505156 per 1,000 people
# 39 Romania: 0.0497089 per 1,000 people
# 40 Czech Republic: 0.0488234 per 1,000 people


Fakta keempat
Satu carian di Google Trend yang dilakukan oleh blogger untuk mencari tempat/kawasan di Malaysia yang paling ramai mencari mengenai "seks" pada Mei tahun 2010 - Mei tahun 2011.
Klik Di Sini Untuk Zoom Gambar
klik untuk besarkan image


Nampak orang di Klang yang paling banyak melayani enjin carian Google untuk pencarian mengenai "seks" dalam masa 12 bulan

Klik Di Sini Untuk Zoom Gambar

Kali ini pula satu lagi rekod oleh Google mengenai KEYWORD "seks" apa yang paling ramai dicari di Google search sepanjang 30 hari yang lepas. Jangan terkejut dengan result analisisnya. Tak perlu kena explain la screenshot ni. Pandai-pandai la faham :-))
Klik Di Sini Untuk Zoom Gambar

JADI apakah kalian semua? Adakah rakyat Malaysia gila seks? Kami sendiri pun tak tau tetapi semua terpulang pada anda semua :-)) Jangan STRESS!!!

p/s : semua ini bukan ingin menuding pada sesiapa pun yang mereka ni gila seks ke apa. Cuma kami sebagai rakyat Malaysia binggung selepas melihat pelbagai kes yang tidak diingini berlaku setiap hari. Lepas tu tengok post-post orang yang macam-macam pula pasal seks ni semua. Jadi, kami cuba ambil inisiatif untuk tengok sendiri. Kalo korang nak caya semua ni, caya la, kalo tak nak tu apa bole buat, semua ni hanya ambil dari teknologi, betul salah semuanya tak ada bukti yang sahih. sekian.



( Sumber )


Posted by mykhalis On 3:46 PM 3 comments

Gambar penuh sebelum, semasa dan selepas kematian Gaddafi

Al-fatihah

Posted by mykhalis On 2:03 PM 0 comments

Makanan yang bakal dimasak atas longkang

kedai yang baru dibuka sudah sepah sebegini

JIJIK...keadaan dapur yang tidak bersih walaupun perniagaan baru beroperasi.


KUALA LUMPUR: Sangat kotor! Itulah ungkapan paling sesuai diberikan kepada sesetengah pemilik kedai makan sekitar Jalan Genting Klang yang tidak menjaga kebersihan sehingga memaksa pihak Jabatan Kesihatan dan Alam Sekitar Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) mengeluarkan notis penutupan kepada kedai berkenaan.

Harian Metro turut serta dalam operasi lawatan kebersihan ke beberapa premis makanan itu mendapati rata-rata pelanggan yang datang seolah-olah tidak sedar mengenai tahap kebersihan kedai yang mereka kunjungi itu amat teruk.

Tinjauan mendapati ayam yang sudah dimasak dibiar tergantung dekat longkang tiada penutup dan tersumbat. Malah, lipas berlegar-legar di setiap sudut dapur kedai berkenaan.

Seorang pelanggan, Malissa, 21, berkata, dia tidak pernah sakit perut atau keracunan makanan setiap kali ke kedai berkenaan.

“Saya tidak tahu pun kedai ini kotor, mungkin sebab saya selalu memesan makanan dari depan jadi tidak nampak apa yang berlaku di belakang.

“Rumah saya dekat kedai ini, sebab itu saya sering datang makan, tetapi selepas dapat tahu mengenai perkara itu, mungkin saya tidak akan datang lagi sehingga mereka bersihkan kedai terlebih dulu,” katanya.

Sementara itu Pegawai Kesihatan Parlimen Wangsa Maju dan Setia Wangsa, Dr Jamaiyah Mohd Yunus berkata, jika ada kedai yang tidak mematuhi peraturan ditetapkan Seksyen 11 Akta Makanan 1983, premis mereka akan dikenakan kompaun atau kedai perlu ditutup.

“Antara syarat perlu dipatuhi semua pengendali makanan ialah perlu mendapatkan suntikan, memakai apron, topi dan menghadiri kursus asas pengendalian makanan,” katanya.

Sembilan kakitangan Jabatan Kesihatan dan Alam Sekitar DBKL menyertai operasi itu dan enam kompaun dikeluarkan dengan kesalahan berniaga di luar premis, membuang sisa makanan di longkang awam, ada urungan lipas, tiada suntikan dan tiada lesen perniagaan.

Posted by mykhalis On 2:03 PM 2 comments

Menteri tersalah mesej di tweeter ajak isterinya berasmara


Seorang menteri di Perancis yang baru sahaja berkahwin tahun lepas dengan pasangannya yang hampir 20 tahun lebih muda terkantoi apabila niatnya untuk ajak isterinya tidur tersebar di tweeter apabila dia tersalah post. Ribuan followernya telah mentweet dan menyebarkan lagi pesanan itu kepada orang lain sehingga menyebabkan menteri itu tak jadi nak tido dengan bininya.

Ramai yang bergurau dengan bertanya pelik pelik pada Eroc Besson yang merupakan menteri Kementerian Perindustrian Perancis.. seperti soalan " Camne malam tadi?" " hebat tak layanan malam tadi" dan sebagainya.

Eroc yang mengahwini pasangannya pada tahun lepas setelah bercerai dengan isteri pertamanya setelah berkahwin hampir 24 tahun.

Isterinya Tordjman yang merupakan cucu bekas presiden Yunisia tidak dapat memberikan komennya..malu gamaknya..

Psst.. camne la kalau PM kita tweet camni dan kantoi kat tweeter..wahahhaa.. ishh.. korang bayang bik mama seksi ke? dosaaaa

Posted by mykhalis On 2:02 PM 1 comments

Mengiklankan hasrat untuk mati sebagai hamba seks


Seorang wanita dari Maryland, USA telah mengiklankan sebuah permohonan untuk mencari orang yang sudi menyeksanya dan kemudian membunuhnya.

Sharon Lopatka telah mengalami delusi dengan merasakan kehiudpannya tidak lagi sempurna dan bahagia. Lantas mengiklankannya di dalam sebuah laman web.

Ternyata,hasratnya telah disahut oleh Robert Fredrick Glass. Mereka bersetuju untuk berjumpa dan apabila pertemuan di adakan, Sharon telah dijadikan hamba seks. dan akhirnya mati..

Robert telah di tuduh membunuh dengan sukarela..

Entahla.. apa kepelik bebeno hasrat pompuan ni

Posted by mykhalis On 2:01 PM 1 comments

Terjun dari ketinggian 300meter dan payung terjun gagal terbuka

Beberapa minggu lepas, dalam siri mythbuster, ada satu mitos mengatakan jatuh dalam ketinggian tertentu, impaknya adalah sama, tidak kiralah jatuh atas air ataupun simen. Mujurlah ujikaji itu busted apabila ternyata,impak jatuh dalam air lebih kurang berbanding jatuh atas simen.

Tapi sapa yang pernah terjun dalam air dan badan terhempap atas air mesti tahu betapa peritnya badan. Takpercaya? Sila pergi ke kolam atau tasik dan cuba wat lompatan dengan menghempas dada anda.. pastikan topless.. perghh.. memang perit gilee..

Tapi kisah ini apabila seorang ahli sukan skydiving yang terhempas kedalam sungai dari ketinggian 300 meter apabila payung terjunnya gagal terbuka.

Apa terjadi?

Saksikan


Thursday, October 20, 2011

Posted by mykhalis On 4:47 PM 3 comments

Ujikaji yang membuktikan bahawa penggunaan handphone bahaya ketika di stesen minyak

Khalis memang skema gile.. tak macam kebanyakan orang yang Khalis kenal, kebanyakan mereka tidak tutup enjin kereta ketika di stesen minyak,.malah ada yang berbual dengan handphone..

Ingatlah..sebelum tak kena takpela.. bila dah kena menyesal memang tak berguna


nak percaya percayalah.. tak nak percayapun takpe.. jangan jadi orang pertama terbakar..waahahha

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...