Pages

Support Penaja

Tuesday, March 29, 2011

Kenapa Khalis sangat penakut malah sangat pengecut

Posted by mykhalis On 11:15 PM 14 comments


Khalis memang takkan tengok citer seram.. Malah pernah pergi tengok citer jangan pandang belakang di pawagam ( ego member cabar )dan sampai sekrang boleh bayangkan semua babak,,terutama hantu atas kereta,,besar gedabak pulak tue.. Arghhhh..

Khalis cakap betul-betul ni.. Peristiwa ni berlaku masa tue kenduri makcik Khalis. Masa tue Khalis darjah 1 atau 2.. Biasala budak2.. orang sedang wat keje kat bangsal, kami ramai-ramai budak2 kecik main kat stor kerja arwah atuk.. Banyak sangat dan agak besarla buat kami budak-budak sebab arwah atuk masa tue seorng kontraktor.

Memang tak sedar malam ke, siang ke, mangrib pun menjelma, orang-orang tua sedang memotong daging, goreng ayam, wat keje-keje memasak.. masa nie semua keluarga besar turun..hehe.. seronok sangat.. kerana keletihan, malam tue Khalis tertido awal.

Nak jadikan cerita, Khalis sedar mak angkat Khalis bawak tido kat ruang tamu, sebab Khalis tido bilik bakal pengantin, malam tur orang nak hias-hias.. Jadi kene la alihkan Khalis..Masa tue Khalis ringan..Kalau sekarnag mungkinkena gunakan jentolak..

Tiba-tiba Khalis rasa rumah senyap sunyi sangat.. Khalis macam terjaga sendiri.. Khalis tengok mak tdur sebelah.. sebelah sana-sana sedara mara..semua tido ramai2 kat ruang tamu.. semua macam tido mati je..

Kembali pada cerita, Khalis rasa macam blur.. rasa nak terkencing of kos la kan? Khalis kejutkan mak.. habis goyang dah.. mak tak bangun2 jugak.. Khalis nak pergi sendiri dah nie.. sbb nak terkencing sangat dah..

Bila Khalis angkat kepala, Khalis nampak cahaya api di hadapan Khalis.. cahaya tue warna hijau kuning.. berdiri tegak tak mempunyai kaki dan tangannya seolah-olah sedang baca buku.. memang tak nampak sebarang wajah tapi dapat nampak mulutnya yg bergerak-gerak,, Khalis mula-mula blur..lama jugak tengok.. lepas tu, benda tu macam toleh kat khalis, seolah olah merenung khalis..

Khalis tutup mata.. peluk mak kuat.. sambil tue cubit2 mak supaya mak terjaga.. Tapi mak tak bangunpun.. Khalis bukak mata,, benda tue semakin besar dan semakin hampir dengan Khalis,, Khalis dah jadi macam kaku sangat.. tapi masih sebut,, bismillah,, bismillah,, memang itu je yg khalis ingat kot..

Kali kdua khalis pejamkan mata.. sambil meniarap sebab tak berani nak bergerak dah.. bukak mata dan still ada lagik.. dia siap dah tunduk kepala dia kat khalis.. Khalis dah nangis sorang2..takde sorangpun terjaga.. yang khalis ingat sampai sekarang, dia libaskan tangan dia dan terus hilang ke dapur.. dapur tue dah la dekat dengan tandas..

Khalis nangis2..dan mak terjaga..mak tanya kenapa.. Khalis cerita la pasal nie,, mak cakap mainan tido sbb banyak sangat main petang tadi..Khalis cakap tak..tengah cerita kat mak, Khalis nampak mcam ada sehelai kertas bawah kerusi yang warnanya sama dengan benda tue tadi.. khalis pandang lamalama dan hilang..

Sehingga kini.. inilah hantu yang paling khalis ingat.. Mungkin betul, kalau kita penakut dia akan datang.. sebab tue,dalam hidup Khalis, banyak jugak benda ni datang..

untuk pengetahuan,,pst ini khalis tulis masa jam 4.55 petang tau..hehe.. sebab tak logikla kan Khalis nak tulis tengah2 malam pasal hantu,,hahaha..

dan this is my story.. sape yg tak pernah jumpa hantu jangan cakap banyak..sumpah karang..hahaha..(takde satu pun hantu kat atas cam benda2 yang pernah Khalis nampak..percaya atau tidak,, dia ada)

14 comments:

hayya,,,da la tgok malm2 buta..:'(

okay takutttt tak tpu . dah penakut =='

en.khalis kejam gila cerita mlm2...

wwwaaaaaa~ nk pasang lampu smpai esok ahaha

hahahahaha. jgn takut sgt. nnt benda tu lg suka. kan kan.

alang2 dh bkk blog khalis kn kt en3 ni,bce la jugak,.xsgke g cite pnglmn la plk,.ingtkn nk ckp sebab je nape xsuke dn tkut,.hehe,..mmg,kte kne tau kwjudan "mereka" kt dnia ni,.mkhluk Allah jgk,.

alamak... nyesal lak bace n3 nih mlm2 bute.... huhu....

ni mesti tak mandi sebelum tido..haha gua pun ad pengalaman gak. gu jumpa adik hantu kak limah

he3..cik sue pun penakut gak lg kalau tengok citer hantu ha jawabnya malam tu tido terbayang2 termimpi la jawabnya... =D

khalis mcm anak buah Nuyu hehe kalau kita takut benda tu msti datang kan

takut benda ni pas "terkena" dulu..pastu mmg terus xtgtk dh citer2 hantu unless kalo gatal2 nak menakutkan diri sendiri ihiks

hehehe...ade rupe nye orang yang lebih penakut dr otomen...malam2 nak tito msti nenas0 kne teman en sampai tlelap betol2...tp teman on kol je la..

tak pernah nampak tapi pernah diganggu

kat rumah yana ada..mak kata penjaga..tapi dia tak kacau orang..port dia kat ruang tamu depan sekali..
1st yana nampak ada orang kat dpn tandas,berkain pelekat,tuala kecik ttup rambut dkat reflection TV yg da ttup..mak,abang,opah pon nampak..
paling seram opah tanya "siapa kat depan tu?(ruang tamu)..padahal masa tu yana ngan opah je kat umah..

tp saye bace entry ni jam 12.55am HAHA

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...