Isteri masa dahulu, kini dan sekarang

Sekadar lawak..Khalis tak kata apa-apa tau.. Kalau terasa yerla kot..hehe

 kalau dahulu isteri sangat taat pada suami..takut dan hormat.. Sesuai dengan masa itu lelaki lah yang bekerja, cari rezeki, beli semua pakai dan minum. Isteri menzahirkan terima kasih dengan menggembirakan suami bila penat bekerja. Orang kata.. win win la jugak..Sebab zaman dahulu sangat kurang kerjaya untuk wanita

 isteri hari ini? kebanyakannya sudah pandai menuntut hak masing-masing. Maklumlah, samasama bekerja. Kalau bernasib tak baik. isteri kerjayanya lebih dari suami. Khalis ada sorang kawan, bujang lagik. tapi cukup kaya dan senang.. sebab kontraktor.. bercinta dengan budak u.. Mak budak tue pesan, nak bawak anak dia bawakla kemanapun lepas kahwin nanti, tapi jangan larang dia bekerja.. Hmmm..camne tue.. dahla kawan Khalis selalu wat kerja luar.. jarang nak jumpa isteri,, cuba bayangkan balik bawak duit banyak2pun isteri takde sebab kerja.. Kalau nak rasa masakan isteripun tak sempat..hmm


zaman akan datang? perempuan semakin bekerjaya.. no komen...harap wanita kena sedar..setinggi manapun darjat kamu di mata masyarakat.. selagi kamu jadi isteri seorang suami..taat dan patuhlah...

pesanan ikhlas dari Khalis..Selamat malam Sumaat( kalau tak tau kenapa sumaat sila tengok lawak sebelum-sebelum ini ek

Comments

kay_are said…
harap2 xde r yang macam kat future tu.. dah amcam bukan isteri je tu.. huu
Pacek ABU sifir said…
sumaat hahahahahaha.... oke hari yang start dari s je eh??? hakhak dush3..

nak tanye kalo i nak buad contest supermak korang nak join tak? neh link nye..
http://cikabusifir.blogspot.com/2011/03/nak-jadi-supermak.html
rj Etika said…
hahaha...adakah sebab lelaki malas untuk bekerja? sebab tu perempuan lebih bekerjaya. tetttt~ XD
saya YANA said…
hahaha.... no komen. Yana blom jadi isteri org lagi.. hahha..
setinggi mana pun darjat seorang ister. syurga tetap terletak di telapak kaki suami..
cinta siswi said…
ngeeeee~
takut la bila jdk cmni..
siswi nk jdk is3 solehah..hehe..
1st tyme komen abg khalis nye blog..hehe..
ieyla said…
mak aih...
camne erk t nak kawen?
hahahah
Anonymous said…
wah,makin menarik wife2 in future...hahaha...minta jauh...
amny said…
HOHOHOHO.mse hadapn cmne lak???
Naddia said…
sy nk tawen dgn org kaye la...senang..dok umah goyang kaki. malas nk keje.
hahahaha.. ini la jugak kesan pmbangkitan hak sama rata pmpn~
puteri ain said…
yup betul tu..walau setinggi mana pun wanita itu berada..syurga dia ttp di bawah tapak kaki suami..
= d = said…
kerja..
tetap kerja..
but still have to respect ur husband..

blogwalking khalis..
:)
Anonymous said…
Kesedaran masing-masing berkenaan hak dan tanggung jawab. Hormat menghormati amat penting dalam intitusi kekeluargaan.
::Budak Degil:: said…
alahai...dunie nk kiamat la jwbnye kalau mcm tu..
ye , syurga isteri dbwh tapak kaki suami .
Azura Mendezz said…
Im not trying 2 b sexist or wut Khalis..
tp lelaki skrg pon kebanyakannya yg i pernah jumpa & kwn pon perangainya dh mcm pompuan..
suke harapkan duit pompuan..
yg dah kawen dok harap duit wife utk rumah tangga..
duit mereka tu kalo setakat kt rokok & minyak kereta je xpe..
ini smpi ke tgn perempuan2 selain ibu & saudara2 perempuannya..
sape nk jwb tu??
hai la haii~~

Popular Posts