Pages

Support Penaja

Selamat Datang ke blogslucumenarik

Terima Kasih.. Datang dan hebahkan pada kawan-kawan anda

Hiburan

yang terkini lagi sensasi

Lawak dan Jenaka

Ada banyak cerita dan gambar yang mencuit hati

Politik

Mungkin memanaskan hati siapa yang tidak mengerti maksud sebenar

Ngeri dan Seram

Perghh..bikin serun je.. sabo je la ek?

Saturday, July 30, 2011

Posted by mykhalis On 8:51 PM 6 comments

5 lagu best yang dilupakan.. era 90-an


Khalis malam ni ada banyak pulak enty.. tapi Khalis tengah tengah nak menulis bukak YT teringatkan pulak beberapa lagu lama yang sudah dilupakan.. Sedangkan ianya menjadi nyanyian dan siulan di zaman Khalis dulu..

Kalau pembaca berusia awal 20-an ke bawah mesti tak pernah dengar atau sudah lupa lagu ini.. tapi kalau usia 30-an mesti masih ingat..

Lagu pertama pilihan Khalis ialah Shades yang bertajuk Malam.. Lagu ni bagi Khalis best kerana tidak menggunakan sebarang alat muzik.. sangat romantikk. dan inilah lagu kami sepasang suami isteri malam ini..hehe..


Lagu ke dua pula ialah lagu yang berentak laju dan ada unsur humor.. Ianya menjadi cabaran di zaman Khalis untuk menghafalnya..dari kumpulan Aboi terdiri dari 3 orang anak muda.. lagu pilihan Khalis apa apa sahaja..sesuai untuk mereka yang berjiwa muda..

 Lagu ke tiga pilihan Khalis ialah dari kumpulan 2 by 2.. tajuk lagu pak pom pak mustape.. Ikhlas Khalis katakan yang lagu ini sangat best untuk dinyanyikan kerana tak perlukan vokal yang power.. Kalau tak silap lagu ni gunakan loghat perok..


Kalau sebut nama pak pandir pernah dengar tak? Tapi ingat tak lagu dia.? Menggunakan irama melayu, Lagu pak pandir mengandungi unsur2 pengajaran dalam lagunya.. tajuk lagu pilihan Khalis ialah yang remah dan yang temeh.. paling suka masa wat persembahan final juara lagu 1992

Lau terakhir pilihan Khalis yang semakin yang dilupakan ialah nyanyian POE.. irama raggae.. sape yang suka memang leh wat Khalis kecik ati.. siapa leh lupa lagunya.. ala ala la tok.. jom kita layan..POE.. ala la latok..hehe



inilah list Khalis.. dan bila Khalis dengar semula lagu lagu ni..rasa sangat hepi dan kembali muda remaja..hehe.. kalau korang sezaman dengan Khalis.. apa lagu yang akan wat kembali wat korang tersenyum.. miss old day..

Posted by mykhalis On 5:33 PM 11 comments

Terkini : Mengaku kafir dalam facebook

Tidak islam = kafir.. betul tak?

Cuba korang tengok ni.. Khalis dapat dari page Jom tutup aurat dan jaga akhlak..

Apa yang korang nampak? dulu dia bertudung.. tapi masa dia bertudung dia jahat..sebab tu orang pertikaikan dia punya agama.. jadi dia ambil keputusan kafir..dan dia mengaku bahawa dia tidak percaya akan islam lagi.. Khalis ingat ini profile paslu..jadi Khalis bukak page dia.. ada.. siap bertunang lagi..

Nampaknya, betulla.. agama islam di zaman sekarang di praktikalkan dalam 2 perkara.. pertama akad nikah,, dan kedua majlis pengebumian.. Khalis tak mahu potong nama ni.. jadi korang add la dia.. nasihatkan.. kalau dia kena hack.. orang yang hack sangat jahanam perangainya..

Khalis betul betul berang rasanya.. camne boleh ada orang berpendidikan cam dia leh wat statement camtue..Kalau Khalis salah kerana tak sorokkan dia,, Khalis terima teguran..tapi kalau mempertahankan tindakan dia..korangpun sama juga!!

Posted by mykhalis On 2:51 PM 3 comments

Fakta Best : Cara baru nak bagi nama anak glemer

Pengajarannya.. Lepas ni, boleh bagi nama anak 5Rose ( Fairus ) Surf Ian ( Sufian ) Saf1 ( Safwan )  bila lain dari yang lain baru glemer..yertak? Cuma tertanya tanya..sanggup ke?hehe

Posted by mykhalis On 12:28 PM 3 comments

Pertandingan Pelik : Telinga siapa yang paling kuat

Dah ada orang mula membeli kain untuk dibuat baju raya ke? hehe.. Isteri Khalis tak menang tangan la musim raya ni..Ambil murah je.. Selai RM23- RM25.. Bukan sebab tak pandai tau..tapi sebab menjahitpun kat rumah je.. Bukan nak promote.. sebab tempahan dah ditutup.. cuma nak citer yang bila dah nak masuk bulan pose ni,, ada benda yang boleh di jimat-jimatkan lah ek..

Kadang-kadang.. bila bulan puasa masa rehat, cam takde kerja nak buat je..pada sesiapa yang cuba khatam Al-Quran moga kuatkan semangat.. apa yang biasa Khalis lalui,, hari pertama 10 helai.. hari kedua 8 helai.. masuk hari ke tujuh setengah muka.. lepas tu tak larat dan tak habis..hmm.. sama-sama la beringat-ingat..

Pernah tak korang tengok pertandingan tarik telinga? Bukan yang guna tangan.. itu pernah jugak Khalis main.. bersama pasangan pegang telinga tarik kuat-kuat.. Siapa yang surrender di kira kalah.. tapi yang macam kat bawah ni.

yang ini nampak lagi perit je.. jadi petang-petang hari, dari layan ngantok cuba main benda ni..wahahha

Posted by mykhalis On 10:31 AM 9 comments

Ahsraf gagal jadi Aleesha meninggal dunia




Mohd Ashraf Hafiz Abdul Aziz, yang gagal dalam permohonan menukar namanya kepada Aleesha Farhana, meninggal dunia ketika dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Sultanah Nur Zahirah, di Kuala Terengganu, 5 pagi tadi.

Beliau dimasukkan ke hospital itu 3 pagi semalam setelah mengalami masalah jantung dan tekanan darah rendah.

Bapanya, Abdul Aziz Ahmad, 60, ketika dihubungi berkata jenazah anaknya itu dijangka dikebumikan selepas waktu Zohor.

Katanya beliau menunggu kepulangan anggota keluarga yang lain untuk membincangkan di mana jenazah allahyarham akan dikebumikan.

Semalam, doktor mengesahkan anaknya itu mengalami serangan jantung yang tidak stabil atau 'unstable angina with cardiogenic shock'.

Ahsraf nak jadi Aleesha meninggal duniaKatanya Mohd Ashraf Hafiz, 25, sebelum ini mengalami kemurungan selepas permohonan yang difailkan di Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu untuk menukar kepada nama wanita, ditolak pada 18 Julai lalu.

Mohd Ashraf Hafiz yang berasal dari Seberang Takir, memohon untuk menukar nama di dalam MyKadnya kepada Aleesha Farhana Abdul Aziz setelah beliau melakukan pembedahan menukar jantina di Thailand dua tahun lalu.

- Bernama

sumber dari malaysiakini.com 

Kita? dia? arghhh..semoga Allah merahmati ke atas semua muslimin dan muslimat..

Posted by mykhalis On 9:10 AM 10 comments

Kerana saya sayangkan awak..

Komik ni nice sangat.. simple dan mudah difahami. Kongsikan dengan rakan rakan yang sedang hangat dilamun cinta..Jangan kerana Ramadhan hampir tiba.. maka berterbanganlah pasangan pasangan kekasih untuk meraikannya atas alasan nnt bulan puasa dah susah nak jumpa..











cinta....

Friday, July 29, 2011

Posted by mykhalis On 9:20 PM 13 comments

Tutorial tengok hantu..

Khalis pernah ceritakan kenapa Khalis merupakan manusia yang sangat penakot..Sila rujuk entry ini kalau nak tahu.. Malah kerana itu, Khalis last tengok cerita hantu ialah Hantu kak Limah.. itupun tak berapa berani nak tengok banyak kali..

Jadi sekiranya anda berani dan macho, Khalis bagi peluang kat anda untuk tengok hantu..

Amaran!!

-Jangan sesekali cuba jika lemah semangat/sakit jantung.
-Jika anda nampak sekalipun, jangan jadikan ini sebagai amalan & kepercayaan kepada sesuatu yang boleh memesongkan akidah anda.
-Jangan sesekali menggunakan air mata anjing untuk aktiviti ini kerana ia adalah haram.
-Jangan lakukan jika berseorangan.
-Pastikan ada rakan anda tahu merawat jika berlaku kerasukan.
-Segala yang terjadi adalah tanggungjawab sendiri.    
-Jika anda lakukan & tidak alami seperti yang dikatakan itu, ia bermaksud segalanya hanya dengan izin Allah s.w.t
-Tidak digalakkan untuk mereka yang berumur bawah 16 tahun dan kurang faham atau kurang mahir dalam membaca.

 

Cara Pertama:
-Berdiri dan menghadap kiblat..
-Rehatkan badan dan segala anggota - biarkan lemah..
-Selawat 3x
-Kosongkan minda dengan cara menumpukan pada bahagian tengah kening baca surah al-fatihah dengan berulang2 sehingga 7x..
-Pastikan akan merasa tangan anda terangkat dengan perlahan2 dan menunjukkan ke satu arah..
-Semasa tgn terasa terangkat tu ada semacam seperti angin yg bertumpu pada tangan atau pergelangan..angin yg dingin. Turutkan saja arah tgn bergerak... dan buka mata utk melihat..


Cara kedua:
-Semasa mandi mayat. air mayat melimpah turun, sila tengok celah kangkang anda kepada air mayat tadi...atau ambil air mandian jenazah tersebut dan sapu di kedua-dua kening...
-Berdiri ditengah2 hutan pada tengah malam dan baca ayat pertama surah Al-Jin 7 kali sambil pejam mata anda...kemudian buka mata dan lihat apa yang muncul di tepi anda...!





Cara Ketiga:
-Mengusap kotoran dari kuburan (iaitu tanah dari kawasan perkuburan) dan sapu di sekitar mata anda.
-Bermain dam di tengah malam sambil memegang kucing hitam.
-Ambil benang berwarna merah dan ikat pada pokok pisang yang ada berhampiran rumah anda. 
-Hulurkan benang tersebut melalui tingkap menuju ke bilik anda, kemudian ikat pada hujung kaki katil. 
-Tidur dalam keadaan tersebut sehingga anda rasa ada sesuatu di sisi anda pada tengah malam.


Cara Paling Mudah : Special for u girls out there!
-Ketika anda dalam haid, amalkan sikat rambut anda setiap tengah malam sambil menatap ke cermin dan tumpukan perhatian lama-lama.
-Ambil 'tuala wanita' yang telah digunakan dan letak di dua penjuru pintu bilik air/bilik mandi.




Lain-lain:
- Ambil hati monyet yang masih segar secukupnya terus bakar hati tersebut menjadi arang, tumbuk sampai menjadi halus. 
- Setelah itu sapukan arang tadi tersebut ke kedua kelopak mata anda. Biasanya setelah itu anda akan secara live melihat hal yang tidak dapat dilihat oleh mata kasar.
- Duduk seorrang diri di tempat yang di anggap berhantu tanpa memakai seurat benang.
- Gunakan payung. Buka payung anda dan berteduh dibawahnya. lakukan seorang diri dan dimalam hari
- Ambil seketul belacan dan bakar di tempat yang biasanya di anggap keras. Ini kerana jin marah dgn bau belacan.





P/S: Terpulang pada anda untuk mempercayainya atau tidak tetapi bagi pengalaman saya yang pernah melakukannya, hasilnya cukup memeranjatkan, erti kata lain apa yang saya lihat cukup mengerikan...Nauzubillah... -Sekadar Pengalaman.

Source : Walinong Sari



Posted by mykhalis On 8:15 PM 6 comments

Gambar Permandangan Menarik : Pantai Hitam di Iceland

Menjadi tumpuan banyak filem sci-fiksyen, pantai pasir hitam memang lain dari yang lain. Bersesuaian dengan namanya, tiada pasir seumpama tepung seperti di Pulau Tioman... yang ada hanyalah pasir hitam.

Terletak di Vik, Iceland,pasir hitam sebenanya ialah hasil campuran letusan lava gunung berapi dan lumut.lumut.. memang unik.














Tapi pasir, ini tak berbahaya..subur lagik.. tapi tak taula kenapa takde gambar orang mandi kat sini..

Posted by mykhalis On 4:07 PM 8 comments

Komik Lucu : Pilihan petang hari



Terasa nak pergi pantai makan cendol...kopok dan rojak buah..ehh..goreng pisang pun ada.. lepas tu mandi2..nak join tak?

Posted by mykhalis On 2:34 PM 12 comments

Rekaan Kreatif : Peralatan yang diinspirasikan oleh tembikai

Pada bulan puasa yang tiba tak sampai sejuta minit lagi.. antara godaan yang Khalis tak sanggup nak hadapi ialah melihat budak-budak makan tembikai. Lagi lagi warna merah menyala.. pergghhh..

Kalau bagi golongan isteri isteri, mak mak.. dugaan mereka ialah apabila buat kuih raya.. macam Khalis masa kanak kanak dulu..tak tahan.. tengok tepung yang baru lepas terap,, pergh.. bau dia wangi.. memang ada curi la..hehe..ingat! ini cerita masa dulu..masa kanak kanak..dah besar tak buat dah,.,betull...

Jadi,, rekaan buah tembikai ini sangatlah tidak sesuai dipakai atau digunakan pada bulan puasa..Khalis takut tak dapat tembikai pemakainya Khalis ngap..hehe











Dalam banyak banyak kat atas yang mana korang ngap?hehehe

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...