Pages

Support Penaja

Selamat Datang ke blogslucumenarik

Terima Kasih.. Datang dan hebahkan pada kawan-kawan anda

Hiburan

yang terkini lagi sensasi

Lawak dan Jenaka

Ada banyak cerita dan gambar yang mencuit hati

Politik

Mungkin memanaskan hati siapa yang tidak mengerti maksud sebenar

Ngeri dan Seram

Perghh..bikin serun je.. sabo je la ek?

Saturday, July 2, 2011

Posted by mykhalis On 11:02 PM 5 comments

Cara jual ruangan iklan papan tanda

Adakala Khalis terfikir untungnya orang buat papan tanda kat simpang-simpang,,tepi lebuhraya.. nanti orang boleh iklankan perkhidmatan diorang..ruangan dan modal macam sikit je kan? tapi keuntungan dari pengiklanan mesti banyak..

Kalau kat KL Khalis terbaca juga,,kalau papan tanda tu kosong takde orang iklankan, jadi pemilik papan tanda tu akan buat kenyataan di papan putih tu"RUANGAN IKLAN UNTUK DISEWA" Tapi cara tu cam tak kreatif je.. jom tengok camne cara sebenar..




camne.. kratif tak? mesti cepat je orang iklan kan?ngeri ooo

Posted by mykhalis On 7:26 PM 11 comments

18sx Jurugambar dan isteriku

renung dalam-dalam


Sepasang suami isteri sudah lama mencuba utk mendapatkan anak. Setelah mendapatkan nasihat dari doktor, akhirnya mereka bersetuju untuk menggunakan kaedah "anak tumpang" atau kata lain, isterinya itu akan menggunakan benih lelaki lain utk mengandung..

Setelah bersetuju dan memilih bakal lelaki yang akan "menyedekahkan" spermanya, maka satu hari.. berkatalah si suami "Ok sayang.. abang pergi dulu... sebentar lagi lelaki tu akan datang..." (lelaki yang nak dermakan sperma dia)

Sambil menunggu kedatangan penderma tersebut, tiba² muncul seorang jurugambar yang kerjanya ambik gambar² bayi.

"Selamat pagi puan.. saya datang utk...." belum sempat habis bercakap, si isteri tadi memotong kata²nya dan berkata " oh ya.. saya memang menunggu awak.."

"errr ye ke?" kehairanan photographer tu..

"kalau macam tu..bagus la.. saya dah buat banyak bayi yang istimewa..(maksudnya gambar bayi yang baik la.. )

"Itu la yang suami dan saya harapkan.."kata si isteri.." silakan masuk..dan duduk la.."

"Hmmm macamana kita nak start???" tanya si isteri setelah beberapa ketika...

"Serahkan pada saya puan... saya selalunya buat di bathtub... sekali kat atas sofa.. dan beberapa kali di katil.. kekadang kat atas lantai di ruang tamu saja. itu pun seronok juga..anda mesti suka..." kata lelaki tadi menerangkan tempat2 yang sesuai utk diambil gambar..

"Bathtub??? atas lantai...??? Patutlah ianya tak pernah berkesan pada saya dan suami..kami selalu lakukan di bilik tidur saja.. "jelas isteri....

"Puan, tak da orang yang boleh gerenti ianya baik setiap kali.. tapi
kalau kita pelbagaikan posisi dan saya shoot dari beberapa angle.. saya jamin...anda akan suka dengan resultnya... Si isteri tercengang...

"Puan..dlm keja saya nie..seseorang mesti mengambil masa sikit..saya suka berada diluar dan didalam buat beberapa ketika.. tapi tentu puan tak suka..

"Macam mana?? Saya tak tau..." kata si isteri...Photographer tadi mengeluarkan gambar2 bayi yang sungguh comel dari briefcasenya.. "yang ini saya buat masa di atas bus kat London..

"Hah!...atas bas????" terkejut si isteri...

"Yang kembar ini plak memang tak disangka2.. bila anda tau bahawa memang susah nak bekerjasama ngan emaknya.. " kata photograper tadi..

"Emaknyer susah nak bekerjasama????" tanya si isteri..

"Ya... memang susah.. sehingga saya terpaksa bawa dia ke Hyde Park utk buat keja dengan baik.. orang ramai mengerumuni kami ketika itu..untuk melihat dengan jelas apa yang kami lakukan..."

"Di depan public??? " terkejut si isteri. "Ya..dah tu..lebih kurang 3 jam baru selesai.. emaknya.. menjerit, terpekik.. sehingga saya tak boleh nak concentrate..bila tupai2 dah datang menghampiri alat saya.. saya terpaksa berhenti melakukannya.. " cerita si photograper..

"awak maksudkan tupai² tu really usik awak punya....alat???" tanya si isteri..

"Ya puan... tak per la.. Puan dah bersedia ker.. Saya akan siapkan
tripod.... lepas tu kita akan mulakan..

"Tripod????"nak buat aper..??? "tanya si isteri..

" Oh..itu utk laraskan alat saya nanti... ianya terlalu besar utk saya
pegang lama-lama.. "

"er puan.???Puan??? la..dier pengsan!!!

Posted by mykhalis On 3:44 PM 18 comments

Gambar yang buatkan anda tengok dua kali

Kesinambungan pada entry sebelum ini.. Kali ini Khalis akan kongsikan koleksi gambar yang membuatkan anda berfikir dua kali dan tengok 4 kali..hehe





apa yang dibayangkan tue??

Posted by mykhalis On 2:42 PM 1 comments

Yang tak bagi tulah lagi nak!!

Faham tak tajuk kat atas.. Khalis ingat lagi.. manusia ni..sifatnya pantang dilarang.. yang dilarang, yang dihalang, yang haram itula yang rasa seronok nak buat.. Contoh, masa sekolah rendah dulu, ada program motivasi.. semua berbual..bising sampai tengok penceramah tu nak keluar air mata merayu suruh diam..

Sorang cikgu nampak situasi tu.. dia ambik mic dia cakap, lembut je.." kepada semua pelajar..cikgu kalau dengar siapa berhenti bercakap cikgu lempang.. cikgu nak semua bercakap..jangan berhenti!"

Secara automatik diam semuanya.. masa ni memang masa paling tak sesuai nak kentutpun..sebab kalau dengar bunyi kentut sempit mesti rasa nak gelak.. mujur takde budak wat pasal.. tapi memang suasana lepas cikgu tu suruh bising macam satu sekolah kena pancung..diam sediam-diamnya.. pengajarannya..

Lagi dilarang.. lagi nak buat..
yang disuruh kemain liat..
perghh.. cam pantun dua kerat,
jangan-jangan boleh jadi empat...

Kan dah jadi pantun..hehe

Apa kaitannya? Khalis sebab dapat 2 idea..so Khalis pecahkan kepada 2 entry la ek.. tapi Khalis kesian Khalis bagi la contoh sekeping gambar.. yang mana,, kalau tak dikaburkan.. tak di kaburkan, memang kita buat tak peduli je..tapi lepas je cencored.mesti nak tengok dua kali..hehe

mesti memasing tertanya-tanya kan? sedangkan gambar ni biasa je.. cuma dikaburkan untuk dapatkan perhatian

Posted by mykhalis On 1:50 PM 12 comments

Kenapa lelaki tak jadi model pada kereta




Pernah mintak kalendar dari kedai motor tak? Tipu la tak pernah... duluuuuu-duluuu( maknanya zaman duluuuuu) pernah la mintak kat kedai moto..hehe.. bukan ape..Kalendar dia lain macam sikit modelnya.. gambar-gambar tu wat bersemangat je sepanjang masa..wahahha.. kan? sape tak suka tengok gambar motor yang kilat2 dalam kalendar tue.. model?tak kesahpun..alaa,,masa tue budak2..tak minat laa pompuan2 seksi nie..dosee

Tapi.. dah besar ni..kerap pulak nampak model.. rupanya bukan kat barat je.. kat Malaysiapun sama ooo.. wat la pertandingan model..mesti ramai je nak join.. betul tak?Jom kita tengok perbezaan andainya lelaki dan wanita bertanding untuk jadi model kenderaan












 Kalau la kalender guna model lelaki jangan tipula..orang perempuan mesti ada gantung dalam bilik punye..takpun sorok2 dalam fail atau bekas pensel..betul tak?





Posted by mykhalis On 12:20 PM 3 comments

Iklan anti kentut

Khalis tak taula baca kat mana.. status facebook ke blog..lupa dah.. ayat dia lebih kurang camni..

" selama korang bekerja, pernah tak korang kentut kat pejabat? Bukan apa.. selama aku kerja kat pejabat ni tak pernah pulak bau kentut.. bagus betulla.."

Tapi Khalis nak kabo..masa Khalis belajar dulu, selalu je budak2 jerit kentut--kentut!! bukan Khalis..tapi tak tahu sapa.. betulla bukan Khalis..ishh..

Tak salah kalau nak kentut.. tapi beberapa faktor kena pertimbangkan

pertama
Keluasan kawasan.. padang lebih baik dari lift

Kesunyian
Disko lebih baik dari bilik yoga

Kepedihan perut
Kentut angin lebih bagus dari kentut sempit

Begitulah beberapa faktor yang perlu dijaga..tapi ingat.. biasanya masa berkapel kalau terbau kentut makwe mesti rasa bahagia..tapi kalau dah kawen merananya lah kalau terbau.. lagi2 masa pregnant.. orang kata, masa pregnantla kentut memang takleh kontrol punya.. so hati2 la kalau duduk dekat klinik ibu mengandung..wahahaha



Dan ingat,, kalau nak kentut jangan sesekali cuba angkat punggung bagi memastikan kelancaran pengeluaran angin..kalau kantoi,,malu oooo

Posted by mykhalis On 11:42 AM 8 comments

Tanam anak hidup-hidup di Amazon


Tak sampai hati nak share,, tapi inilah kenyataannya yang ada.. kalau berani sila tengok bagaimana puak asli di Amazon menanam anak mereka hidup-hidup.. alasannya?? mereka tidak diterima puak

sangat tak berperikemanusiaan..sangat-sangat

Posted by mykhalis On 12:18 AM 16 comments

Ujian jantina


Khalis nak bagi satu ujian kat korang semua..mana tau ada yang segar bijik mata lagi..

Manala tau ada yang masih ragu2 tentang jantina diri memasing..tak ragu2?betul ke nie??

takpela..just 4 fun k?

ok..i'm start k..ready??

Important test...!!!!!

Are you male or female?

To know the answer look down
........................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................
.........................................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................................








































NOT HERE...!! I SAID LOOK DOWN NOT SCROLL DOWN...
wargh waarghh warghh    Don't mad mad arrr

Friday, July 1, 2011

Posted by mykhalis On 10:16 PM 7 comments

Indahnya jikalau...

Yang paling Khalis suka biladengar orang puji kita tanpa dia sedar kita terdengar..hehe..kembang takyah cakap la..betul tak?toksah tipula..sape tak suka dipuji erkk

Posted by mykhalis On 8:17 PM 10 comments

Rumah hantu terbaik...

Ini betul-betul ral punya rumah hantu..takde bangsal ke ape ke.. memang dibuat sugguh-sungguh..yang tak sungguh2 sebab macam kat genting.. memang rasa nak pecahkan je dinding rumah hantu dia.. sekor hantupun tak nampak..perghhhh

Jom gi Jepun masuk rumah ni.. sape yang jalan dekat ngan Khalis kalau Khalis tersiku perut sebab terkejut nasiblaa




sendiri post sendiri takut..aduhh....

Posted by mykhalis On 6:33 PM 5 comments

Rahsia kejayaan orang yahudi



Sebelum anda baca ni.. Khalis nak bagitau ianya agak panjang.. dan seandainya anda nak baca, dan ingin tahu lebih baik baca dalam keadaan selesa dan bukannya tergesa-gesa memastikan apa yang anda baca berbaloi dan difahami.. Khalis bersyukur sangat kerana Khalis tau ketika Sayf Muslim masih kecil dan ianya bukannya sukar untuk dilaksanakan oleh kita,tidak kira apa bangsa sekalipun.. Ingatlah.. Dari 25 Rasul yang wajib kita hafal namanya, sirahnya.. sebahagian mereka adalah dari Bani Israel..iaitu kaum kaum yahudi sekarang.. adakah mereka sememangnya bangsa terpilih..sama-sama kita hayati dan renungi cerita ini..

Setelah berada 3 tahun di Israel kerana menjalani housemanship di beberapa hospital di sana , ada beberapa perkara yang menarik dapat saya perhatikan untuk dijadikan tesis ini, iaitu “Mengapa Yahudi Bijak?”. Memang tidak dapat dinafikan ramai cendikiawan berbangsa Yahudi, dari segala bidang, Engineering, musik, saintis dan yang paling hebat ialah bidang perniagaan, dimana ia memang paling tersohor.Hampir 70% perniagaan di dunia dikuasai oleh kaum Yahudi, dari kosmetik, pakaian, pemakanan, senjata, perhotelan, perfileman diHollywood dan sebagainya.

Ketika tahun kedua, akhir bulan December 1980 dan sedang saya menghitung hari untuk pulang ke California saya terfikir apakah sebab nya kaum Yahudi begitu pintar? Kenapa tuhan memberi kelebihan kepada mereka? Apakah ini suatu kebetulan? Atau olah manusia sendiri? Adakah bijak boleh dijana? Seperti kilang pengeluaran?Maka saya pun tergerak membuat tesis untuk Phd saya, disamping kebaikan untuk umat sejagat dan dapat hidup secara harmoni. Untuk pengetahuan anda tesis yang saya lakukan ini mengambil masa hampir lapan tahun, ini kerana untuk mengumpulkan data-data yang setepat mungkin.Antara data-data yang saya kumpulkan ialah pemakanan, adat resam, ugama, persiapan awal untuk melahirkan zuriat dan sebagainya dan data data tadi saya cuba bandingkan dengan bangsa dan kaum kaum lain.
Marilah kita mulakan dengan persiapan awal melahirkan zuriat. Di Israel, setelah mengetahui yang sang ibu sedang mengandung, pertama kali saya perhatikan ialah, sang ibu akan sering menyanyi dan bermain piano dan si ibu dan bapa akan membeli buku metamatik dan menyelesaikan masalah metamatik bersama suami, saya sungguh hairan kerana teman saya yang mengandung sering membawa buku metamatik dan bertanya kepada saya beberapa soalan yang beliau takdapat menyelesaikanya, oleh kerana saya memang minat tentang metamatik, tentu saja dengan senang saya bantubeliau. Saya bertanya kepada beliau, adakah ini untuk anak kamu? Beliau menjawab, “ia, ini untuk anak saya yang masih didalam kandungan, saya sedang melatih otak beliau, semuga ia menjadi genius apabila dewasa kelak”

Perkara ini membuat saya tertarik untuk mengikut perkembangan beliau seterusnya. Berbalik kepada metamatik tadi, tanpa merasa jenoh beliau membuat latihan metamatik sehingga beliau melahirkan anak.
Seperkara lagi yang saya perhatikan ialah pemakanan beliau, sejak awal mengandung beliau gemar sekali memakan kacang badam dan korma bersama susu , dan untuk tengah hari makan utama beliau ialah roti dan ikan tanpa kepala bersama salad yang digaul dengan badam dan berbagai jenis kekacang, menurut beliau daging ikan sungguh baik untuk perkembangan otak dan kepala ikan mengandungi kimia yang tidak baik yang dapat merosakkan pengembangan dan penumbuhan otak anak didalam kandungan. menurut beliau ini adalah adat orang orang yahudi ketika mengandung dan ianya menjadi semacam kewajipan untuk ibu ibu yang sedang mengandung mengambil pil minyak ikan. (saya pernah kerja di farmasi dan ramai ibu-ibu kaum cina yg amalkan pengambilan pil minyak ikan untuk perkembangan bayi mereka). Ketika saya diundang untuk makan malam bersama orang orang Yahudi, perkara pertama yang saya perhatikan ialah menu mereka. Setiap undangan yg sama perhatikan ialah mereka gemar sekali memakan ikan (hanya isi atau fillet) dan biasanya daging tidak akan ada bersama dimeja jika ada ikan, menurut mereka, campuran daging dan ikan tak elok dimakan bersama. (perkara ini telah diutarakan oleh Nabi kita Rasulullah S.A.W yg melarang pengambilan makanan laut dan darat.

Secara saintifiknya makanan ini berbeza dr segi kandungan ionnya satu +ve dan satu ve, dan apabila dicampur menyebabkan perut kan mengalami masalah penghadapanalin) Salad dan kacang adalah suatu kemestian, terutama badam.

Seperkara yang pelik ialah mereka akan memakan buah buahan dahulu sebelum memakan hidangan utama. Jangan terperanjat jika anda diundang kerumah Yahudi anda akan dihidangkan buah buahan dahulu. Menurut mereka, dengan memakan hidangan kabohidrat (nasi atau roti) dahulu kemudian buah buahan, ini akan menyebabkan kita merasa ngantuk dan lemah dan payah untuk memahami pelajaran disekolah. (perkara ini telah diutarakan oleh Nabi kita Rasulullah S.A.W yg menasihatkan kita makan buah dahulu sebelum mkn benda lain, secara saintifiknya, buahan mudah dihadam dan mengandungi asid, bila kite makan benda berat mcm nasi dan selepas tu baru mkn buah, buah akan ganggu penghadaman dan akan mengeluarkan asid dan gas, yg boleh menyebabkan angin)Di Israel, merokok adalah taboo, apabila anda diundang makan dirumah Yahudi, jangan sekali kali merokok, dan tanpa malu mereka akan menyuruh anda keluar dari rumah mereka dam merokok diluar rumah mereka. Menurut saintis di Universiti Israel , siasatan menunjukkan nikotin dapat merosakkan sel utama pada otak manusia dan akan melekat pada genes, ini bermakna keturunan perokok bakal membawa generasi yg cacat otak ( atau lembab). Suatu penemuan yg dahsyat ditemui oleh saintis yg mendalami bidang genes dan DNA. Para perokok harap ambil perhatian. (Ironi nya, pemilik pengeluar rokok terbesar adalah …… tekalah sendiri..!)

Perhatian saya selanjutnya ialah melawati tadika mereka, Pemakanan anak anak tadi cukup dikawal, makanan awal ialah buah buahan bersama kacang badam, diikuti dengan menelan pil minyak ikan (code oil lever) Didalam pengamatan saya, kanak Yahudi sungguh bijak dan rata rata mereka memahami 3 bahasa iaitu Hebrew, Arab dan Inggeris dan sedari awal lagi mereka telah dilatih bermain piano dan violin, ini adalah suatu kewajipan. Menurut mereka bermain musik dan memahami nota notanya dapat meningkatkan lagi IQ kanak kanak dan sudah tentu bakal menjadikan budak itu bijak.

Ini menurut saintis Yahudi, gegaran muzik dapat stimulate (semacam senaman untuk otak) maka itu terdapat ramai sekali genius muzik terdiri dari kaum Yahudi. Seterusnya ke darjah 1 hingga 6, anak anak Yahudi akan diajar matematik berkonsepkan perniagaan dan pelajaran sains amatlah diberi keutamaan. Di dalam perhatian peribadi saya, perbandingan dengan anak anak di California , ianya jauh berbeza tentang IQ dan boleh saya katakan 6 tahun kebelakang!! !.Segala pelajaran akan dengan mudah di tangkap oleh anak Yahudi. Selain dari pelajaran tadi sukan juga menjadi kewajipan bagi mereka dan sukan yg diberi keutamaan ialah memanah, menembak dan berlari, menurut teman saya ini, memanah dan menembak dapat melatih otak  memfokus sesuatu perkara disamping mempermudahkan persiapan untuk perhidmatan negara.

Selanjutnya pemerhatian saya menuju ke sekolah tinggi (menengah) disini murid murid ditekan dengan pelajaran mata sains dan mereka digalakkan mencipta produk, segala projek mereka walaupon kadangkala kelihatannya lucu dan mengarut, tetapi diteliti dengan serius apatah lagi ianya berupa senjata, perubatan dan engineering, idea itu akan dibawa ke institute tinggi di Politeknik dan Universiti.
Satu lagi yg di beri keutamaan ialah fakulti perniagaan. Saya sungguh terperanjat melihat mereka begitu agresif dan seriusnya mereka tentang perniagaan. Diakhir tahun diuniversiti, para penuntut dibidang niaga dikehendaki melakukan projek dan memperaktik kanya dan anda hanya akan lulus jika kumpulan anda(10 pelajar setiap kumpulan) dapat keuntungan sebanyak $US1juta! Anda terperanjat? Itulah kenyataan, dengan rangkaian seluruh dunia dan ditaja sepenuhnya oleh syarikat milik Yahudi, maka tidak hairanlah mereka dapat menguasai ½ perniagaan didunia! Siapakah yg mencipta design Levis yg terkini? Ianya dicipta di Universiti Israel oleh fakulti bisnes dan fesyen.
Pernahkah anda melihat cara orang Yahudi melakukan ibadah mereka? Salah satu caranya ialah dengan menggoyangkan kepala mereka, menurut mereka ini dapat mengaktifkan otak mereka dan menambahkan oksigen dikepala, banyak ugama lain di Timur Tengah, seperti Islam juga ada menyuruh umatnya menunduk atau menggoyangkan kepala, ini guna dapat mensimulasikan otak kita supaya bertambah aktif. Lihat orang orang Jepun, mereka sering menunduk nundukkan kepala dan ianya sebagai adat. Ramai orang orang Jepun yg pandai? Adakah ianya sebagai kebetulan? Kegemaran mereka ialah sushi (ikan mentah). Adakah ini kebetulan? Fikirkanlah!

Berpusat di New York, Dewan perniagaan Yahudi bersedia membantu mereka yg berminat untuk melakukan bisnes (sudah Berpusat di New York, Dewan perniagaan Yahudi bersedia membantu mereka yg berminat untuk melakukan bisnes (sudah tentu untuk Yahudi sahaja) jika mereka ada idea yg bernas, jawatan kuasa akan memberi pinjaman tanpa faedah dan pentadbir dari jawatan kuasa tadi akan bekerjasama dengan anda untuk memastikan yg perniagaan mereka menurut landasan yg betul. Maka itu lahirlah Starbuck, Dell comptr, Cocacola, DKNY, Oracle, Perfileman di Hollywood, Levis, Dunkin Donut dan ada beratus kedai ternama dibawah naungan dewan perniagaan Yahudi di New York.

Graduan Yahudi dari fakulti perubatan New York akan disarankan untuk mendaftar dipersatuan ini dan digalakkan memulakan klinik mereka sendiri dengan bantuan wang tanpa faedah, barulah saya tahu mengapa hospital di New York dan California sentiasa kekurangan doktor pakar.

Kesimpulanya, pada teori saya, melahirkan anak dan keturunan yg bijak boleh dilaksanakan dan tentunya bukansemalaman, ianya memerlukan masa, beberapa jenerasi mungkin? Persiapan awal adalah ketika sang ibu mengandung, galakkanlah si ibu melakukan latihan matematik yg mudah tetapi konsisten disamping mendengar muzik klasik. Seterusnya ubahlah cara pemakanan, makanlah makanan yg elok dan berhasiat yg baik untuk otak, menghayati musik sejak kecil adalah baik sekali untuk penumbuhan otak kanak kanak, dengan bermain piano dan violin sudah tentu dapat melatih anak anak mencerdaskan otak mereka demikian juga sukan yg memerlukan konsetrasi yg tinggi, seperti memanah, bola keranjang, dart dan menembak.

Merokok menjanjikan generasi yg moron (goblok) dan sudah tentu genes akan mengikut ke generasi si perokok. Lawatan saya ke Singapore pada tahun 2005 amat memeranjatkan sekali, disini perokok seperti di anak tirikan dan begitu susah sekali untuk perokok dan anda tahu berapa harga sekotak rokok? US$ 7 !!! ini bersamaan perbelanjaan sehari untuk makan anda!! Saya puji sekali sikap pemerintah Singapore dan menakjubkan sekali!!! dan seperti Israel ianya begitu taboo dan cara pentadbiran dan segi pembelajaran mereka hampir serupa dengan Israel , maka itu saya lihat banyak institusi pelajaran mereka bertaraf dunia walaupon hakikat nya negeri Singapore hanyalah sebuah pulau sebesar Manhattan !!

Anda mungkin muskil, benarkah merokok dapat melahirkan generasi goblok, saya telah menemui beberapa bukti menyokong teori ini. Lihat saja Indonesia, jika anda ke Jakarta, dimana saja anda berada, dari restoran, teater, kebun bunga hingga ke musium, hidung anda akan segera terbau asap rokok! Dan harga rokok? Cuma US$ .70cts !!! dan hasilnya? Dengan penduduknya berjumlah jutaan orang berapa banyak kah universiti terdapat disana? Hasil apakah yg dapat dibanggakan?Teknologi? Jauh sekali. Adakah mereka dapat berbahasa selain dari bahasa mereka sendiri? Mengapa mereka begitu sukar sekali menguasai bahasa Inggeris? Ditangga berapakah kedudukan mereka di pertandingan metamatik sedunia? Adakah ini bukan akibat merokok? Anda fikirlah sendiri.
Di tesis saya ini, saya tidak akan menimbulkan soal ugama atau bangsa, adakah Yahudi itu zalim sehingga diusir dari semenjak zaman Paraoh hingga ke Hitler, bagi saya itu isu politik dan survival, yang ingin saya ketengahkan ialah, mampu kah kita dapat melahirkan generasi yg bijak seperti Yahudi? Jawapannya ialah mungkin dan tidak mustahil dan ianya memerlukan perubahan, dari segi pemakanan dan cara mendididik anak dan saya kira hanya memerlukan 3 generasi sahaja.

Ini dapat saya lihat sendiri tentang cucu saya, ini setelah saya mengajar anak saya melalui program yg telah saya nyatakan diatas tadi, pada umur 9 tahun (cucu saya) dia dapat menulis esay sepanjang 5 mukasurat penuh. Esay nya hanyalah mengenai Mengapa saya gemarkan tomato!

Selamat sejahtera dan semuga kita dapat melahirkan manusia yg bijak dan bersifat mulia untuk kebaikan manusia sejagat tanpa mengenal batasan bangsa.

Kalau nak share tak perlu minta izin.share aje..


Posted by mykhalis On 5:49 PM 7 comments

Apakah makna kehebatan make up?

Nak sangat tengok dari tak lawa jadi lawa.. yang ni boleh lawan ke??!!

wahahaha...kuasa edit mengatasi kuasa make up..

Posted by mykhalis On 3:51 PM 6 comments

Slogan syarikat yang tidak senonoh

Masa mula-mula Khalis bayangkan nak bukak pusat komputer dulu, Khalis bayangkan kedai Khalis bewarna hijau, ada pokok-poko di dalamnya.. kerusi kusyen.. sejuk.. Malah di dinding2 akan ada replika buah anggur bergantungan.. sesuai dengan namanya.. Green Grape internet cafe..

Tapi itulah bayangan.. setelah hampir 3 tahun berniaga..Khalis berpijak pada realiti yang kostumer luar bandar ni lain macam sikit.. yerla.. kalau suruh gerakkan mouse pun tak kenal.. puas dia pusingkan monitor.. tekan keyboard.. belum lagi mengamuk sebab speaker tak berbunyi sedangkan tak unmutekan speaker.. Jadi.. orang kat kuala rompin ni jujurnya Khalis cakap bukan celik IT langsung.. semu celik poker facebook.. yang diorang reti, isi email, isi password, main poker.. main snooker.. kalau suruh restart komputerpun tak tau... maafla ini realiti..

Tapi lain perniagaan.. lain ragamnya.. pelanggan ini ada pelbagai jenis manusia.. kalau peniaga burger berhadapan dengan pelanggan..tak nak sos..nak sayur je.. ayam kurang garing.. mayonis lebih.. tak ke pening? yang oenting pelanggan sentiasa betul sebab kita nak duit mereka betul tak.. kalau mereka salah kita marah dan wat mereka rasa tak dihargai..kita hilang pelanggan..hilang pelanggan duit takde..takde duit takleh nak makan steak malam ahad ni..

Jadi, inilah gambar yang ada kaitan dengan tajuk kat atas..cerita kat atas macam lari dari tajuk je..hehehe





Kalau nak buat motto syarikat tu biarla senonoh sikit.. kalau dauble meaning camni kan dah susah..betul tak?

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...