Proses baik pulih jalan raya dan jalan keretapi di Jepun

 Rasa baru sangat lagi kejadian Tsunami kan? Tanpa sedar ianya meninggalkan kemusnahan yang dahsyat kepada rakyatnya.. Tapi tanpa banyak cakap, Jepun sedaya upaya untuk kembali pulih. Mungkin mereka tiada rasuah? Tiada karenah birokrasi? hmm..itulah Jepun..Kagum ahh..







Sedang negara kita sedang berbicara isu seks yang mengarut-ngarut.. Jepun terus cuba mengekalkan statusnya sebagai negara dunia pertama..

Comments

Miss Shikio said…
jepun bnyk dwet ...!!! ahaha
FurBall said…
walau dilanda musibah integriti dan disiplin tetap dalam diri dorang..

cane lah kita nak buat rakyat kita mcm nih kan??

nak salah kan pemimpin pon tak ley gak...pemimpin dah buat mcm2 tuk tingkatkan rasa sayang kat negara dan kerajaan..tapi apa yang kita lihat hanya kesalahan demi kesalahan..

bila lah kita nak bersatu??*geleng*
= d = said…
wow,
kagum ngan dorang..
:)
anieesshh said…
okay hebat. titik.
ungulavender said…
statement last tu yg best..
muak ngan p'mainan politik negara.. huhu..
ganbare, Nippon!
=)
seminggu je siap?? gile pantas...
Cik Sue said…
gilerr ahhh...sangat mengagumkan...biar skit cakap tapi hasil kerja sgt memberangsangkan...jangan jadi mcm tin kosong bunyi jer kuat tapi isi dlm tarak... =D
Dawa said…
itulah perbezaan negara maju dgn rakyatnya yg juga maju. bukan stkt bgnn je tinggi, tp minda rakyat pon kena 'tinggi'
Miss Tira said…
Jalan yang rosak teruk tu dibina kurang dari seminggu. Fuh, kagumnya. Maybe dorang bengang dengan komen Rosmah Mansur cakap dorang bina bangunan tidak ikut ekosistem kot. Ahaha. Sekali dorang tunjukkan teknologi dorang kalah JKR Malaysia. :p
saya YANA said…
nk pilihan raya.. memang macm2...
jepun memang maju la.. kejap je jalan tu daa baiki.. kat cni... berbulan2.. huhu...
bedpet said…
jepun mmg bagus. cepat betul diorg bertindak.
ApiH said…
baru betul negara maju..

Popular Posts