Pages

Support Penaja

Selamat Datang ke blogslucumenarik

Terima Kasih.. Datang dan hebahkan pada kawan-kawan anda

Hiburan

yang terkini lagi sensasi

Lawak dan Jenaka

Ada banyak cerita dan gambar yang mencuit hati

Politik

Mungkin memanaskan hati siapa yang tidak mengerti maksud sebenar

Ngeri dan Seram

Perghh..bikin serun je.. sabo je la ek?

Saturday, June 18, 2011

Posted by mykhalis On 10:50 AM 8 comments

Wanita pertama disaman kerana memakai burka dilarang dan tidak mahu masuk ke dalam mahkamah kerana tetap memakai burka..

Khalis tau semua sedia maklum bahawa burka merupakan pakaian yang diharamkan di Perancis. Alasannya ialah menghalang kebebasan bersuara.

Najed 37 tahun yang tidak mahu ke mahkamah

Dan dua orang wanita pertama yang di saman iaitu Najed dan Hind enggan memasuki mahkamah kerana mereka dilarang memakai burqa kerana dikatakan mencemarkan kedaulatan dan kesucian mahkamah.

Mereka yang dikenakan denda hampir RM800 setiap seorang kerana berkeras tidak mahu mendengar nasihat polis yang menyaman mereka kerana tidak mahu menanggalkan burqa..

v for victory

Hind 31 tahun yang merupakan seorang ibu cuba memasuki mahkamah namun tetap dihalang polis manakala kawannya Najed hanya duduk di rumah kerana dia sedia maklum bahawa dia tetap tidak dapat masuk mahkamah kalau enggan freehair..

Bagi Khalis? Umat islam terus ditindas tidak kiralah di negara islam atau negara bukan islam.. sebab itu ada pekerjaan di Malaysia terang-terang melarang orang islam bertudung.. Kalau bertudung kena pecat.. itu di negara Malaysia sendiri tue.. so.. apa nak herankan.. kalau komplen banyak-banyak dituduhnya pembangkang.. disuruhnya duduk di palestin.. afghanistan.. disuruhnya berhenti kerja je.. hmm...

Posted by mykhalis On 10:10 AM 2 comments

Senjata api mini yang dibina tersangatla detail

Khalis memang suka betul dengan peralatan, permandangan miniature.. ianya menggambarkan ketelitian dan kesempurnaan. Adakala permandangan yang dibuat begitu baik sehingga disangka menggunakan teknik Tilt-shift.

Begitu juga dengan senjata yang Khalis kongsikan ini. Pembuatnya Alexander Perfiliev, menghabiskan masa hampir 30 tahun di masa senggangnya untuk menyempurnakan koleksi senjata mini ini. dan bagi Khalis, ianya dibuat dengan begitu baik sekali.











cepat-cepatla taman lego dibuka kat Malaysia ni.. tak sabar nak jadi orang terawal masuk tengok apa yang ada di dalamnya

Posted by mykhalis On 9:54 AM 6 comments

Alangkah indahnya hidup ini seandainya






Yang Khalis paling harapkan bila bawa kereta dah nak sampai kat rumah barula lagu yang Khalis suka keluar.. dah tu kena la layan dalam kereta walaupun dah sampai..huuuu

Friday, June 17, 2011

Posted by mykhalis On 4:05 PM 7 comments

18sx Applikasi Iphone yang boleh tengok orang berbogel

tak tu lah camne dia buat..ramai betul pelakon yang sanggup nak berbogel kalau applikasi ni tipu

Posted by mykhalis On 3:35 PM 9 comments

Pembedahan pembuangan lemak

Siapa yang tidak mahu untuk kembali ramping..ataupun merasa menjadi seorang ramping... Untuk menadi kurus bukan senang..selain disiplin diet yang tinggi, bersabar, makan ma'jun dan pil.. ataupun cara yang lebih mudah ialah pembedahan pembungan lemak..

Mungkin kaa ada rezeki Khalis akan buat..ataupun lemak Khalis sebanyak ini..hehe





nak bedah ke nak diet?nak diet ke nak bedah..hmmm...

Posted by mykhalis On 9:30 AM 11 comments

jodoh...


Ummi   : Mat... kau dah besar Mat. Ummi rasa dah sampai masanya untuk kau berumahtangga dan memiliki keluarga sendiri.
Ahmad : Betul ke Ummi? Mat ok je kalau Ummi boleh carikan calon yang sesuai.... (senyum malu)

Ummi   : Haah ni gambar dan biodata A, Ummi yakin dia sangat baik orangnya.
Ahmad : Nampak ok orangnya Ummi, tapi..... dia ni gempal sikitlah Ummi.

Ummi   : Dah 3 bulan Ummi cari calon yang ni, B macam yang Mat sebut tu.
Ahmad : Masya Allah Ummi.... tapi B ni rendah lah Ummi....

Ummi   : Nah ! Cuba tengok gambar C ni, tentunya memenuhi citarasa kau Mat.
Ahmad : Subhanallah..... cantik dan manis betul dia ni tapi dia gelap sikitlah Ummi..

Ummi   : Kau minat tak D anak Pak Cik Min tu, cantik, putih dan badan pun slim.
Ahmad : Mat nak yang macam tu lah Ummi tapi.... yang lemah lembut sikit wataknya.

Ummi   : Tengok gambar E ni pulak, dah 4 bulan kawan Ummi tolong carikan untuk anak Ummi sayang ni.
Ahmad : Mat suka macam dia lah ni Ummi tapi Mat nak yang kelulusan professional lah.

Ummi   : Cuba kau tengok gambar F ni, baru lulus jurutera dari Australia.
Ahmad : Allah Allah hebat dia ni... tapi kalau dia ada ciri berkepimpinan, Mat memang setuju.

Ummi   : Ni pulak G, doktor muda balik Mesir dan ada ciri-ciri ketua, lama dah Ummi cari.
Ahmad : Masya Allah hebat, tapi dia tak hafal 30 juzuk Qur'an lah Ummi.

Ummi   : Maafkan Ummi Mat, Ummi tak ada masa yang banyak untuk cari calon yang sempurna macam yang kau nak.
Ahmad : Kalau macam tu boleh Ummi minta tolong abah carikan pulak...

Ummi   : Abang, cubalah carikan calon untuk Mat, anak kita yang memilih sungguh tu.
Abah   : Calon yang macam mana dia nak?

Ummi   : Dia nak seorang yang putih melepak, cantik, tidak rendah, tidak tinggi, tidak gempal, watak yang lemah lembut, lulusan bidang professional, berkarismatik dan ciri terakhir, hafal 30 juzuk Al-Qur'an.
Abah   : Ok lah. Sayang pun tau, abang ni kurang sabar kan? Ayang pesan je pada Mat tu... minta dia tengok cermin puas-puas. Kalau dia betul-betul nak kahwin dengan bidadari, dia kena masuk syurga dulu.... Peace! ^_^

I luv Islam

Thursday, June 16, 2011

Posted by mykhalis On 11:11 PM 7 comments

18.sx Sukan yang semakin glemer di Taiwan dan Jepun


Tak tahulah apa kejadahnya permainan nie..tapi kalaula ada kat Malaysia rasanya ramai tak yang nak join..




agaknya pemenang dikira pada siapa yang paling jauh dapat meluncur..cari punya cari YT jumpa la vklip nie..

hmmm..dah terlampau canggih susah jugak..

Posted by mykhalis On 9:10 PM 3 comments

Menu malam ini!

Slurpp..


Posted by mykhalis On 7:00 PM 6 comments

Resipi McDonald di seluruh dunia

Khalis tak pasti master resipi McDonald di Malaysia..mungkin prosperity burger. Khalis ingatkan KFC sahaja menyesuaikan resipi mengikut negara..yerla.. sebab selain Burger King, Khalis suka KFC..tapi semenjak Burger King dah tak boleh reload air sesuka hati.. memang tawar hati nak makan Burger King dah.

Tapi rupanya, kalau disetiap negara, McDonald membina reputasi berdasarkan menu masterpiece masing-masing, Jom tengok

N├╝rnburger – Germany.


McWedding – Japan


McBeer – Germany


McPasta – New Zealand and Australia


McPizza – USA and India


McKebab – Israel


Spam & Eggs – Hawai.

malam ni nampaknya menu kami sekeluarga KFC la kot.. sebab McDonald takde..hehe

Posted by mykhalis On 4:50 PM 4 comments

India.....

Bukan tak mahu kongsi kekayaan yang ada di India.. Malah,melalui filem Karan Johar yang banyak Shahrukh Khan berlakon macam KKKG kita boleh tengok kalau kayanya seseorang itu, rumah macam istana.. tapi kalau tengok filem Slumdog Millionaire boleh tengok kalau susah memang tak ubah cam pengemis jalanan..tapi kalau nak tengok keindahan boleh tengok 3 Idiots atau Sanggam..serius..

Tapi biasala.. memang perangai manusia biasa..suka cari keburukan.. dan Khalis sendiri tak berkecuali..bukan apa..untuk dijadikan iktibar,, sekurang-kurangnya..ketika kita baca blog ni ada orang yang sedang mengemis mencari rezeki..ehh?? bukan kat India je? kat Malaysia yang membangun ni ada juga kawasan yang tiada bekalan elektrik dan air bersih?? hmmm

Pikir-pikirla..








pagi tadi tengok MHI.. kisah apa yang boleh kita beli 50sen masa sekolah rendah.. kalau dulu, boleh dapat nasi lemak 20sen..air 10sen..keropok 10sen.. coklat 10sen.. sekarang??bernialainya 50sen zaman dahulu.. sekarang?

Posted by mykhalis On 3:32 PM 11 comments

Budak perempuan tercantik di amerika diugut bunuh

Khalis pernah kongsikan gambar budak ni.. Eden Wood yang baru berusia 6 tahun diugut bunuh melalui email jika menyertai pertandingan ratu cantik kanak-kanak dunia yang akan diadakan di Australia.

Menurut penganjur yang dimaklumkan dengan ugutan bunuh ini merancang mengadakan pertandingan secara tertutup di mana lokasinya dirahsiakan.

Pertandingan yang mendapat bantahan dari ramai pihak ini tetap akan diteruskan kerana dapat penajaan yang cukup banyak.

Kalau nak tahu betapa 'jelita'nya budak ini.. boleh tengok sekali lagi..














Tiada ibubapa yang tak seronok dengan bakat, kehenseman dan kecantikan anak mereka.Malah Khalis sendiri geram tengok Sayf Muslim..geram sangat,, selalu gigit pipi my son kerana sangat bulat.. tapi perlu ke menjadikan anak kecil sebagai jalan pintas untuk mendapatkan wang? di jaja jaja..di tolak-tolak..di bawa ke majlis itu dan ini?

Atau, kita menantikan giliran negara kita untuk jadi penganjur pertandingan ratu cantik kanak-kanak??

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...