Pages

Support Penaja

Selamat Datang ke blogslucumenarik

Terima Kasih.. Datang dan hebahkan pada kawan-kawan anda

Hiburan

yang terkini lagi sensasi

Lawak dan Jenaka

Ada banyak cerita dan gambar yang mencuit hati

Politik

Mungkin memanaskan hati siapa yang tidak mengerti maksud sebenar

Ngeri dan Seram

Perghh..bikin serun je.. sabo je la ek?

Saturday, February 4, 2012

Posted by mykhalis On 8:35 PM 1 comments

Manohara Berkahwin Dengan Gabenor Sulawesi Tenggara


JAKARTA: Berita mengenai hubungan Manohara Odelia Pinot dengan seorang gabenor semakin banyak diperkatakan.

Malah, gambar mereka diorangpun semakin banyak tersebar di Internet.

Sejak beberapa bulan lalu, tersebar khabar angin mengatakan Manohara sudah berkahwin secara senyap-senyap dengan seorang gabenor.

Dan kini, dengan tersebarnya gambarnya dengan seorang lelaki yang lebih tua daripadanya, dipercayai seorang gabenor, menguatkan lagi khabar angin itu.

Dalam gambar yang diberi tajuk “Gabenor Sulawesi Tenggara dengan Manohara,” wanita jelita itu memakai blaus jarang berwarna putih yang menutupi sepasang pakaian mandi hitam, dan rambutnya dibiarkan tidak diikat, di atas sebuah bot.


Seorang lelaki berkumis, yang dikatakan seorang gabenor, duduk bersantai bersama Manohara sambil memegang sebuah kamera SLR.

Posted by mykhalis On 8:33 PM 1 comments

Jabatan Pertahanan Awam Berjaya Tangkap Ular Sawa Gergasi

Jabatan Pertahanan Awam (JPAM) daerah Kuala Pilah berjaya menangkap seekor ular sawa batik sepanjang enam meter selepas ia gagal meloloskan diri akibat terlalu kenyang di ladang getah Felda Kepis.

Reptilia seberat 130 kilogram itu ditemui dalam keadaan tidak bergerak selepas membaham mangsanya yang tidak diketahui.

Posted by mykhalis On 5:22 PM 0 comments

Permandangan hari Jumaat di London Street

Ternyata ramai sungguh orang England sakit hati bila tengok situasi ini. Kebanyakan dari jemaah adalah dari Bangladesh.


Posted by mykhalis On 4:50 PM 0 comments

Lelaki Jepun pecah rekod memakan kepak ayam

Takeru Kobayashi cuma mengambil masa setengah jam untuk memakan 337 kepal ayam berbanding juara bertahan "Jonathan Superb" Squibb memakan 255 kepak ayam dalam tempoh yang sama.

Pemenang akan menerima USD 20ribu,, dan juara bertahan tahun lepas berada di tempat ke-4 dengan hanya mampu menghabiskan kurang dari 271 kepak ayam.





Posted by mykhalis On 4:49 PM 1 comments

Gambar pertunangan Leuniey perempuan yang dikaitkan dengan Khairul Fahmi ( Apex )

Berikut adalah gambar Leuniey dan pasangannya Hisyam dalam majlis pertunangan yang bertemakan warna pink. Dan gosip ini mungkin menggoncang pertunangan,. semoga ada penjelasan di sebaliknya.





Bahaya betul la kan? tapi bak kata orang tua-tua.. masakan pokok bergoyang kalau tidak kerana angin..

Posted by mykhalis On 4:43 PM 1 comments

Seni bumbung :lukisan yang mendebarkan


Bersempena filem Man on the Ledge yang akan ditayangkan.. seorang pelukis bernama Joe Hill telah menghasilkan lukisan di atas bumbung untuk menggambarkan suasana ketika dia atas bangunan. Lukisan yang sangat sempurna dalam perspektif..



Posted by mykhalis On 2:19 PM 0 comments

Aaron Aziz cover Maskulin Februari

Bukan kerana dek gosip liar, tidak juga kerana publisiti murahan, nama Aaron Aziz kini dilihat semakin ranum meniti di bibir-bibir penggemar fanatiknya. Bersahaja sama ada di hadapan lensa kamera mahupun di belakang tabir menyerlahkan kredibilitinya sebagai anak seni.


Lihat sahaja Cover Majalah Maskulin edisi Februari 2012, sungguh Mantop!



 rezeki sungguh abanglong ni

Posted by mykhalis On 2:11 PM 0 comments

Miera Liayana putus tapi sayang..ishh..


Kelihatan bersungguh sungguh gaya Miera Liyana meluahkan rasa hati kepada wartawan kami di’dalam gambar di’atas — hakikat’nya, perlulah anda semua tonton video penuh yang kami paparkan di’bawah.

Sejak beberapa minggu ini, dunia hiburan di’kejutkan dengan kisah percintaan Miera Liyana & Shahz Jaszle (Shahrizal) yang di’khabarkan sudah menemui jalan buntu mencari penyelesaian.

Dalam pertemuan terkini kami bersama Miera Liyana sendiri, beliau mengakui yang hubungan cinta bersama Shahz Jaszle ketika ini sudah berakhir — tetapi tidak menolak sebarang kemungkinan.

Menurut Miera Liyana lagi, beliau sebenarnya masih sayangkan Shahz Jaszle & buat masa ini, beliau tidak dapat menerima lelaki itu dan kini mereka sudah pun kekal sebagai kawan. Lagi?
rotikaya

Posted by mykhalis On 12:06 PM 2 comments

Anjing pittbull serang tuan sendiri sampai parah

Khalis kalau sebut pittbul mesti terbayangkan anjing dalam TOm and Jerry.. Walaupun itu adalah baka bulldog..tapi membayangkan keganasannya memang cam pittbull. Sebab kalau tengok bulldog ni takdela laju sangat..tak taula sebab Khalis biasa tengok bulldog yang muka sedih je.. jalanpun slow je.

sejenis pittbull


Kejadian ini terjadi di Avenida Presidente Wenceslau pada 22 Januari lalu.
Seekor anjing yang dikenali sebagai Pitbull (anjing ganas) telah menyerang tuannya sendiri, Dejail Cesar Goncalves, 54, dibelakang rumahnya.

Anjing tersebut menggigit dan mengoyakkan tangan kanan tuannya.
Walaupun dengan tiga pukulan, anjing itu bertindak balas dengan lebih ganas dan berpindah menyerang bahagian kepala dan leher pula. Maaf, dalam video tidak ditunjukkan sepenuhnya.


Tidak lama kemudian, pengawal perbandaran datang dan terpaksa melepaskan tiga tembakan kepada anjing itu dan anjing tersebut masih kuat untuk menyerang kemudiannya melepaskan satu lagi tembakan.
Dejail Cesar dibawa ke Hospital dengan keadaan yang kritikal kerana banyak kehilangan darah.

Penulis kurang pasti sama ada anjing jenis ini dibenarkan masuk ke negara ini atau tidak.
Yang pasti, penulis difahamkan ada peruntukan undang-undang yang mewajibkan pemilik haiwan ini memakaikan kolar dan lencana pendaftaran terhadap anjing-anjing mereka seperti mana dalam Seksyen 14 Undang-undang Kecil (Anjing-Anjing) Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) 1977.

Itu di Pulau Pinang la, negeri lain tak taulah pulak kan. Atau macam mana? - Oleh SYAHRIL A. KADIR

Newshub.my

Posted by mykhalis On 12:02 PM 0 comments

Kerana degil bapa paksa anak makan najis


Polis menahan seorang lelaki selepas dia memaksa anak perempuannya yang berusia 10 tahun memakan najis hanya semata-mata kerana budak berkenaan tidak mematuhi peraturannya.

Dalam kejadian berkenaan, lelaki yang berusia dalam lingkungan 30-an itu mengarahkan anaknya itu menyusun surat khabar namun dia secara tidak sengaja menjatuhkan surat khabar berkenaan.

Kerana takut selepas dimarahi bapanya, budak tersebut menangis namun tangisannya telah menyebabkan lelaki berkenaan berang lalu dia memasuki tandas awam di pasar berkenaan.

“Dia kemudiannya keluar membawa najis dan telah melumurkan najis itu ke muka anaknya dan turut menyumbat ke dalam mulutnya walaupun budak perempuan itu ketakutan.

“Lelaki itu turut menyoal anaknya “adakah najis ini manis? adakah kamu suka? Adakah kamu akan mendengar kataku atau tidak,” lapor akhbar Qianjiang Evening News.

Orang ramai yang berada di pasar itu bagaimanapun tidak berani untuk menghalang lelaki itu kerana bimbang terkena najis berkenaan, namun mereka menghubungi polis.

Dalam pada itu, jurucakap polis memaklumkan lelaki berkenaan yang memiliki ijazah daripada sebuah kolej telah bercerai dan mengalami masalah psikologi.

Dia pernah mendera anaknya sebelum ini.

“Ketika ini, pihak berkuasa sedang berhubung dengan ibu budak tersebut dan dalam masa sama siasatan diteruskan,” katanya.

Posted by mykhalis On 11:53 AM 2 comments

Zain Saidin : Hero sedih cinta Elisa

Asyik gambar awek je.. nah.. sebab kat rumah Khalis petang je bukak drama Cinta Elisa.. kesian jugak Khalis tengok hero ni.. macam drama Adamaya je rasanya..

Zain Saidin ni kalau Khalis dengar cerita pun sebab dia ada gosip dengan MILF Rozita Che Wan.. kalau tak, payah jugak nak kenal. Khalis tak pasti umur berapa dia ni..tapi baru habis PLKN gamaknya..




dahla..sikit2 dahla..

Posted by mykhalis On 10:43 AM 4 comments

Kerana Pakwe Sahaja Wanita Melayu 14 Tahun Sanggup Menghina Allah

hoyeeee korang ada nampak tulisan dekat atas tu ? apa perasan korang kalau jumpa awek macam ni .. kalau admin lah kan ,, sudah gerenti kene makan buku lime  ,,

tidak ada sesiapapun di dalam dunia ini yang tahu Jodoh,Maut,Rezeki Semua Allah SWT yang berkuasa , bukan manusia okay,

credit to http://www.pesantrenvirtual.com/

Posted by mykhalis On 10:41 AM 0 comments

Penyakit Aneh : Alat Kemaluan Tidak Berhenti Membesar

 
PONTIAN - “Saya akan makan Panadol dan ubat batuk sekiranya sakit,” demikian luah lelaki di sini, yang menghidap penyakit misteri di bahagian alat sulitnya.

Lelaki berkenaan, Ali (bukan nama sebenar) berkata, penyakit misteri itu bermula ketika usianya 10 tahun dan sejak itu, bahagian itu semakin membesar dan menggeleber hingga hampir ke paras lutut.

Lebih malang lagi, dia yang dijaga abangnya tidak pernah mendapatkan sebarang rawatan perubatan moden mahupun tradisional bagi mengubati penyakitnya itu.

Ali berkata, kemiskinan menjadi penghalangnya mendapatkan rawatan di klinik atau hospital, selain tidak mahu menyusahkan abang dan kakak iparnya memandangkan mereka juga mempunyai tanggungjawab untuk membesarkan tiga anak.

Jelasnya, pendapatan yang diperoleh hasil bertukang dikongsi bersama keluarga abangnya yang juga kurang berkemampuan dan mempunyai seorang anak kategori orang kurang upaya (OKU).

Selain itu, perasaan malu untuk memberitahu keadaan penyakitnya itu kepada orang luar, turut menyebabkan dia tidak mahu mendapatkan rawatan.

Ali yang ditemui di rumah abangnya berkata, kesakitan yang dialami ketika penyakit misteri berkenaan menyerangnya semakin teruk sehingga menyebabkan seluruh badannya berpeluh.

“Jika sebelum ini sakitnya cuma bisa sahaja tetapi sejak sebulan yang lalu ia semakin teruk sehingga seluruh badan berpeluh–peluh.

“Selain itu, saya juga sudah semakin sukar bergerak dan mengalami masalah untuk duduk serta bangun,” katanya kepada Sinar Harian.

Sementara itu kakak iparnya berkata, Ali akan cuba sedaya upaya merahsiakan sakit yang dialami daripada mereka sekeluarga.

Namun, kakak iparnya tidak pernah berputus asa memujuk adik iparnya itu untuk mendapatkan rawatan bagi menyembuhkan penyakitnya.

“Keadaan penyakitnya semakin teruk sejak kebelakangan ini di mana jika sebelum ini sakit yang dialami hanya sekali sekala, namun kini hampir tiap malam dia akan mengadu sakit,” katanya.

Sehubungan dengan itu, Ali menyatakan kesediaannya untuk menerima sebarang rawatan yang dapat membantu menyelesaikan masalahnya itu.

Dia turut merayu pihak yang sudi tampil membantu meringankan bebannya itu termasuklah perubatan secara tradisional dengan menghubungi 013-7815523.

Posted by mykhalis On 10:39 AM 3 comments

Peralatan untuk berciuman tanpa sentuhan sebenar

Beberapa bulan yang lalu.. pereka di Jepun berjaya mencipta pakaian yang mana kalau kita peluk dia.. dia akan peluk  balik. Dan walaupun mereka pakai di jarak yang jauh..mereka tetap merasa pelukan.

Kali ini di Singapura pula apabila sekumpulan pereka berjaya mencipta sejenis alat untuk pasangan berlatih ciuman. ishh.. dan alat ini akan membalas mengikut apa yang dilakukan oleh pasangan satu lagi.




bentuk ala-ala khinzir kan? nak ciumpun tak taula leh selera ke tak?huu

Posted by mykhalis On 10:32 AM 4 comments

Setelah 26 tahun tak basuh rambut

nampak tak betapa berkaratnya rambut Luo. Ini adalah kerana selama 26 tahun dia mengikat rambutnya tanpa membersihkannya.. Boleh orang tengok air karat ni ek.. bau pulak tak taula camne.. erghhh

Friday, February 3, 2012

Posted by mykhalis On 9:34 PM 3 comments

Penyertaan pertandingan Sony World Photography

Memang cantik -cantik sungguh.. Ustaz Azhar Idrus tak hantar penyertaan ke?










Posted by mykhalis On 9:29 PM 2 comments

Beberapa kegilaan cara menyeludup manusia ke US

kalau nak seludup dadahpun diorang sanggup gali terowong.. Buat kapal terbang, kapal selam.. tapi bab nak nak seludup manusia, memang cara gila baban sungguh.. Siap letak suruh baring kat enjin pun ada..





susah bebeno nak masuk US ni rupenye

Posted by mykhalis On 4:26 PM 1 comments

Astro dapat hak eklusif perkahwinan Lisa dan Yusry

Jika sebelum ini Yusry masih lagi berteka-teki mengenai hak penyiaran majlis perkahwinannya dan Lisa Surihani. Namun segalanya kini telah terjawan. Terbaru menerusi Astro View (majalah dan jadual siaran Astro), pasangan sepadan ini menjadi wajah eksklusif bagi edisi Februari 2012.

Memang cantik muka depan Astro View ni dan Yusry kelihatan sangat segak, begitu juga dengan Lisa yang kelihatan menawan seperti biasa.

Untuk makluman, Astro menerusi saluran Ria bakal menayangkan 2 episod khas sempena perkahwinan Yusry & Lisa Surihani pada 25 Februari dan 3 Mac ini. Namun waktu tayangan masih belum diumumkan. Seperti biasa, kami akan berkongsi sebarang maklumat terkini yang kami perolehi berkenaan majlis ini. Stay tuned!

Rentakartis

Posted by mykhalis On 4:14 PM 0 comments

Anuar Zain Diberikan RM18,859.38 Sebagai Royalti Jualan Albumnya!


Kecoh sebelum ini mengenai kes saman Anuar Zain terhadap syarikat rakaman Syncrosound Records yang tidak membayar royalti hasil penjualan 2 buah albumnya.


Keputusan mahkamah hari ini telah melayakkan Anuar Zain untuk menerima royalti dari Syncrosound Records berjumlah RM18,859.38 sebagai bayaran hasil jualan 2 buah albumnya sejak tahun 2001.

Pengiraan royalti yang digunakan oleh Mahkamah Tinggi untuk memutuskan royalti yang terhutang hanya mengambil kira jualan album yang melebih 15,000 unit sahaja. Namun begitu, Anuar Zain tidak menyatakan sebarang bantahan kepada mahkamah.

Untuk pengetahuan, pada 14 Mei 2010, Anuar Zain telah berjaya memenangi kes saman tuntutan balas terhadap syarikat rakaman Syncrosound Records.

Syarikat rakaman itu memfailkan satu saman terhadap Anuar Zain pada 21 April 2006 atas dakwaan melanggar perjanjian kontrak kerana tidak merakamkan tiga lagi album dengan syarikat itu. Namun, kes itu ditolak Mahkamah Tinggi pada 2007.

Susulan itu, Anuar pada 20 Jun 2006 memfailkan satu saman balas terhadap Syncrosound dan memohon diberikan butiran atau penyata penjualan kesemua album yang diterbitkan oleh Syncrosound selain bayaran royalti yang diperuntukkan dalam perjanjian.

Haa, padanlah dengan muka Syncrosound Records. Nak saman orang, tapi makan diri sendiri balik. Ambik!
Sumber Berita: Thestar Online

ohbulan

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...