Pages

Support Penaja

Selamat Datang ke blogslucumenarik

Terima Kasih.. Datang dan hebahkan pada kawan-kawan anda

Hiburan

yang terkini lagi sensasi

Lawak dan Jenaka

Ada banyak cerita dan gambar yang mencuit hati

Politik

Mungkin memanaskan hati siapa yang tidak mengerti maksud sebenar

Ngeri dan Seram

Perghh..bikin serun je.. sabo je la ek?

Saturday, August 27, 2011

Posted by mykhalis On 5:12 PM 8 comments

Cinta Sejati : Jenis lelaki yang susah ditemui

Perghh.. memang menitik air mata



Posted by mykhalis On 4:47 PM 4 comments

Jom Lompat beramai ramai

Ohh..saya tak boleh rupanya!!

Posted by mykhalis On 11:51 AM 10 comments

Dulu dan sekarang!!

Malaysia Kini?

Posted by mykhalis On 11:18 AM 5 comments

Persedian menghadapi Ribut Taufan Irene

Manja betul nama ribut taufan ni kan? dan maafla sebab tiada cerita mengenai persiapan raya lagi.. Semalam demam, pagi tadi sebelum bukak kedai, alihkan pasu-pasu bunga, tiba tiba sakit belakang pulak dahh.. Wahaha..cabaran betul raya ni.

Jadi, kalau ramai yang tahu, sekarang US diberi amaran akan kehadiran Taufan kuat.. dan ianya akan melanda sebahagian US.. Datok Bandar New York.. Bloomberg meminta semua penduduk di NY bersedia untuk proses perpindahan.

Sebagaimana orang US mengatakan Islam ialah pengganas dan menghalalkan komuniti GAY (kecuali Obefiend yang bersetuju mengenai naluri GAY patut diberi peluang ) Khalis tetap merasa simpati pada kemusnahan yang bakal mereka alami. Dan sebagai orang Islam yang percaya pada kekuasaan Allah, bantuan Malaikat semasa perang Badar, dan balasan di dunia.. Mungkin ini adalah balasan untuk mereka yang kufur pada nikmat dan kekuasaannya. Dan kita, ambilla iktibar..







dan berikut kawasan yang akan terjejas




Khalis tak bimbang sangat US ni..diorang kaya raya.. sekejap je akan pulih balik walau sehancur manapun negara diorang..

Friday, August 26, 2011

Posted by mykhalis On 9:24 PM 9 comments

Cerita Lawak : kenapa Portugis tidak menawan Utara Tanah Melayu


Tolong sebarkan perkara ini (Sejarah Penjajahan Tanah Melayu) kepada kawan kawan kita supaya kita semua dapat kesedaran di sebalik sejarah yang sengaja tak didedah disebabkan agenda tertentu.. Semoga dari pendedahan ini kita mengambil iktibar betapa Ketuanan Melayu disanggah selama ini.....

1508:
Alfonso de al buqurque menyampaikan hasratnya kepada Raja portugis untuk meluaskan pegaruhnya ke Asia Tenggara ( Melaka pusat perdagangan asia tenggara ketika itu) dan juga laluan penting perdagangan timur barat. Raja Portugis bersetuju untuk menyediakan kemudahan bala tentera 158 biji kapal, 15300 ( anggaran) bala tentera

1509:
Portugis menhantar perisik ke Melaka untuk megetahui keadaan kekuatan pertahanan disana

Oct 1511:
Alfonso berjaya menawan Melaka setelah berhempas pulas melawan 5 pahlawan melayu terhandal (Hang Tuah, Hang Lekir, Hang Lekiu,Hang Jebat dan Hang Kasturi) ini adalah mimpi ngeri bagi pihak Alfonso, untuk menawan Melaka serta berlawan dengan 5 Hang bersaudara, mereka perlu mendapat askar tambahan setelah 15k askarnya terkorban dalam pertempuran selama 6 hari itu dengan 5 Hang bersudara..akhirnya dapat juga menawan Melaka setelah hampir kecewa dan putus asa...

1512:
Setahun 12 bulan kemudian Alfonso ingin meluaskan kekuasaannya ke Perlis, Kedah dan P.Pinang, yang ketika itu adalah pusat pegeluaran tebu untuk gula rantau ini,...

Feb 1512:
Alfonso menghantar perisik ke perlis, kedah dan pulau pinang un tuk mengetahui kekuatan bala tentera di sana mengikut sejarah, perisiknya telah ke kedai kopi sekitar untuk mendapat segala maklumat yang diperlukan.. .

Seminggu selepas......

FeB 1512:
Perisik balik ke Melaka untuk memberitakan hasil risikan kepada Alfonso Di bawah adalah perbualan percakapan antara perisik dengan Al fonso yang selama ini cuba disembunyikan dalam buku sejarah

Perisik 1.2.3: selamat pagi tuan (sambil bertabik)

Alfonso: selamat pagi

Perisik 1: Begini lah tuan, lupakan saja niat tuan untuk menawa Perlis, Kedah dan Pulau Pinang

Alfonso: Kenapa kuat sangat kah mereka itu..? ( dengan nada marah dan bongkak)

Perisik 2: Untuk menawan melaka yang mempunyai 5 pahlawan terhandal Hang Tuah, Hang Jebat, Hang Kasturi, Hang Lekir dan Hang Lekiu pun kita kehilangan hampir 15k bala tentera, inikan pula kita nak menawan Perlis, Kedah dan P.Pinangyang mempunyai beribu ribu hang..

Perisik 3: Betoi tu tuan...antaranya hang sihat, hang buat apa, hang apa khabar, hang lagu mana,hang pi mana, hang nak pi mana, hang singgah dulu bapak hang,mak hang, adik hang, tok hang macam macam lagi hang ada kat sana.....

Mendengar hasil risikan itu Alfonso pun tak jadi nak pi serang disebabkan pengalamannya sebelum ini bersama 5 pahlawan melayu Melaka amat ngeri......ini kan pula nak berhadapan beribu ribu hang kat situ.

P/S : Hahaha! Sekadar Hiburan Semata-mata.....;p

(minta maaf andai ada terkasar bahasa)

Posted by mykhalis On 3:14 PM 4 comments

Antara kekantoian Gaddafi( harta Gaddafi)

Tajuk tak mesra SEO langsung..

Khalis ada terbaca yang Gaddafi terkantoi satu album penuh gambar Condoleezza Rice yang merupakan bekas setiausaha Amerika. Siapa la ada simpan gambar orang lain satu album? Pasangan kekasih baru bercintapun setakat dalam telipon, laptop.. ini siap print out..wahaha..







Selain itu, pemberontak juga yang dah berjaya memasuki rumah Kolonel Gaddafi juga dapat membayangkan kemewahan yang dimiliki Gaddafi.. Jom tengok gambar gambar ni.. 










pemimpin yang jenis hidup senang, janji manis, boros, penipu, zalim kalau tak dapat balasan di dunia.. Takkan terlepas di akhirat..

Posted by mykhalis On 2:10 PM 3 comments

Kawasan kawasan Speed Trap

Berhati hati di Jalan Raya

KAWASAN SPEED TRAP. Plus Arah Utara (Dari KL):
1- Km 197.1, Km 198.8 & Km 204.3 selepas exit Kemunting
2- Km 208 & Km 214.8 sebelum exit Kemunting
3- Km 271 berdekataan exit Ipoh Selatan
4- Km 274.4 berdekatan exit Ipoh Utara
5- Km 286.9 berdekatan exit Simpang Pulai
6- Km 296 berdekatan exit Gopeng
7- Km 352.6 selepas exit Sungkai
8- Km 373 berdekatan exit Slim River
9- Km 241.9 berdekatan exit Kuala Kangsar
10- Km 308.6 selepas exit Gopeng
11- Km 252 masa turun bukit selepas terowong Menora
12- Km tak pasti tapi betul2 di R&R Gurun
13- 2 km after tol Juru (90km/j)
14- 5 kamera di atas jambatan pulau pinang (so slow je la kat situ)

Plus Arah Selatan:
1- Km 289 sebelum exit Nilai Selatan
2- Ada 3 kamera antara Km 255 - Km 249 (Persimpangan Seremban - Senawang)
3- Km 253 selepas exit Senawang
4- Km 213.9 selepas exit Alor Gajah
5- Betul2 di exit Jasin
6- Km tak pasti tapi selepas hentian sebelah Tangkak
7- Km juga tak pasti tapi jambatan pertama selepas exit Yong Peng utara
8- Km 97.3 selepas exit Air Hitam
9- Betul2 di exit Sedenak

Plus Tengah:
1- Km 456 selepas exit Sungai Buluh
2- Betul2 di exit Bukit Lanjan
3- Betul2 dibawah Restoran Jejantas Sg Buloh
4- Km 302.8 berdekatan exit Kajang
5- Km 296.5 & Km 297 berdekatan exit Bangi

NKVE
1- 300 meter sebelum tol Jalan Duta (60 km/j)
2- Selepas cabang jalan ke tol Jalan Duta (80km/j)
3- Betul2 di exit Damansara
4- Km 11.2 berdekatan rel keretapi
5- Betul2 di exit Shah Alam

Jaga-jaga

KESAS
1- Km 44.8 berdekatan exit LDP
2- Berhadapan Endah Parade
3- Betul2 di exit Hicom
ELITE (Dari arah KLIA)
1- Km 4.8 selepas exit Batu 3
2- Km 2 - Km 4 atas jambatan berdekatan Makro
3- Betul2 kat bawah restoran jejantas USJ
4- Km 10 sebelum exit USJ

JALAN PERSEKUTUAN
1- Bersebelahan Hotel Mint
2- Berdekatan Esso kat exit Salak Selatan
3- Berhadapan dengan Istana Negara
4- Berhadapan dengan Muzium Negara
5- Kawasan turun bukit selepas pekan Raub (Menghala Kuala Lipis)
6- 2 km sebelum pekan Maran (Arah Kuantan)
7- Area Paya Bungor

Semoga beringat ingatlah ek

Posted by mykhalis On 10:56 AM 13 comments

Wanita China merantai anaknya selama 23 tahun..

Seorang ibu yang mendakwa anaknya tidak siuman dan akan membahayakan orang ramai telah merantai anaknya selama 23 tahun semenjak anaknya berusia 17 tahun lagi.



Xiao Anrong, 76 meletakkan  anaknya Tang Zuhua,40 di dalam sebuah reban di Wilayah Shongqing, Selatan China mendakwa dia melakukan begini kerana sayang dan ambil berat mengenai anaknya.


Xiao berkata, semenjak dua lagi orang anaknya telah berpindah, dialah yang menguruskan makan minum, kebersihan malah mencukur anaknya. Mendakwa pakaian boleh membahayakan anaknya, Xiao membiarkan anaknya berbogel. Malah Tang terpaksa tidur di atas lantai kerana ibunya tidak mampu membeli katil.


Kerana terlalu lama diikat, Tang tidak lagi dapat berjalan dan berdiri dengan baik.

Bagi Khalis, sesiapa yang normalpun, kalau diikat camni boleh jadi gila. Betul tak?Kenapa la tak rawat..mungkin kemiskinan hidup yang jadikan dia camni

Posted by mykhalis On 9:53 AM 6 comments

Cerita Lawak : Bisu dan Gangster


Sebuah kumpulan gangster menghadapi masalah untuk mengutip wang perlindungan dari peniaga. Ini kerana pihak polis sering membuat intipan dan tangkapan. Ketuanya mengambil seorang bisu untuk mengutip wang tersebut. Pada pendapatnya, tentulah polis sukar untuk menyoal siasat si bisu tersebut.

Maka si bisu pun mula mengutip wang dan berjaya memperolehi RM50,000.


Walaubagaimana pun, dia menyembunyikan wang tersebut di suatu tempat rahsia. Maka pada hari yang telah ditetapkan, ketua gangster mengarahkan orang-orangnya memanggil si bisu. Apabila dipanggil, si bisu itu berpura-pura tidak dapat berkomunikasi dengan mereka. Lalu mereka pergi berjumpa dengan seorang pakar bahasa isyarat.

Gangster : Mana wang tu?

Pakar menunjukkan isyarat kepada si bisu...

Si bisu menunjukkan isyarat untuk "Aku tak tahu apa yang mereka katakan."
Pakar bahasa isyarat memberitahu gangster tersebut. Dan gangster tersebut menghalakan pistol ke arah kepala si bisu.

Gangster : Aku akan tembak kepala kau, bisu...

Si bisu menunjukkan isyarat "Duit RM50,000 tu aku telah sembunyikan di taman permainan di bawah kerusi yang ketiga dari pintu masuk."

Pakar bahasa pun berkata kepada ketua gangster,

"Dia tidak tahu dimana wang itu dan kalau kau nak tembak. Tembaklah... "

hahaha

Thursday, August 25, 2011

Posted by mykhalis On 10:45 PM 8 comments

Cerita Lawak 5 Sen vs malam jumaat


Malam itu malam Jumaat. Jam menunjukkan pukul 11.30malam. Si suami lekas lekas merengek pada isterinya dengan alasan malam Jumaat tak baik dilewat-lewatkan. Si isteri yang akur dengan alasan pahala sunat malam Jumaat rasa bersalah seandainya tidak membantu suaminya.Lantas si isteri menarik tangan suaminya masuk ke bilik tidur

Baru sahaja si suami bismillah, dia terkejut mendengar jeritan anaknya dari bilik sebelah. Sepantas yang mungkin si ayah mengajak si ibu pergi melihat apa yang berlaku pada anak mereka.

"Kenapa nangis ni?
 Si anak menjawab dia tertelan duit syiling lima sen dan sekarang dia takut akan mati sebab tertelan duit tu, lalu terus menangis teresak-esak.

Si ayah yang buntu nak memujuk anak itu tiba-tiba teringat duit dalam poket seluarnya lalu mengeluarkan duit lima sen. Kemudian si ayah berpura-pura membuat magik dan mengeluarkan duit lima sen dari telinga anaknya. "Ha, kan ayah dah keluarkan ni." Si anak teruja dan terus berhenti menangis.

Baru sahaja si ayah ingin memndang si ibu dengan pandangan penuh makna,Sepantas kilat juga si anak itu mengambil duit lima sen itu dan menelannya lalu berkata, "Buat lagi sekali ayah."

Posted by mykhalis On 9:11 PM 4 comments

Berita Menarik : Kisah bodoh si pemabuk


Ini merupakan kisah benar yang berlaku di Timaru, New Zealand yang mana apabila seorang remaja berusia 15 tahun di tahan polis pada jam 12.15pagi kerana di bawah pengaruh arkohol. Lalu pihak polis memintanya memanggil ibu atau bapanya.

Menariknya, si ibu kemudiannya juga di tahan pada jam 12.14 seminit awal dari anaknya juga kerana dibawah kesan alkohol.

Kemudian si ibu memanggil suaminya untuk mengikat jamin mereka anak beranak. Namun pada jam 3pagi, si suami pula di tahan juga kerana memandu di bawah pengarul alkohol berlebihan.

Pihak polis ternyata 'terharu' dengan pertemuan anak beranak di dalam jil pada malam yang sama..

Sumber : Stuff.co.nz


Posted by mykhalis On 4:46 PM 4 comments

Rekaan Kreatif : Pisau Survival Rekaan Gerber di akui oleh Bear Grylls

Khalis tak pasti berapa ramai yang merupakan peminat setia rancangan Man vs Wild. Tapi Khalis pasti ramai yang mengetahui mengenai rancangan ini. Apa yang best mengenai rancangan ini ialah bagaimana menyesuaikan diri dalam keadaan extreme.

Kali ini, Gerber bekerjasama  dengan Bear menghasilakan pisau yang cukup lengkap dan sempurna ketika menghadapi saat sukar.Khalis tak reti gak nak citer sebab Khalis bukan jenis masuk hutan punya orang..tapi kalau tengok video ni nescaya nak beli punyalah.. harganya murah sahaja.. RM120.00 tak termasuk penghantaranla.. boleh tempah dan order kat sini


Dari rekabentuk pisau ni memang buatkan Khalis yang lemah lembut ni nak jadi Badass je,, wahaha.. ada perasaan jadi Rambo..Yang best, pisau ni boleh menghasilkan percikan api bila bila masa sahaja..kiranya dalam hutan takde mancis ke, lighter ke..pisau ini dah lengkap dah.



 Memang berguna nak lapah daging dekat dekat raya nanti.hehe

Posted by mykhalis On 2:55 PM 3 comments

Video Lawak : Wanita dan keyakinan diri

Suruh yakin diri je..bukan bongkakkan diri tau.. Isteri manja manjakan diri..hehe

Tapi sebenarnya.. wanita yang pakai high heel adalah super seksi..wahahha..

ishh..pose pose

Posted by mykhalis On 1:42 PM 6 comments

Khamis yang spontan!! ARGHHHHHHHHH!!!!

hahaha.kalau dia kembali normal mesti dia mintak ganti dari orang yang prank dia..
kalau nak tengok video penuh ada di sini// gila kelakor.. terima kasih Syafiq Safiza sebab kongsi link


Posted by mykhalis On 12:43 PM 5 comments

Gambar Menarik : Macamana kucing ni boleh sampai atas pokok kaktus?

Dan perlu diingatkan..tanpa kecederaan!!




hahahha.. kalau nak tahu dia lari dari kejar dek singa.. Macam manusia.. dia jadi sangat hebat.. dan bila dah sampai atas.. tau2 jerla.. bukan senang nak turun.. sian dia.. tapi kalau nak tahu sah tak sah sila baca berita sebenar di sini

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...