Pages

Support Penaja

Wednesday, April 27, 2011

Dari lukisan menjadi imej 3D

Posted by mykhalis On 1:42 PM 13 comments

Kali ini Khalis kongsikan hasil seni lukisan pulak. Wah.. blog ini kembali mengimbau kenangan masa mula-mula dibuat. Banyak je hasil seni dikongsikan di sini.

Kali ini, Khalis nak kongsikan gambar lukisan biasaje. Tapi kalau kita letakkan cylender besi ditengah2nya akan muncul imej lain. Sangat kreatif.

Istvan Orosz is graphic designer and his work is recognized in some on animated films as animator and also a director in a few. This kind of art is called anamorphosis, it was invented in China. In the 16th century, this form is brought to Italy in the time of Renaissance.  Even Leonardo da Vinci were mastering this 3D technique.

Terjemah sendiri ek?


The technique is simple,  conical or cylindrical mirror is placed on the drawing to transform a distorted drawing into an outstanding 3D picture that could be seen from different angles. According to public, Orosz’s best work is the first picture above called Mysterious Island, beautiful drawing of a seashore.







camne?luar biasa tak?

13 comments:

Sangat imaginatif dan kreatif..

kalau ble tengok ka cylender to dekat2 kan bes...

wahhh! speechless!

diorg ni kreatif2 lah

jeles3... >______<

Seni yang tiada batasan. MEmang 3D sungguh ni. Huhu. Ada yang sampai lukis kat jalan. Macam real je lukisannya.

macam penat jew nak buat..huhu..kreatif..mesti banyak sgt masa dorang nih..ahaks

kreatif, unik dan luar biasa!

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...