Iklan yang di tapis di Negara Arab

Ada blogger dari kelantan tak? Kalau ada rezeki Khalis n family akan ke Kota Bharu sebab ada majlis perkahwinan di sana awal bulan depan. Mana tau ada yang nak belanja Khalis makan-makan ke.. Khalis makan tak banyakkkk..betulll...sikitttt jeee..

Pengalaman ke Kalantan semasa belajar dahulu membuka mata Khalis bahawa sebagai pemerintah kita berhak untuk membuat keputusan terbaik untuk rakyat. Yerla, Khalis tengok di sana Islam dan Melayu sama -sama di mertabatkan..( ini bukan entry politik k?)

Tulisan jawi diwajibkan.. Iklanpun kalau ada wanita mesti reshoot menggunakan model bertudung. Dan tiada masalahpun buat kompeni2 ini utnuk mematuhi arahan. Khalis tengok anak patungpun pakai tudung. Nice.. Kalaulah situasi ini seluruh daerah, seluruh negeri, seluruh negara buat, Khalis percaya,, orang-orang dari Kelantan tidak akan kejutan budaya apabila ke bandaraya Kuala Lumpur..





yang atas ni contoh kat Kelantan Darul Naim

yang di bawah ini iklan yg di tapis di negara arab










Itulah peranan pemimpin dalam mendidik rakyat.. Dan dalam setandan pisang belum tentu semuanya elok. jangan nak pertikaikan ada orang itu baik ada orang itu jahat.. k? komen dengan berhemah

Comments

saya YANA said…
aik...Goku pon kene tapis.. haha... da hero.. mestila kene tayang body ckit.. hahah..katun je pon kan.. hmmm..

er... Goku ke tu.. lalalla...
topek said…
goku pon jadi mangsa ker
~~Ticer Wann~~ said…
bila tengok iklan cam ni rasa tenang sket... sekarang ni Kedah pun dah ikut jejak langkah Kelantan dalam menyediakan iklan-iklan ni.. rasa syok sikit tengok semua benda tertutup.. :)
nelly said…
bnyk kna tapis ..
kat Kedah pon sama tau khalis, linda onn ke farh fauzana semua bilboard pakai tudung

;D
sarah mohamad said…
semua yang mendedahkan, semuanya di tutup.
Anonymous said…
Siapa tak pakai tudung kat pasar Siti Khadijah kena kompaun RM500 tu. Huiyooo, kagum tau. :)
berita sengsasi said…
sume tu mmng kene tapis lama2 kita akn tepis sendirinya..
Miss A said…
Woww,memang wajib la kat negeri kelantan semua gambar perempuan pakai tudung.Baru nampak manis,tak mcm negara barat,terdedah sane sini.Huhu
Miss A said…
Woww,memang wajib la kat negeri kelantan semua gambar perempuan pakai tudung.Baru nampak manis,tak mcm negara barat,terdedah sane sini.Huhu
budak awam said…
saya pernah gak g klate..
memang sume iklan cm2,,
cukup respek :D
shams said…
bgusla..masih ade yang prihatin tuk pelihara agama..
moga mkin ramai org camni..
Koding said…
Tapisan di Kelantan lebih islamik...
amny said…
kelantan memang baguuss!!
chentaNUYU said…
kat terengganu ni pun ada iklan yg bertapis mcm ni
Miss Shikio said…
Goku pon kena tutup aurat yah

hehehe~

kalau kat kedah xtaw lah plak, sbb Miss Shikio x penah usha lagi iklan2 kat sini. slalu nmpk iklan nuget ja

hahhaha~
kucarkacir said…
nape la 1 mesia nie tak ikut mcm kelantan tu??
Reena said…
wow..btul ke kelantan macm ni??..xpna plak diwar2 kan kt tv !!..sy xpn g kelantan..ape yg abg khlis tnjukkan, mmbuatkan sy ckup respek dgn kepmpinan kelantan n..rase bangge plak tulisan jawi ade kt singboard2 tu.. :))

Popular Posts