Peralatan cabut gigi pada masa lampau

Sebelum ini Khalis ada kongsikan peralatan bedah dari zaman dahulu.. Kali ini Khalis ingin kongsikan peralatan untuk cabut gigi pula..

Soalan mengenai gigi pada hari ini..

Siapa pernah gosok gigi dengan arang?
Siapa pernah cabut gigi guna tangan sendiri?
Siapa pernah ikat gigi pada benang lepas tu rentap kuat2?
Siapa yang masih buat pemeriksaan gigi 2 kali setahun di klinik gigi?

hehe.. Jom layan kalau berani..















jangan di tanya bagaimana peralatan ini berfungsi.. tengokpun dah ngilu.. ada jugak spana kan?

Comments

Dayana AZ said…
Peh peh peh !!! Nseb tk de dh sume ni. Urmm tp kn, mst org dlu2 yg xmampu xpegi pn cabut pakai bnde2 ni. Pakai tgn la kot kn? Benang plg sng ek huhu..
K.A.S. said…
kalo mcm ni peralatan dia..sanggup cabut gigi sendiri..tengok pun da seram..
~~Ticer Wann~~ said…
takpe la... saya cabut sendiri... :D
yatie Awang said…
jangan kata barang lama tu, yang baru pun kakak tak mahu...sakitnya cabut gigikan....wawa....
Cik TeN10 said…
aduhh tgk pn da seram.. haha tringat kisah masa kecik2 dulu..
Pendekar Laut said…
rela gigi buruk dan reput kat mulut kalau cmni..haha
d_LA said…
seramnye peralatan dia ms dulu2..huhu
ABU said…
zaman dulu2 punya, skung cabut dah tak sakit dah..hahaha
sharifahzakiah said…
tak cabut gigi dah lepas ni. huhuhu ngiluuuuuuuuu !!!
chii said…
mak aih..tgk je bukan setakat ngilu...scary nya..lariiii
kucarkacir said…
menyeramkan betul T.T
Koding said…
Pada masa tu nak takut apa... itulah peralatan paling canggih di zamannnya...
tunggu gigi tu longgar pastu cbut sniri.
x sakit pon, tp kuar darah. hik3.
amny said…
ggrrr...ngeri!

Popular Posts