Pages

Support Penaja

Wednesday, May 18, 2011

20 gambar haiwan terbaik tahun 2010

Posted by mykhalis On 2:27 PM 23 comments

Tak tahulah siapa yang bagi pengiktirafan nie,, tapi bagi Khalis memang lawa jugakla..

Yerla,, untuk menangkap gambar haiwan bukannya boleh dirancang,, ianya memerlukan kesabaran yang tinggi. Khalis ingat lagi ketika tengok rancangan National Geographic.. Ada satu keadaan di mana kameraman terpaksa mengunggu selama 2 minggu untuk menangkap gambar pertama seekor harimau bintang yang sedang tidur panjang di musim sejuk.. apa orang panggil? hibernisasi??wahhaa..malas nak check arr..

Sampai satu keadaan, rakan kameraman nak baling batu je..sebab lama sangat nak menunggu.. Tapi demi etika profesional.. mereka tetap sabar menanti..

Jom la layan gambar haiwan ni.. hehe















untuk mempercayai keajaiban dan keindahan alam..jangan sikit-sikit anggap ini gambar edit..itu gambar edit.. sian jurugambar profesional.. kan??

23 comments:

katak mkn ikan n tikus ker?? errrr... gelinyaaaaaaaaaaa~!!!!

waaaa comel banget... semua nya jenis menunjukan kasih sayang.. huhu

paling kesian tgok serigala dgn menatang kecik tu :(

amat syahdu melihatnya....

hahaha...kalau gamba tu cam tak logik.. memang la nampak cam edit kot... hehhe...

sejak bila katak mkan tiikus ngan ikan ni?

eh. semua gamba binatang tgh makan. tak sanggup lak nengoknye

dill.

Gambar kelawar tu hebat. Berapa besarlah lensa kamera yang mereka gunakan ya. :)

menarik lah gambar2 ni. mesti susah mereka2 ni nak tgkap gambar ni. nak tggu lagi satu hal. kan..

@b a m b a m ' s katak ni dah lapa sangat kot..wahahha

@~nsar~ kasih sayang?hehe,, ini semua menelan nie

@Meera yang binatang kecik tu macam nak ajak lawan je

wowww! profesional sungguh diorg nih

@kucarkacir ntahla..khalispun rasa cam baru tau je

@Miss Tira biasala..mesti ribu riban,,

@Norfidayu yup..perfect places perfect time

@Piah Becok tupai memang haiwan yang peramah

@Miss Shikio itula..tepat je masa diorang nak tangkap..

rimau n buaya tu lawa ooo gambar. ala kalau edit pon ape salahnya. lawa tu. haha

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...