20 gambar haiwan terbaik tahun 2010

Tak tahulah siapa yang bagi pengiktirafan nie,, tapi bagi Khalis memang lawa jugakla..

Yerla,, untuk menangkap gambar haiwan bukannya boleh dirancang,, ianya memerlukan kesabaran yang tinggi. Khalis ingat lagi ketika tengok rancangan National Geographic.. Ada satu keadaan di mana kameraman terpaksa mengunggu selama 2 minggu untuk menangkap gambar pertama seekor harimau bintang yang sedang tidur panjang di musim sejuk.. apa orang panggil? hibernisasi??wahhaa..malas nak check arr..

Sampai satu keadaan, rakan kameraman nak baling batu je..sebab lama sangat nak menunggu.. Tapi demi etika profesional.. mereka tetap sabar menanti..

Jom la layan gambar haiwan ni.. hehe















untuk mempercayai keajaiban dan keindahan alam..jangan sikit-sikit anggap ini gambar edit..itu gambar edit.. sian jurugambar profesional.. kan??

Comments

b a m b a m ' s said…
katak mkn ikan n tikus ker?? errrr... gelinyaaaaaaaaaaa~!!!!
~nsar~ said…
waaaa comel banget... semua nya jenis menunjukan kasih sayang.. huhu
Meera said…
paling kesian tgok serigala dgn menatang kecik tu :(
Anonymous said…
amat syahdu melihatnya....
saya YANA said…
hahaha...kalau gamba tu cam tak logik.. memang la nampak cam edit kot... hehhe...
kucarkacir said…
sejak bila katak mkan tiikus ngan ikan ni?
dill said…
eh. semua gamba binatang tgh makan. tak sanggup lak nengoknye

dill.
Anonymous said…
Gambar kelawar tu hebat. Berapa besarlah lensa kamera yang mereka gunakan ya. :)
Norfidayu said…
menarik lah gambar2 ni. mesti susah mereka2 ni nak tgkap gambar ni. nak tggu lagi satu hal. kan..
mykhalis said…
@b a m b a m ' s katak ni dah lapa sangat kot..wahahha
mykhalis said…
@~nsar~ kasih sayang?hehe,, ini semua menelan nie
mykhalis said…
@Meera yang binatang kecik tu macam nak ajak lawan je
mykhalis said…
@soooooour nasib le..rezeki masing2
mykhalis said…
@saya YANA tapi ada yang betul2..huu
Miss Shikio said…
wowww! profesional sungguh diorg nih
mykhalis said…
@kucarkacir ntahla..khalispun rasa cam baru tau je
mykhalis said…
@dill
biasala..rantai makanan
mykhalis said…
@Miss Tira biasala..mesti ribu riban,,
mykhalis said…
@Norfidayu yup..perfect places perfect time
mykhalis said…
@Piah Becok tupai memang haiwan yang peramah
mykhalis said…
@Miss Shikio itula..tepat je masa diorang nak tangkap..
cik sakdi said…
rimau n buaya tu lawa ooo gambar. ala kalau edit pon ape salahnya. lawa tu. haha

Popular Posts