Gambar Tragedi Nuklear Hiroshima dan Nagasaki

Dengan kesungguhan kerajaan Malaysia untuk membangunkan kilang nuklear di Kuantan, Khalis merasakan penduduk Kuantan mesti sudah bersedia untuk menghadapi kesannya. Kerana menurut pemahaman Khalis, sisa nuklear tidak dapat dihapuskan.

Sebab itu tiada satu negarapun di dunia sanggup membina kilang sebegini di negara mereka kecuali di China.. Tahniah kepada kita sebab melangkah ke hadapan menjadi bangsa yang berani.

Jom kita tengok kesan dari pengeboman Nagasaki dan Hiroshima.. memang takde kaitanpun.. yang kat Malaysia kilang..yang di Jepun kena bom.. Cuma persoalan Khalis..

Bina stadium, stadium runtuh,
Bina puduraya baru, puduraya bocor( ada vklip)
Bina mahkamah syiling runtuh
Bina kompleks kerajaan, air pecah

Kalau kilang ni pun runtuh camne agaknye ek?










masa darjah 1 dulu, cikgu ada jual majalah pengguna pulau pinang.. di bahagian belakang ada lukisan mengenai cerita penderitaan pengeboman nuklear.. sedih sangat masa tu masa mak hero mati.. ntah ada jual ke tidak majalah tu sekarang.. masa tu harga baru 30sen

Comments

aTy _faRed~ said…
eerrr....menakutkan...
ArulchelseA said…
cuak aku tgok bro..
saya YANA said…
kalau kilang tu runtuh.. habis la 1 pahang... dan negeri2 yang berhampiran..
kucarkacir said…
baik aku mati terus dari aku mati kena nuklear..
bengong kerajaan..
negara lain pun xnk bina kilang gitu..
tetibe mesia nak tubuhkan =.=''
Anonymous said…
erkk...tol gak kata khalis..ermm cam ner tu??
cik sakdi said…
xpe. saya kat johor, jauh, hihi tp kalau nak bina nukler mest la gune tenaga pakar luar negara. mesti punya...
daylachan said…
huhu kesan nuklear mmg long-term
saifullizad said…
alooo2....itu bukan kilang nuklear lah der...cuba kaji n selidik dulu....adushh....ceteknyer pemikiran...
saifullizad said…
kalau runtuh pun xde maknanya dia nak meletup...gambar2 tu semua disbbkn bom nuklear...loji nuklear kat fukushima tu pun xdelah meletup dasyat mcm tu sekali...
sebelum komen tu,please dont give negative assumptions... sbb tu masa kat sekolah kita disuruh belajar sains...at least kita x jadi kolot sgt... (please dont get offended dgn pendapat ni,hanya nak berkongsi sikit ilmu yg x seberapa ni) :)
mykhalis said…
@saifullizad la..si pemikiran yang timbul ce chiter..kilang apa yg dibina tue? che chiter che chiter
mykhalis said…
@saifullizad memang la tak meletup derr.. ada tak khalis tulis meletup.. khalis tulis kalau runtuh..rasa2 ada benda yang tersebar ke ape ke? takde?? jangan mudah nak kolotkan orang.. ape kata dengan ilmu yang sedikit tue gi belajar kemanusiaan sikit berbanding belajar jadi hebat nak menyusahkan orang lain.. amcam..leh?
Kentang_ said…
kalau bina kilang nuklear dan kilang tu runtuh maka runtuhla pahang tu. wahaha. siap sediala beli baju kulit lipas ye penduduk Pahang. Wahaha
Bella Bell said…
ouchh... saya orang pahang.. hehehe!!~
mOon jOhari said…
kamu x baca betOi2 apa yg khalis tulis 2 en . saifullizad

Popular Posts