Pages

Support Penaja

Wednesday, May 18, 2011

Kita semua berbeza

Posted by mykhalis On 1:30 AM 14 comments

Dalam situasi negara kita yang sedang hangat nie.. Khalis dapat merasakan bertapa berbezanya kita sebagai manusia.. Dan kita hanya boleh mengkaji tabiat dan tingkah laku.. namun adakah tepat? kita tak tahu.. tak percaya.. Jom Khalis senaraikan bertapa berbezanya kita semua.


Pertama
Ada orang minat Manchester United sepenuh hati..
Ada orang benci Manchester United sepenuh hati

Persoalannya.. kenapa tak sokong je MU kalau nak merasa nikmat kemenangan setiap musim..bukan apa..kesian asyik tengok MU je dapat piala.. hehe

Kedua
Ada orang undi akademi fantasia, mentor, maharaja lawak
Ada orang suka tapi tak undi program kat atas
Ada orang benci program kat atas

Persoalannya: Siapa betul siapa salah?

Ketiga
Ada orang sokong Barisan Nasional
Ada orang sokong Pakatan Rakyat
Ada yang menyampah dengan politik sampai tidak mahu mengundi

Persoalannya: Kalau kita tak mahu mengundi,, dia tak mahu mengundi,, semua orang tak mahu mengundi..siapa nak perintah negara?

Keempat
Ada orang suka tengok Al Kuliyyah, Imam Muda
Ada orang suka tapi tak tengokpun rancangan kat atas
Ada yang tak tahupun bila rancangan ini ke udara

Persoalannya: Kenapa kita nak jadi baik tapi kita takut untuk terima benda yang baik-baik?

Kelima
Ada yang akan setuju dengan topik ini
Ada yang tak suka dengan topik nie
dan ada yang wat tak tau je ngan topik nie

Persoalannya: Bolehkah kita saling menghormati antara satu sama lain??

Apa lagi perbezaan antara kita semua ek?

14 comments:

yeahh..stiap orang berbeza..
tp utk mgh0rmati antara satu sama laen trpulang pd diri masing2..
maklum laa.
orang kate rambut sama hitam,hati lain2..

yg MU tu x brbeza, kita serupa jek.
hak3.

yang pertama tu cam cik khalis ni mintak kaki jerk.. hahaha

MU: persoalanya bukan pasal kejayaanya cuma tak suka logo setan tu..musuh yang nyata tu

akademi fantasia n the geng: siapa yang benci adalah betul dari segi mendekatkan diri pada agama...

politik: biar rakyat perintah pemimpin, manteliti rakyat kene berubah...tak berubah politik jugak tak berubah...yang salah adalah rakyat

Imam muda n the geng: patut letak al kuliah hari jumaat kul 9 mlm baru betul...

entry ini menarik sebab tu aku komen...teruskan berblog

@-A-R-I-N-A- untung kalau semua lain2kan.. kalu semua sama je boring dan berebut2 la pulak,,

@soooooour wahahha..tiada sama langsung..

@Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine camtu sekali.. jomla sokong MU..udah2 le chelsea..wahaha

@RABUN @ INDRA QIRANA terima kasih sebab mengomen.. hehe.. takpe..MU nnt suruh tukar logo comel sikit..wahha

ape lagi beza?
kita beza jantina..
hahaha

yang pertama tu,, saya sokong MU untuk merasa kemenangannya. padahal xtengok pon match dia. haha

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...