Hiburan malam minggu..

                                         Untuk baca entry ini, anda digalakkan pasang lagu ini


Jom kita berhibur malam ini.. Kita jangan fikirkan sangat duit di dalam bank.. Pinjaman bank.. PTPTN.. jangan di fikirkan.. Kerana kerajaan telah menyediakan hiburan tanpa henti pada kita untuk melupakan masalah-masalah ini.

Hiburan tanpa henti sehingga satu hari kereta kita rosak di tepi jalan.. Hangus rm300 nak repair.. Isteri suruh beli pampers dan susu untuk baby.. Nooo.. jangan mengeluh.. kitakan ada hiburan tanpa henti..Hidup kita dicandukan dengan keseronokan supaya lupa betapa susahnya hidup kita nanti. Lepas habis Salma Mentor..idola baru untuk anak - anak kita mungkin Hazama...


Opss.. betul-betul.. mana ada hidup kita susah.. sebab itu kita mampu melancong ke seluruh Malaysia.. cuba seluk poket.. ehh,, takde? takde ape? Takde iPad sebab tak muat rupanya.. seluk sebelah lagi.. ada Nokia baru tue.. baru jer beli berapa?? 1000 lebih jee.. bulan depan dah turun harga jadi RM500pun tak kesah.. Apa barang beli emas.. bukan leh menunjuk-nunjuk..

Kain banner sokong bakal bintang menyinar takde ke kat rumah? Bukan mahal.. Undi semalam dah? Jambu? Jozan? Undi pukal ke undi satu je.. Takpe..duit kita banyak.. Kalau tak takkan la semua orang ada kereta 2 bijik setiap keluarga sekarang.. Tipu laaa...


Jom pergi kedai makan.. Jom la.. tengok AF kat kedai makan.. Apa mau makan? kita makan tomyam? ermm...telur dadar.. sayur kailan..nasi putih.. murah-murah.. air kosong udahla.. rokok jangan tinggal.. nanti takde feeling.. murah-murah.. kan? Nasi Putih Rm 1.00, Tomyam RM3.50, Telur dadar RM1.00, Sayur kailan RM2.50... ape la sangat.. kalau tak nasi goreng kampung.. RM3.50.. murah-murah.. ehh.. sekarang harga lain?? apa kesah.. gaji semua naikkan??


Cuba tengok dompet pulak..sekarang la.. ada berapa duit merah? duit biru?bukan biru note rm1.. RM50 lee..banyak-banyak.. kita tengok wayang la pulak.. tengok Sam.. Lu Langsi Lu mati.. perghh.. apa barang tengok wayang tak makan cikedis.... murah-murah-murah..Air?? Hmm.. coke large le kot.. Masa tengok kita gelak-gelak.. jangan pikir dah kot kot malam esok Ron95 naik.. bukan banyakpun..5sen je kot...


Puas betul berhibur malam ini.. perut kenyang.. minda enjay.. k lah. Jom masuk tidur.. esok nak sarapan McD pulak.. kan??

Tunggu baby Sayf besar sikit..nak gi tengok wayang..main bowling.. enjoy-enjoy..

Kereta                                         =RM500.00
Rumah                                         =RM 350.00
Astro                                           =RM 50.00
Bil talipon/Kredit                          =RM100.00
Makan sehari RM 15.00 sebulan?=RM450.00
Minyak kereta                             =RM150.00
Tol???????
Susu??????
Suppliment???????
Tukar henset?????
kecemasan????
Insurans?????
ASB???????
Maintainance kereta???
Beli tanah?????
Internet???
Baju baru???

semua murah.. hehehhe

kalau diluluskan.. kita akan dapat lebih hiburan,,,


Selamat malam semua
ZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...nak cari duittt..nak cari duittt..nak cari duittt..nak carii.. duuuuuuuuuuuuu...zzzzzz

Comments

K.A.S. said…
dunia oh dunia...duit oh duit...
Bro Ery said…
Makin banyak duit makin botak kepala Najib ye. Tapi yang peliknya rambut Rosmah pula yang semakin lebat. Renung-renungkan dan selamat beramal. Hahahahaha...
Aila said…
hohoho ..
@broery , btol2 !! sy undi anda! haha

semua murah sekalang maaa .. jgn wsau .. hiburan dimana2 .. chill ja :D
Myzul said…
alahai duit oh duit..ada duit semua jadi..Kehidupan kita sekarang ni dipenuhi dgn hiburan 24jam. dalam kita berhibur tu jgnlah berlebih-lebihan. sebelum tu nak ucapkan takziah pada mangsa tregedi tanah runtuh di Rumah Anak-anak Yatim dan Anak-anak Hidayah Madrasah Al-Taqwa, Batu 14 Hulu Langat. Al-fatihah..
Marcella said…
duit bukanlah segala-galanya, tapi segala-galanya memerlukan duit..

http://memetikdurian.blogspot.com
mykhalis said…
@K.A.S. nak dapat dunia, duit kna banyak
mykhalis said…
@Bro Ery biasala..najib kje pikir nakw at duit..rosmah nak ngabeh duit
mykhalis said…
@Aila
itula pasal..semuanya murah2 skrang..wahahahah
mykhalis said…
@Myzul yup..bila tak enjoy dengan hiburan..mulala kena cop ketinggalan
mykhalis said…
@Marcella yupp..bila dah ada duit banyak..nak kuasapulak..kan?
mOon jOhari said…
xdan baby sayf besaQ nanti dapat baby lagi 1...hikhik...

Popular Posts