Pages

Support Penaja

Wednesday, May 18, 2011

Uji minda bagi pening sebelum tido

Posted by mykhalis On 10:18 PM 22 comments

Khalis rembat dari sini..hehe



Betapa cekapnya anda!!

Di bawah ada ( 4 ) soalan dan satu soalan bonus. Anda perlu menjawab dengan pantas. Anda tidak boleh mengambil masa, perlu menjawabnya segera.. OK?

Mari cuba, lihat sendiri berapa pantas dan hebatnya diri anda.....

Ready? GO!!! (lihat bawah)

Soalan Pertama:

Anda menyertai perlumbaan. Anda mengejar dan memotong orang yang kedua. Sekarang Anda ditempat yang ke berapa?





~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~





Jawapan: Jika jawapan anda tempat yang pertama, sudah tentu jawapan anda salah! Jika anda memotong orang kedua sudah tentu anda mengambil tempatnya, tempat kedua!

Cuba jangan lihat atas semula untuk soalan seterus. Sekarang jawab soalan kedua, tetapi jangan ambil terlalu banyak masa seperti soalan pertama OK ?

Soalan Kedua:

Jika anda memotong tempat orang yang terakhir, jadi anda di tempat...? (lihat bawah)



~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~





Jawapan: Jika jawapan anda tempat kedua terakhir, anda salah lagi.. Jawapanya, ada tetap ni kedudukan no 2. Sebabnya, sebelum anda memotong orang terakhir, orang pertama yang berada didepan anda terlebih dahuhulu memotong orang itu..haha… anda masih kurang bijak…


Adakah anda pantas dan cerdek, tidak begitu rupanya.?






Soalan Ketiga:
S oalan kira-kira bermuslihat! Perhatian: Ini mesti dilakukan tanpa menggunakan fikiran sahaja . Jangan guna kertas dan pensil atau mesen kira-kira. Cuba lah....



Ambil 1000 dan campur 40 . Sekarang campur lagi 1000 . Campur lagi 30 .... Campur lagi 1000 . Campur lagi 20 ... Campur lagi 1000 . Campur lagi 10 ... Berapa kah jumlah semua?


Lihat bawah untuk ...jawapan.. ...









~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~


Adakah jawapan anda 5000 ?

Jawapan sebanar adalah 4100.



Jika anda tak percaya gunakan mesen kira-kira.! Mungkin ini bukan hari anda kan ? Mungkin anda boleh jawab soalan yang akhir ini dengan betul ... Cuba .



Soalan keempat:

Bapa Mary ada seramai lima orang anak gadis: 1. Nana, 2. Nene, 3.. Nini, 4. Nono. Apakah nama anak gadisnya yang terakhir?







~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~


Adakah jawapan anda Nunu? Salah! sudah tentu Salah.
Namanya Mary. Baca semula soalan!



Okay, cuba jawab soalan bonus:

S orang bisu pergi ke mini-market untuk membeli sebatang berus gigi. Dengan mengayakan lakunan memberus gigi ia berjaya menerangkan hasratnya kepada pekedai dan ia berjaya membeli berus gigi itu.

Seterusnya, seorang buta pergi ke mini-market, untuk membeli cermin mata hitam, bagaimaa dia menerangkan kepada pekedai itu hasratnya. ...?








~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~




Dia hanya membuka mulutnya dan menyebut apa yang dihajati.
Mudah sahaja.

22 comments:

hahaha... soalan 1 dan 2.. memang buat orang keliru.. hahaha..
soalan 3, Yana jawab btol..
soalan last.. Yana blur.. hahahha..

soalan yg memotong org kat tmpat trakhir tu penah dgr tp jwpn dia x sama.

jwpn yg sy penah dgr is
'mana boleh potong org yg trakhir.'

hik3.

soalan no 2 saya salah..baca jawapan pon still tak paham..blurrr..haha!!~

^__^v

dah manyak kli jwb soalan ni kat sekolah..
nak uji minda..

Hehe nice.. Ada tiga yang mampu Tira jawab sebelum tengok jawapan. :)

gua terkena uma soalan. .mmg ta teliti betol la wa. .wa kena beb!

wahh,,best2...kdg lmbt jgk..hhhee..=p

soalan ke 2 tu kesinambungan daripada soalan yg seblom tu rupanya..hampeh btol..yg lain dpt jawab..hohoho..

soalan numbo 2 mane leh mcm tu. haha yang kire2 tu nape salah ha? xpuas hati tol r. nak gado ngan kalkulator r. haha

sume dijawab dgn btol.. hahahah

@saya YANA kira hebat la ada yg betull..hehe

@Bella Bell memang nak bagi pening kepala nie

@kucarkacir ini mesti minda dah habis teruji ni..kan?

@Miss Tira woww..terernye.. khalis tak dapat pun..sob sob

@big | bro kire semua salah la nie?wahahhaa

@cikida mana aci..dia kena jawab cepat2la

@cik sakdi tau takpe..kalau kire asing2 betul..tapi kalau kire terus mesti salah

sentap sentap !!

hahahha~

x dpt jwab pon

xphm soalan no 2..hehe

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...