Pages

Support Penaja

Saturday, August 13, 2011

Orang Patung/ Orang Emas malaysia ditahan jabatan kebajikan masyarakat

Posted by mykhalis On 3:58 PM 11 comments


Ingat tak Khalis pernah bertanya ada tak orang patung profesional kat Malaysia? dan Khalis sertakan sekali gambar-gambar perhimpunan orang patung di Ukrain> Unik dan menarikkan? Sebab bagi Khalis bukan semua orang boleh membatukan diri berjam jam lamanya.

Apa beza dengan pengemis? pengemis yang macam mazidul tunjukkan ialah golongan yang menimbulkan rasa simpati dengan berlagak daif demi meraih simpati. Apa beza dengan orang emas malaysia? Khalis kalau jumpa tak rasa kesianpun.. tapi kagum.. kalau betulla dia tak gerak gerak macam orang putih tu..Siapa tak boleh jadi pengemis? conteng situ sana, wat muka sedih..duduk je tengah pasar atau mintak orang heret ke kedai makan.. kompom jadi.

Cuba jadi orang patung tengok!!tapi inilah malaysia,, mungkin kerajaan takut nanti ada 1000 lagi orang patung datang.. lepas orang emas, orang perak, orang gangsa, orang batu, orang orang, orang utan..

Pendapat korang? wajar tak dia ditangkap??



Sumber metro

11 comments:

hantar je pajak gadai...jual!!

entah ekk,tp dia ada jugak inisiatif dr meminta jer.ingtsnang ke nak membatukan diri pastu nak mekap gitu lama woo..cuma cara dia dan tmpt dia buat pertunjukan tu je lebih kurang macam pengemis.mungkin betul apa yg khalis ckp,kerajaan tak nak lebih ramai lg org bla bla bla tu wujid.

@mas saari hahahahaha..btul2x..anta dia kat pajak gadai kah2x... untung2 kayo org pajak gadai tu~

alah..orang nak cari duit raya memang la macam tu..ooops~

kalau di eropah, ini di kira pertunjukkan seni..bayar untuk hasil seni bukan mengemis. entah lah, mentaliti kita belum sampai tahap tu kot.

rasanye dieorang ne bukan pengemis la... dieorang ni kira bekerja juga untuk mencari nafkah... bukannye die duduk bersila n tadah duit jerk.. ingat xpenat ke jadi orang emas tu ...

dia carik rezeki bukan mintak sedekah, ape la jabatan kebajikan masyarakat ni.dulu ada masuk paper yg agensi yg handle org emas ni bgtau yg org emas dan org perak ni dapat income 18++ sebulan

4 me..tgk cara pa sbnr nyer nye yg dia nk tunjukkan..kalu nk jual bakat, then kuarkan lesen berniaga.kalu dia buat tu utk raih simpati..tu hal JKM la nk menilainye

ini seni. dan tidak perlu lesen, kerana "donation". die nak tunjuk seni dia, pastu kalau ade orang nak kasi sket, itu hak orang yang kasi la... busking boleh plak!

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...