Pages

Support Penaja

Sunday, August 7, 2011

Bila Pengemis menipu!!

Posted by mykhalis On 4:52 PM 19 comments

Khalis bangga dengan keberanian Mazidul kerana keberabiannya menyebarkan maklumat. Khalis copy gambar dan untuk cerita lebih panas boleh pergi ke Mazidulakmal.com

Khalis akan bagi sinopsisnya sahaja..
Pertama.. cuba tengok pakcik berkopiah yang cacat kakinya ini.. Sedihkan tengok dia?





Kemudian jom tengok ke mana dia pergi selepas penat meminta-minta. Persoalan.. bagaimana dia datang? ke mana dia pergi? siapa temankan dia? bagaimana dia boleh ke sena ke mari tanpa kaki.. tongkat?Jom intai





OOO.. dia duduk sebelah van buruk.. Van siapa ni? dia boleh memandu ke? cuba tengok.. dia bergerak dengan papan roda je.. betul tak?kesiannya.. sedih sangat..tengok wajah dia yang tetap senyum..tabah!!






Ohh.. ada kaki palsu rupanya bawah van.. Kenapa la pakcik ni tak pakai.. tak selesa agaknya.. mesti selalu tercabut..sebab tu dia lebih suka pakai papan roda.. betul tak?




Tadaaa.. ehh.. dia leh berdiri dan macam manusia normal?? sungguh?? ape kejadahnya papan roda tadi?

Khalis malas nak sambung dah.. korang pergi lawan Mazidulakmal.com untuk tengok benda yang menyakitkan hati korang lagi.. Jujur Khalis cakap..

Antara info boleh diberi..

A) pendapatan mengemisnya selama 90minit sebanyak RM60 ringgit
B) bila diminta sambung bacaan al-fatihah dia macam tidak tahu
C) pergi dan balik kerja naik teksi

ok?? jom kita ke http://www.mazidulakmal.com/2011/08/lebih-mengelirukan-berbanding-entiti.html

19 comments:

aduhai
memang banyak kejadian mcm ni
menjadikan kite yang nak menderma ni serba salah
huhu
apepun kite sedekah je ape yang mampu
die menipu orang biarlah Allah yang balas

eh eheehhhh....gitu pulak...mengelabui mata orang ramai ni...

bgos tindakan mazidul ni...at least die bongkar kn psl kegiatan pengemis..so pasni harap msyrkt take note supye x trtipu lg...ade org yg lbh mmrlukn wang kite tu dr penipu mcm ni...

kite selalu bg orang yang main2 music.at least diorang main music cari rezeki.xkesah la kerincing2 sekalipon. hehe

klu kite dh sedekah, samada org tu mnipu @ tak itu urusan antara dia dgn Allah s.w.t asalkan niat kita btul2 ikhlas bersedekah. Hope org tu cpt2la bertaubat, tak halal rezeki dgn menipu~

hohohohohohoho0..suka entry nih.. ngeh3x..

jom2 jenjalan kat blog mazidul plak utk tau citer sebenar~~~

@En iLham itulah yang kita harapkan sebenarnya

@yatie Awang kalau terserempak dari kudung tiba2 boleh berjalan, hilang ikhlas sedekah tadi..

@Syahir Ramli isu yg kerap kali diulang2 untuk bagi kesedaran

@cik sakdi yup.. pada penjual tisu ke.. ok gak

@Areen semoga apa kta sedekahkan sampai ke tmpat haknya

hohohohoho..semalam dan hari ni nmpaknya khalis dah rajin mbalas komen hehehehe,..ni msti kes xtau nak wat apa kat cc kan3x???? bgus2x..kmbali mgeratkan silaturahim d bulan ramadhan~ cewah hik2x..

Bro, terima kasih kerana sudi menyebarkan kes ini.

Jasamu amat dihargai.

tengok punya tengok, rupanya dekat kedai depan umah sendiri.. -..- patutla macam kenal..

@lisa lishehehe..gitulah kiranya..Khalis tak mo sombong2 dah.heh

@Mazidul Akmal Sidik yang mana bagus untuk tatapan dan pengajaran, insyaAllah

@HeiYzZ RoSLaNlaa.. duduk2 kawasan ni jugak ke?

@mykhalis a'ah,kat kota damansara seksyen 7 ni..

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...