Bila Pengemis menipu!!

Khalis bangga dengan keberanian Mazidul kerana keberabiannya menyebarkan maklumat. Khalis copy gambar dan untuk cerita lebih panas boleh pergi ke Mazidulakmal.com

Khalis akan bagi sinopsisnya sahaja..
Pertama.. cuba tengok pakcik berkopiah yang cacat kakinya ini.. Sedihkan tengok dia?





Kemudian jom tengok ke mana dia pergi selepas penat meminta-minta. Persoalan.. bagaimana dia datang? ke mana dia pergi? siapa temankan dia? bagaimana dia boleh ke sena ke mari tanpa kaki.. tongkat?Jom intai





OOO.. dia duduk sebelah van buruk.. Van siapa ni? dia boleh memandu ke? cuba tengok.. dia bergerak dengan papan roda je.. betul tak?kesiannya.. sedih sangat..tengok wajah dia yang tetap senyum..tabah!!






Ohh.. ada kaki palsu rupanya bawah van.. Kenapa la pakcik ni tak pakai.. tak selesa agaknya.. mesti selalu tercabut..sebab tu dia lebih suka pakai papan roda.. betul tak?




Tadaaa.. ehh.. dia leh berdiri dan macam manusia normal?? sungguh?? ape kejadahnya papan roda tadi?

Khalis malas nak sambung dah.. korang pergi lawan Mazidulakmal.com untuk tengok benda yang menyakitkan hati korang lagi.. Jujur Khalis cakap..

Antara info boleh diberi..

A) pendapatan mengemisnya selama 90minit sebanyak RM60 ringgit
B) bila diminta sambung bacaan al-fatihah dia macam tidak tahu
C) pergi dan balik kerja naik teksi

ok?? jom kita ke http://www.mazidulakmal.com/2011/08/lebih-mengelirukan-berbanding-entiti.html

Comments

En iLham said…
aduhai
memang banyak kejadian mcm ni
menjadikan kite yang nak menderma ni serba salah
huhu
apepun kite sedekah je ape yang mampu
die menipu orang biarlah Allah yang balas
yatie Awang said…
eh eheehhhh....gitu pulak...mengelabui mata orang ramai ni...
Syahir Ramli said…
bgos tindakan mazidul ni...at least die bongkar kn psl kegiatan pengemis..so pasni harap msyrkt take note supye x trtipu lg...ade org yg lbh mmrlukn wang kite tu dr penipu mcm ni...
cik sakdi said…
kite selalu bg orang yang main2 music.at least diorang main music cari rezeki.xkesah la kerincing2 sekalipon. hehe
Areen said…
klu kite dh sedekah, samada org tu mnipu @ tak itu urusan antara dia dgn Allah s.w.t asalkan niat kita btul2 ikhlas bersedekah. Hope org tu cpt2la bertaubat, tak halal rezeki dgn menipu~
lisa lis said…
hohohohohohoho0..suka entry nih.. ngeh3x..

jom2 jenjalan kat blog mazidul plak utk tau citer sebenar~~~
mykhalis said…
@En iLham itulah yang kita harapkan sebenarnya
mykhalis said…
@yatie Awang kalau terserempak dari kudung tiba2 boleh berjalan, hilang ikhlas sedekah tadi..
mykhalis said…
@Syahir Ramli isu yg kerap kali diulang2 untuk bagi kesedaran
mykhalis said…
@cik sakdi yup.. pada penjual tisu ke.. ok gak
mykhalis said…
@Areen semoga apa kta sedekahkan sampai ke tmpat haknya
lisa lis said…
hohohohoho..semalam dan hari ni nmpaknya khalis dah rajin mbalas komen hehehehe,..ni msti kes xtau nak wat apa kat cc kan3x???? bgus2x..kmbali mgeratkan silaturahim d bulan ramadhan~ cewah hik2x..
Bro, terima kasih kerana sudi menyebarkan kes ini.

Jasamu amat dihargai.
HeiYzZ RoSLaN said…
tengok punya tengok, rupanya dekat kedai depan umah sendiri.. -..- patutla macam kenal..
mykhalis said…
@lisa lishehehe..gitulah kiranya..Khalis tak mo sombong2 dah.heh
mykhalis said…
@Mazidul Akmal Sidik yang mana bagus untuk tatapan dan pengajaran, insyaAllah
mykhalis said…
@HeiYzZ RoSLaNlaa.. duduk2 kawasan ni jugak ke?
HeiYzZ RoSLaN said…
@mykhalis a'ah,kat kota damansara seksyen 7 ni..

Popular Posts