Pages

Support Penaja

Sunday, August 7, 2011

Arahan Manual dari Jepun

Posted by mykhalis On 2:37 PM 14 comments

Siapa pernah baca manga Yakitate Japan?? Alaa.. pasal buat roti tue.. Tak baca? tak budak2 la korang ni.. Khalis yang dah ada babypun masih layan Naruto.. One Piece.. Bakuman.. Camnela agaknya terjadi bila semua siri ni tamat kan?hmmm

Dalam komik tu ada satu cerita.. kisahnya mengenai..

" Ada seorang nenek tua.. dia tinggal seorang diri. Pada satu hari.. dia rasa nak buat kek dan biskut. Jadi dia beli oven. Nenek tua ni dia bela seekor kucing yang sangat comel. Pada satu hari, selepas dia mandikan kucingnya.. dia tak tahu camne nak bagi kucing dia kering cepat. Jadi dia masukkan dalam oven tadi untuk mengeringkan kucingnya. Tau tau jerla apa terjadi kan? Nenek tupun tanam la kucing dia.. sedang dia menangis.. datang seorang peguam tanya pada nenek tu. ""Ada tak arahan mengatakan tak boleh keringkan kucing dalam oven?"". Nenek tu cakap"" takde!!"" Peguam tupun membantu nenek tu saman syarikat buat oven dan mereka menang!!!

Pengajarannya?? Pikirla sendiri.. Tapi mungkinkah Jepun terlalu berhati hati macam iklan di bawah ini??






Sila jangan menyalahgunakan peralatan anda..hehe

14 comments:

@Puan Kutu macam2 arahan pelik ada.hehe

memang cuak aku bro... kih kih kih

ahaa.. jepun mmg pun.. terlebih teliti..

hhaha.. tak masuk akal, tak masuk akal.. tergelak2 tngok gambar2 instruction tu, hebat sangt..

bukan tak masuk akal, bg aku semuanya masuk akal...sebabnya dorg semua terlebih kreatif...pandang jauhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh i like hihi!~

@ArulchelseA len kali kena baca manual betul2

@Cik TeN10 kan kan? orang duduk jepun mesti tau nie

@Areen wahahha..jgn jadi cam diorang

part harry potter naik penyapu tu mmg lol..hahah

plg suke part fridge tu..terbaek!!

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...