Berita menarik : Wanita pertama memiliki tali pinggang hitam tahap 10 berusia 98 tahun


Haaa.. jangan main main sama ini Keiko Sensei. Walaupun kalau pada usia dia di kira tidak mampu, tapi dia merupakan pemegang tali pinggang hitam tahap tertinggi dalam Judo.


Khalis kagum betul dengan minatnya dalam judo. Bayangkanlah. dari tahun 1930-an sampai sekarang dia mengabdikan diri segala tentang judo. Malah dia sanggup bercerai kerana judo.


Walaupun kini kerap menggunakan kerusi roda, namun dia masih mampu menguruskan kelas judo di pusat latihan judo di San Francisco.Walaupun dia dah tua, korang berani tak nak ajak dia try lawan?hehe

Berita penuh di dailymail.co.uk

Comments

KhaiRin said…
tulang besi urat dawai ka?
Ezay Hadry said…
gagoh nye nenek ni..
Ibnushukran said…
ni bnayk makan sushi lauk ulam ni.. hhee
Cik Teddy said…
xnak ar..takot la pkcik..hik3
Aisyah Ahmad said…
kelas kau mak cik..sy pun ada tali pinggang kulit je..hehehe
nazirah said…
hahaha terbaik la nenek ni hehe
ArulchelseA said…
dah tua2 baru dapat kan.. cayalah...
mas saari said…
cayalah nenek ni!
terbaiklah nek..
hehe.
lama x komen sini. =)
cik sakdi said…
hot la akak tu. haha
perghhh ohsemnya makcik ni nak ngorat ahh bhahahaa
En iLham said…
huyooo cayalah..kagum2
kucarkacir said…
perghhh..kuat nenek ni..
lisa lis said…
fuyooo...ni baru dkira mmg betul2 kental nih~~~

Popular Posts