Pages

Support Penaja

Sunday, August 7, 2011

Kajian berkesan mengenai pengaruh dan kepimpinan

Posted by mykhalis On 12:53 AM 8 comments

Tajuk macam gila baban serius je kan? Tapi Khalis suka dengan video ni.. suka sangat. Ia mengingatkan Khalis mengenai puluhan kem motivasi yang pernah Khalis kendalikan.

Ianya mengenai bagaimana kita mengawal orang ramai,, seandainya kita guru, bagaimana kita nak kawal anak murid.. Pengalaman Khalis yang mengajar tak sampai 2 bulan pada beberapa tahun lepas, sampai sekarang Alhamdulillah, masih Khalis dengar orang panggil Khalis Sir.. padahal yang panggil tu tak taupun mana datangnya perkataan sir.. malah kat facebook ada budak2 tegur Khalis dengan ejaan "se tengah buat apa?"

Video ini menunjukkan bagaimana sesuatu perbuatan atau tingkah laku manusia boleh dikawal jika kita menguasai fikiran mereka. Maksudnya..moral atau salah betul tindakan manusia kebanyakannya bukan tertakluk pada undang-undang.. tapi bergantung pada majoriti.

Kalau nak faham lebih lanjut, sila tengok video ini. Bagaimana mula mula menari seorang diri macam orang gila, namun dengan beberapa strategi, dia akan jadi pemimpin majlis tarian gila.. Memang berkesan kalau ada perasaan gila kuasa. hehe

Kalau korang tengok ni..memang akan naik semangat dan lebih berkayakinan.. ikhlas pesanan ni!!

8 comments:

first thing first..have GUTS to be a leader...

first step, make it wrong and u gonna loose.. ^^

hohohoho...pas ni panggil sir khalis lak..hehehehehe~

cuak aku bro..btul tu.. kih kih

@MFI
bukan semua orang dilahirkan sebagai pemimpin..ye tak?

@lisa lis takde maknanya.. Bi pun tak fasih

@ArulchelseA gi lah try menari sorang2..hehe

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...