Kapal terbang buatan tangan

Dalam kebiasaan kita menuduh orang dari China suka plagiat..yerla.. dari kereta, laman web, malah telur.. kita kena mengakui bahawa ada dunia maju sudah mula rasa terancam dengan kebangkitan China. Sebuah negara Asia..

Kalau kita tengok sesiapapun, malah kita sendiri, perlu meniru orang lain sebelum mencipta cara kita sendiri. Kalau guru akan cuba meniru gaya guru cemerlang.. kalau tukang masak, akan meniru cara memasak.. kemudian terpulang pada diri sendiri untuk membina gaya tersendiri atau terus dikenali sebagai peniru.

Jom kita tengok seorang petani..k?? petani mencipta sebuah kapal terbang dengan mengambil masa 8 bulan dengan kos rm 3000..














ok la tue.. walaupun tak terbang tinggi dan terbalik..boleh jugak terbang..kan kan??

Comments

Wanie Affandi said…
takut tinggi!!! ahahhaha
aisya sakaria said…
hebatnya dia!! terpegun tengok!
cik sakdi said…
dia wat sendiri ke? teror la uncle. bravo!
Ibnushukran said…
mujurla landing kt tmpat y agak selamat,luka lutut skit.. klu jatuh kt atas bmbung umah orang... hahaha
HeiYzZ RoSLaN said…
huishh..terbang..kiranya,masih boleh diperbaiki 2..dasyat2..len kali kena pakai safety 1 bdn lar..=)
huyyo... kreatif dalam meniru...

terbaik la apek... !
haha
mOon jOhari said…
...sekurang2nya berani mencuba...
ArulchelseA said…
tk cuba tk tau..hehe
ApiH said…
power nye dia.. boleh apply kerja dengan boeing ni... hahaaa...
Cik TeN10 said…
uishh mujuq tak jatuh kt kwsn lapang.. kl jatuh ats bumbung org tengah jalan haru jugak tu.. tp pak cik ni mmg power lah !!
nak seribu daya, xnk seribu dalih kn :)
K.A.S. said…
macam ni la agaknya mase wright braders nk buat kapal terbang dlu..
nelly said…
smart giloo !

Popular Posts