Berita Pelik : menjual 3 orang anak untuk tanggung perbelanjaan main online game

Khalis anggap cerita ini akan terjadi pada rakyat Malaysia bila bila masa sahaja lagi. Kerana menurut pengalaman Khalis menguruskan sebuah cc ialah, apabila datang ketagih, dalam mimpi, dalam mandi, dalam berjalab, dalam perbualan seharianpun akan cakap benda yang sama.

sape nak lawan GG DOTA ngan Khalis??wahahhaha

Tak percaya? Cuba tengok orang main DOTA Garena.. kalau masa awal awal dia main, setiap masa berbincang karakter, kuasa, item, strategi, pergh.. mengalahkan menteri pertahanan malaysia fikir camne nak beli jet pejuang berenjin dan kapal selam yang boleh menyelam.


Satu pasangan anak muda, dari Dongguan, China, telah dilaporkan menjual tiga anak mereka untuk wang yang diperlukan untuk terus bermain permainan secara online di kafe Internet.

Menurut akhbar Cina Sangxiang City News, Li Lin dan Li Juan, kedua-duanya berumur di bawah 21, pertama kali bertemu semula pada tahun 2007, di kafe Internet. Ia adalah tahap obsesi mereka dengan permainan dalam talian yang menyemarakkan hubungan mereka, dan setahun kemudian, kedua-duanya menyambut bayi pertama mereka. Sebenarnya, "menyambut baik" adalah agak keterlaluan memandangkan bahawa hanya beberapa hari selepas mereka membawanya pulang, pasangan itu yang tinggal sendirian dan pergi untuk bermain permainan video di sebuah internet kafe 30 km jauhnya.

Pada tahun 2009, pasangan yang tidak bertanggungjawab mempunyai seorang lagi kanak-kanak, bayi perempuan, yang mereka memutuskan untuk menjual untuk membiayai obsesi permainan dalam talian mereka. Mereka berjaya mendapatkan RMB 3000 ($ 500) untuk dia, yang mereka dihabiskan dalam satu hari. Setelah kehabisan wang tunai, mereka meneruskan untuk menjual yang dilahirkan pertama mereka juga, kali ini untuk sepuluh kali sebagaimana yang jauh lebih, RMB 30,000 ($ 4,600). Pada ketika ini mereka mungkin membuat keputusan yang mempunyai kanak-kanak boleh cukup menguntungkan supaya mereka mempunyai bayi yang ketiga, lelaki, yang mendapat mereka yang lain RMB 30,000 ($ 4,600). Mereka mungkin akan terus seperti ini selama bertahun-tahun, jika ibu budak lelaki itu yang tidak belajar dari balasan perbuatan-perbuatan buruk yang mereka telah lakukan, dan dimaklumkan pihak berkuasa.


Apabila ditanya, korang tau apa diaorang jawab? "kami bukannya membesarkan mereka, kami cuma perlukan mereka untuk terus bermain game online!!"

Perghh.. ini orang sudah gila..

Comments

dear anies said…
bunuh je terus kalu jd manusia pon x berguna 1 sen haprak!
cik jannah said…
haha. mcm2 la depa ni.
Wanie Affandi said…
ketagih ni lagi bahaya dari ketagih dadah..=="
cik sakdi said…
memang leh ketagih bro.. main plant vs zombie pon leh ketagih.hahah
mykhalis said…
@KhaiRinkalau jumpa depan mata memang tak teragak2 punye
mykhalis said…
@Wadi ARsalahkan pemain dotala
mykhalis said…
@Cik Jannahketagihan melampau punya pasal
mykhalis said…
@Syaz Wanie Affandiapa2 ketagihan pun leh membahayakan diri
mykhalis said…
@cik sakdiKhalis paling tinggi sampai levl 45..tak main tipuu
mra said…
jjooomm..!!! tapi tak GG, kite friendly live. jauh nye jb. DOTA 2?
Anonymous said…
mmg sengal!
Aiza Hamid said…
betul2 obses ngn game ni...bahaya betul.
lisa lis said…
dota ni kan ptut dhapuskan... kalau tgk dalam cc tu..punya ramai main dota.. smpaikan ex dulu pun..makan dota, minum dota, dating dota... apa segala dota...xckup duit pun ada hati nak main dota..last2x.sy tinggal jer dia tu sbb dota.. ambikkkk...g la jadikan awek tu dota..mana tau berkat dota dapat pahala kew.. ~ hehehehehe ><
mykhalis said…
@mraamboi.. dah ada pelawaan ke?tak berani arr..wahahhaha
mykhalis said…
@soooooourkena kurangkan game online kat cc nie..
mykhalis said…
@Aiza Hamidtu lah pasal.. memang terbawak dalam mimpi ar
mykhalis said…
@lisa lishahaha..mana boleh..nnt tak lakula cc khalis..ahaks
cii_kiera said…
perh . hebat tue men game lupa anak. kakah..

Popular Posts