Pages

Support Penaja

Thursday, August 18, 2011

Kisah lucu renungan bermotivasi dan ada pengajaran yang buat tersenyum

Posted by mykhalis On 12:02 AM 20 comments

Punyela panjang tajuk..hehe.sila la baca..di copy dari syok.org


Sepasang kekasih sedang asyik memadu asmara di tepi sebuah tasik, sambil berbual-bual mesra...

Makwe: bang, andaikata saya menjadi bintang...

Pakwe: abang kan jadi Ultramannya

Makwe:kenapa pulak, sepatutnya abg jadi bulan purnamalah

Pakwe:Salah tu, kan ultraman ada bintang kepunyaannya

Makwe: gitu... kalau saya jadi bunga

Pakwe: Abang jadi tukang kebunnya

Makwe: Kenapa bukan kumbang

Pakwe: Sebab kumbang keje dia hanya menghisap madu..sedangkan tukang kebun kerjanya menyiram dan membaja bunga tu setiap hari

Makwe: Wah! hebatnya abg nie... begitu pandai berkata-kata

Setelah puas berbicara dan bergurau senda, bangunlah pasangan kekasih tersebut untuk bersiar-siar... tiba2 si makwe tersepak sebatang tunggul kayu, dan jatuh tersembam ke tanah...bedebik!!!!!! macam nangka busuk daa!!!!

Makwe: Aduh!!!! sakiknya be, (awek tu rupanya minah kelate)

Pakwe: Cilako! punyo tunggul kayu... .buta ko!!!!!, tak nampak ko oghang nak lalu(rupa2nya si pakwe tu orang N9)...
sayang takde apa2 ke?

Makwe: Takde sikit je bang... cuma luka sikit jer dahi nie

Pakwe:Nasib baik tunggul kayu, kalau orang tadi memang nahas abg kejekan.

Memang telah ditakdirkan jodoh mereka berdua... selang beberapa bulan selepas itu pasangan kekasih ini pun mendirikan rumahtangga... 2 tahun kemudian, si isteri teringat kembali kisah yang lalu sewaktu membawa anak mereka bersiar-siar di tasik yang sama ketika bercinta dahulu,

Isteri: Bang, ingat lagi tak tempat nie?

Suami: Masakan abg boleh lupa

Isteri: Kalau saya jadi bintang

Suami: Abang jadi beginilah

Isteri: Kenapa bukan Ultraman...

Suami: Kat Malaysia mana ada Ultraman... kat Jepun adalah... apa lah awak nie

Isteri: Kalau saya jadi bunga

Suami: Abang jadi beginilah

Isteri: Apa abg nie... cakaplah betul2

Suami: Apo kono eh dongan ekau nie... dah buang tebiat ko, tak nampak anak kito tu... .kalau dah abg jadi Ultraman ngan ntah apo apo ntah laie, sapo nak bagi makan kek anak kito tu... .yang mengado-ngado nak jadi bintang tu buek apo

Isteri: Abe nie tok supo dulu... .tok rometik lasung, mete2 la saya nie doh tok comey lagi...

Suami: Takdo nak romantik kosmetik do... .

Selepas puas duduk sambil berbalah, maka berjalan pulanglah keluarga tersebut... .tiba2 si isteri tadi tersepak sebatang tunggul kayu(mungkin tunggul yg sama), lalu jatuh gedebuk!!!! ke tanah...

Isteri: Aduh abe sakik nyo!!!!!

Suami: Apo kono eh awak nie... .buta ko, punyo bosa tunggul tu tak nampak ko!!!!!!!!!!

20 comments:

hahah . tak memasal je kena sound ngan laki dia . ^_^

hahah!lawak betul la..tp bese org cmni agaknye..dulu2 dating ckp manis mulut berbicara..pas da kawen lain jd nye..haha..aduii..

Hahahaha.. Adoyai. Apa boleh buat, dah nasib badan..

@Si Gadis Semasaitula pasal..agaknya laki dia penat bekerja agaknya

@✖[Hanjiechan]✖kenapa leh jadi camni ek?tapi Khalis takkk..hehe

@Miss Tira tula..sape suruh bini kapel.. dah laki dia bosan agaknya soalan tue..ahaks

amek kau..habih kuar nogoghi tu hah..memang tak dapek den nak nolong..den golak jo lah..

lelaki macam itu kah..? hehe!

ni takot nk kawen ni,,hihi

ikshhh3x.... ni la org skrg..ms bcinta bukan main.. i love u ..u love me.. bila dah kwin..hahahahaha, jdik cam tu la.. jgn kan kata bulan dan bintang pun xingat...isteri jatuh pun wat dono..hehehehehe~

p/s: xmo wooo dpt suami cam tu..cian woooo...ikshh3x..

@nURidayujangan la sampai takot..ape arr

@Ezay Hadryhehehe,, orang pompuan pun tak menyempat nak romantik2

@lisa liskena la setiap masa ambik hati suami..hehe

@mykhalis hahahahaha..suami pun kenalah ambik hati isteri juga..sama2 saling mjaga..br bahagia rumah tngga..hik3x..><

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...