kisah Romantik : Bergambar dengan orang yang sama dimajlis perkahwinan 60 tahun dahulu



Sweet oteh??60 tahun hidup bersama bukan sesuatu yang mudah di zaman dan generasi sekarang. DI malaysia apa takde? bercerai selepas 24 jam? lepas tu cerai lagi? kahwin kali ke tiga dan masih wat bersanding cam pengantin baru..semua ada oteh?

Tapi itulah.. dalam perkahwinan P.Ramlee pun dah berpesan..


Sedangkan lidah..lagi tergigit inikan pula.. isteri sendiri..haa,, jadi satu perkahwinan tu mesti ada cabaran dan dugaannya.. Kalau isteri suka merajuk,, suami kena pandai memujuk.. ye tak?janagnla nak merajuk sekali pulak.


Sebenarnya Khalis nak kongsikan camne pasangan atuk Dennis 85 dan Jeans Weaden 78 mengadakan semula majlis perkahwinan mereka sempena ulang tahun ke 60. Dan yang menariknya, semua pengapit, semua sahabat yang ada masa perkahwinan dulu masih lagi usianya panjang dan dapatlah mereka bergambar kenangan semula.

Tapi satu sahaja menyedihkan bagi Dennis apabila bestmannya , iaitu sahabat baiknya, John Prunell telah mati 2 tahun lepas.

Itulah perkahwinan.. tak berpisah hidup.. ajal akan memisahkan juga, Khalis selalu cakap kat wife.. biarla abang mati dulu.sebab takaful abang banyak.. ayang sikit..hehe.. semoga ke akhir hayatla perkahwinan.. InsyaAllah.

berita lebih lanjut di Dailymail

Comments

Ayie said…
romantik sungguh.. 60 tahun..!! ^^
Munna said…
"biarla abang mati dulu.sebab takaful abang banyak.. ayang sikit..hehe"

hampeh...hahaha
Wan Gerrard said…
huhu nasib baik bukan kena pakai baju yang sama macam dulu :P
lisa lis said…
romantiknya~ best2x.. khalis kena blaja romantik2 ar pas nih~ xley merajuk2 dah dgn isteri hahahahaha~ yo o la plak..keh3x..
KhaiRin said…
knape pengantin pompuan bla da tua lbh tinggi dari pengantin lelaki???
nazirah said…
wah bestnye terbek la atok ni huhu bkn sng nak hidup ssh sng brsme tabik la kat psgn ni siap adakan mjls kali ke 2 bgs2 ;)
AsyieqiN Rkey said…
wahhh...bestnye....=)

suke ayat nie:

Di malaysia apa takde? bercerai selepas 24 jam? lepas tu cerai lagi? kahwin kali ke tiga dan masih wat bersanding cam pengantin baru..

terbayang wedding of the year sponsor sampai 12 juta tuh..kehkehkeh
cheQnOnO said…
Semoga perkahwinan Khalis juga berkekalan hingga ke akhir hayat.. :P
Tengok orang len bahagia, teringin gak nak kahwin cepat-cepat :p
ABU said…
wah mesti syahdu dpt berkumpul semula..

btw, romantis la en khalid ni :)
cik sakdi said…
eceh, ramai ye yang panjang umo. hoho
Miss Tira said…
Sesungguhnya perkara yang dibenci Allah tetapi dihalalkan ialah penceraian. :)
Ini Kisah Tia said…
elakkanlah penceraian ...

Popular Posts