Pages

Support Penaja

Tuesday, August 16, 2011

kisah Romantik : Bergambar dengan orang yang sama dimajlis perkahwinan 60 tahun dahulu

Posted by mykhalis On 2:42 PM 12 comments



Sweet oteh??60 tahun hidup bersama bukan sesuatu yang mudah di zaman dan generasi sekarang. DI malaysia apa takde? bercerai selepas 24 jam? lepas tu cerai lagi? kahwin kali ke tiga dan masih wat bersanding cam pengantin baru..semua ada oteh?

Tapi itulah.. dalam perkahwinan P.Ramlee pun dah berpesan..


Sedangkan lidah..lagi tergigit inikan pula.. isteri sendiri..haa,, jadi satu perkahwinan tu mesti ada cabaran dan dugaannya.. Kalau isteri suka merajuk,, suami kena pandai memujuk.. ye tak?janagnla nak merajuk sekali pulak.


Sebenarnya Khalis nak kongsikan camne pasangan atuk Dennis 85 dan Jeans Weaden 78 mengadakan semula majlis perkahwinan mereka sempena ulang tahun ke 60. Dan yang menariknya, semua pengapit, semua sahabat yang ada masa perkahwinan dulu masih lagi usianya panjang dan dapatlah mereka bergambar kenangan semula.

Tapi satu sahaja menyedihkan bagi Dennis apabila bestmannya , iaitu sahabat baiknya, John Prunell telah mati 2 tahun lepas.

Itulah perkahwinan.. tak berpisah hidup.. ajal akan memisahkan juga, Khalis selalu cakap kat wife.. biarla abang mati dulu.sebab takaful abang banyak.. ayang sikit..hehe.. semoga ke akhir hayatla perkahwinan.. InsyaAllah.

berita lebih lanjut di Dailymail

12 comments:

romantik sungguh.. 60 tahun..!! ^^

"biarla abang mati dulu.sebab takaful abang banyak.. ayang sikit..hehe"

hampeh...hahaha

huhu nasib baik bukan kena pakai baju yang sama macam dulu :P

romantiknya~ best2x.. khalis kena blaja romantik2 ar pas nih~ xley merajuk2 dah dgn isteri hahahahaha~ yo o la plak..keh3x..

knape pengantin pompuan bla da tua lbh tinggi dari pengantin lelaki???

wah bestnye terbek la atok ni huhu bkn sng nak hidup ssh sng brsme tabik la kat psgn ni siap adakan mjls kali ke 2 bgs2 ;)

wahhh...bestnye....=)

suke ayat nie:

Di malaysia apa takde? bercerai selepas 24 jam? lepas tu cerai lagi? kahwin kali ke tiga dan masih wat bersanding cam pengantin baru..

terbayang wedding of the year sponsor sampai 12 juta tuh..kehkehkeh

Semoga perkahwinan Khalis juga berkekalan hingga ke akhir hayat.. :P
Tengok orang len bahagia, teringin gak nak kahwin cepat-cepat :p

wah mesti syahdu dpt berkumpul semula..

btw, romantis la en khalid ni :)

eceh, ramai ye yang panjang umo. hoho

Sesungguhnya perkara yang dibenci Allah tetapi dihalalkan ialah penceraian. :)

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...