Berita Sedih : Facebook menemukan semula ibu dan anak yang berpisah selama 63 tahun

Pertemuan kali pertama diantara ibu dan anak di lapangan terbang Sacramento

 Khalis memang tak boleh baca benda sedih-sedih ni. Lagi-lagi kalau teringatkan rancangan Jejak kasih. arghh.. setiap kali tengok kat tv3 mesti nangis meleleh leleh.Mungkin sebab Khalis sangat mudah menangis..Tengok Billu Barberpun nangis..huuu

Puan helen Torres yang kini berusia 80tahun

Perpisahan ibu dan anak ini terjadi apabila si ibu yang ketika itu baru berusia melahirkan seorang anak perempuan pada 8 Mac. Kerana sedar ketidakmampuannya membesarkan anak itu dengan baik, dia menyerahkan bayi itu kepada keluarga angkat.

Adik Puan Torres, Deneen yang membantu menyediakan halaman facebook

Si ibu dapat memerhatikan anaknya sehingga anaknya berusia 12tahun, namun selepas itu dia gagal mengesan di mana anaknya. Selama 63 tahun ini, setiap 8Mac dia hanya mampu terkenangkan anaknya sahaja.
Kerana menemui jalan buntu,dia telah membuat satu halaman facebook mencari sesiapa yang bernama Christina pada bulan Januari. Hasilnya, pada bulan April, dia menerima panggilan talifon dari seorang wanita bernama Chris Gray.

Inilah Christ Gray bersama keluarga angkatnya yang kini telah uzur

Maka itulah satu panggilan talifon yang sangat panjang. barulah Chris Gray mengetahui bahawa dia sebenarnya anak angkat dan satu pertemuan semula diadakan antara seorang ibu yang kini berusia 80tahun dengan anaknya yang berusia 63 tahun.

lengkap lah kini sebuah keluarga

Menurut Christ.. dia menganggap dirinya sebagai anak tunggal dalam keluarga.Keseorangan..rupanya dia mempunyai 6 orang adik beradik malah 11 orang anak saudara.

Sayu siot..bertemu dan berpisah adat manusia biasa~~hilang di mata tapi di hati jangan lupa~~~

Comments

yatie Awang said…
fb kalau digunakan dengan betul, tentu bergunakan...kakak pun sama gak, kalau tengok citer sedih sikit, air mata nak keluar tak sabar2
~~Ticer Wann~~ said…
setuju ngan kak Yatie.. FB ada manfaat kalau digunakan dengan sebaiknya.. ini tidak FB dijadikan tempat kutuk mengutuk... :D
cik sakdi said…
fuh,, pandai mak dia cari inisiatif eh. huhu
Cik TeN10 said…
ada jugak la manfaat drpd facebook ni kan.. =)
KhaiRin said…
sm la x leh cite sedih2 cenggini..pasti nk nanges
lisa lis said…
huhuhuhuhu..tharu... lepas bjumpa family..dia dapat bukan satu tp lebih dr tu~
mykhalis said…
@yatie Awangkita ni memang jenis romantik gitu..hehe
mykhalis said…
@~~Ticer Wann~~ yerla.. nak cari pakwe je banyak kat fb nie
mykhalis said…
@cik sakdirindu sangat dengan anak kandung
mykhalis said…
@Cik TeN10kalau digunakan sebaiknya..insyaAllah
mykhalis said…
@KhaiRinhehhe..mesti kaki hindustan
mykhalis said…
@lisa lisyup..bersatu sebuah keluarga sebenar
ade kebaikannye jgk fb nie kan kan...=)
mykhalis said…
@princess taipinggunakanlah ke arah kebaikan

Popular Posts