Nasyid untuk Obefiend!! Lagu 25 nabi dan rasul


Tak nak bertengkar dengan Obefiend.. Diapun budak budak lagi.. Kahwinpun belum..Orang kata orang tak kahwin ni otak dia lembut lagik.. lagi lagi kalau si manja cam Obe..
Lagipun, dia ni jenis sensitip, kuat mengadu.. merajuk.. tak boleh kena usik sikit..Nanti dia bukak kitab kitab lama yang dia pernah belajar dan baca dulu.. Harap harap dia belajar berguru la ek.. Sebab dalam Islam, belajar tanpa guru umpama belajar dengan setan..

OOO..baru la terjawab kenapa ko jawab " Im satan" hahaha..Gud gud..
Jom la nyanyi nasyid ni.. ingat lagi Khalis,, kalau masa kelas fardhu ain dulu, kalau ustazah suruh sebut nama 25 rasul mesti ternyanyi lagu ni.. Tq Raihan..


Tapi Khalis dah ada anak, dan bila Sayf Muslim nanti boleh bercakap. apa yang Khalis nak ajar nama nama Nabi, lebih baik Khalis ajar guna nama yang Al-Quran gunakan.. Bukan kitab bacaan Obe..

1. Adam AS.
2. Idris AS.
3. Nuh AS.
4. Hud AS.
5. Soleh AS.
6. Ibrahim AS.
7. Luth AS.
8. Ismail AS.
9. Ishak AS.
10. Yakub AS.
11. Yusuf AS.
12. Ayub AS.
13. Sueb AS.
14. Musa AS.
15. Harun AS.
16. Zulkifli AS.
17. Daud AS.
18. Sulaiman AS.
19. Ilyas AS.
20. Ilyasa AS.
21. Yunus AS.
22. Zakaria AS.
23. Yahya AS.
24. Isa AS.
25. Muhammad SAW.
macam nasyid Raihan ni
Dan jika Allah kurniakan dirinya zuriat, Khalis tak pasti kalau dia akan ajar

Adam (Adam)    
Idris (Enocha)
Nuh (Noah)    
Hud (Eber)    
Saleh    
Ibrahim (Abraham)    
Lut (Lot)    
Isma’il (Ishmae
Yaq'ub (Jacob)    
Yusuf (Joseph)    
Ayyub (Job)    
Shu'ayb    
Musa (Moses)    
Harun (Aaron)    
Dawud (David)    
Sulayman (Solomon)
Ilyas (Elijah)    
Al-Yasa (Elisha)    
Yunus (Jonah)    
Dhu'l-Kifl (Ezekiela)    
Zakariya (Zechariah)    
Yahya (John the Baptist)
'Isa (Jesus)    
Muhammad (Paracletos)

Tak gitu Obe? Alaa comel comel Obe.. hahaha.. Tak mo butthurt butthurt OK? Lupa pulak.. kepada penyokong Obe.,. apa kata guna nama Altelnatif mat saleh bagi kat atas k??

pss// tq kepada my wife, abg jijol dan rakan rakan yang suruh Khalis lebih bertenang..

Comments

lisa lis said…
kdg2 kita yang mbaca tulisan yg berbaur menghina islam..kita akan marah, tapi yang pasti suatu hari pmbalasan utk org mcm obe yg tlalu dimanja dan tlalu kebudak2an itu akan dbalas d akhirat, cuma kita perlu berdoa semoga dia kembali kepada landasan agama yang satu ~

p/s: khalis jgn berapi2x tau...bertenang lebih bagus.. menghindari kita dr amarah, walaupun syaitan dah di ikat tapi syaitan dalam diri masih ada.. jd sabar itu penting~
mykhalis said…
@lisa listerima kasih.. Khalispun suka wat rilek dan hepi camni.. rasa lebih seronok dari rasa bengang.. hehe.. tq lis
[sutera kasih] said…
siapa obe tu????

sah sy tak xtau lg info obe ni..aduhh
Bro said…
steady la khalis. cool der cool!
mykhalis said…
@[sutera kasih]hehehe.. yeke.. tak tahupun ok jugak..
lisa lis said…
@mykhalis mcm tu la hapy2x..baru la dpt hadapi something dgn tenang~ hehehehehe ><
mykhalis said…
@Broheh.. taut takpe..bila nak marah ni rasa bukan jadi diri sendiri la pulak
mykhalis said…
@lisa lisstuju2... lebih bersemangat kini
MoHaMaD $y@F!e said…
chayok3 khalis...
jangan jatuh pada orang yang lemah
(orang yg lemah ni orang yg penakot)
Miss Tira said…
Kita umat Islam sebut para nabi kita dengan nama sebenar mereka jangan memandai nak sebut nama yang diberi oleh Yahudi. Thanks Cik Khalis :)
mykhalis said…
@MoHaMaD $y@F!eselagi ada kawan2 menyokong insyaAllah..takk
mykhalis said…
@Miss Tirasama sama.. biarlah kita saling ingat mengingati

Popular Posts