Lukisan Gambar 4D: Lukisan sehingga ke luar frame

Suatu hari pemilik kedai yang Khalis sewa datang untuk kutip sewaan. Kebetulan di belakang tempat Khalis bersandar Khalis isi sebuah lukisan permandangan.. Itupun Khalis rembat mak Khalis punya kat rumah..hehe..

Dia cakap..lukisan ni ada luck.. semua elemen ada.. Tanah, air, api, angin.. Dia cakap camtu barulah Khalis perhatikan betul -betul gambar tu.. oo.. selama ni tengok sekali imbas je.. tak hayati pun.. lepas uncle tu cakap camtu..barulah Khalis rasa jiwa ini sangat berseni dan romantik.. Tapi takde la percaya.. just hiburan semata-mata.. Bak kata orang cina.. feng shui bukanlah agama..tapi kajian mereka mengenai strategik kedudukan untuk mendapatkan kawasan yang selesa..lebih mudah untuk orang masuk.. sebab itu pengaruh feng shui sangat besar bagi orang cina.

Kini, segalanya 3D..semuanya kelihatan keluar dari screen.. Tapi kalau lukisan canvas 4D pulak camne.. mestilah kita boleh sentuh kan? Dan memang menarik sungguh idea nie.. cuma kalau nak berpindah tempat susahla kot. takpun ada anak kecik.. tak dapat la nak simpan lukisan camni.








Untuk tengok hasil lain yang lebih boom boleh lawat di sini

Comments

dill said…
terbaek!

dill.
~nsar~ said…
ni bukan 4D dah.. tapi semua D.. haha
ArulchelseA said…
cuak aku bro..memang terbaik la..
Nuraizat said…
soo beautifull... klu lah ade 1 kat umah aku.. haha :D
puteri ain said…
cun ! tp kan complicated betul . hehe
nelly said…
kenapa kreatif sangat ~~
memang terbaik la... orang biasa memang susah nak wat benda ni kan... :)
Shaherah said…
wah cantik sangat.. kalau kat umah shera.. tak boleh buat macam ni.. confirm dak2 kecik yang datang.. buat main.. >.<"
cik sakdi said…
sedangkan kite wat lukisan pendidikan seni pon budak2 dah kerumun, inikan pulak lukisan sebegini rupe! tah ape jadi. hahaha
Azura Mendezz said…
Dannggg~~ giler nice!!

Popular Posts