Rekaan Kreatif : Alat ambil wudu'

Mengambil wudu' bukan soal yang remeh.. Kalau tak sampai air di kawasan yang ditetapkan maka tak sempurna wudu'.. dan jika kita sembahyang dengan wudu' yang tak sempurna maka tidak sah.

Sejajar dengan perkembangan teknologi( pergh.. macam ayat karangan BM ting 5) Khalis merasakan dengan adanya alat untuk berwudu' dengan lebih sempurna apa salahnya.. betul tak? Lagipun kita selalu jumpa kalau kat masjid, ambil wudu' mesti ada pembaziaran air.

Rekaan ni dah lama dah..tapi Khalis baru tahu.. sama juga entry di blog ini..Mungkin sudah ada yang anda terbaca di tempat lain.. tapi jangan lupa..ada juga yang tak membacanya lagi. Khalis kebiasaannya mengambil pendekatan akan share perkara yang seronok lucu menarik..sharing is caring kan? Sedaya upaya Khalis takkan copy dari blog orang Malaysia.. sebab orang malaysiapun copy dari blog mat salleh ke.. china ke..rusia ke..betul tak?hehe..

Inilah rekaan pertama yang kita boleh tengok dari gambar sahaja..



dan ini pula rekaan ke dua dalam bentuk video

Khalis tak kesah kalau kerajaan nak installkan peralatan ni di Masjid-masjid.. tapi janganla pulak harga di pasaran RM1000,, bila ditenderkan jadi RM15000.. ini contoh,, bukan kerajaan sini..tapi kerajaan lain,,kerajaan sini tak buat camni..

Comments

Ibnushukran said…
bagus jgk msin macam ni .. ada sensor untk start n stop flow air.. p kos nk beli mahal plak, elektrik mngkin mahal jgk.. huhu
Akunyer said…
menarik nih... tp kompom mahal kan?
Cik TeN10 said…
wahh !! kagum2 !! >.<
Hafizin Jamil said…
aku nak beli satu la khalis..haha
En iLHAM said…
huyooo
kalau ade jual memang aku nak beli satu
boleh jimat air lagi n dapat wudu' yang sempurna
Anonymous said…
nnt nak berwuduk kena bayo 20sen lak...tp bukan makruh ke klu keirngkan wuduk??
mykhalis said…
@soooour ada keringkan ke?sori2..Khalis tak perasan
Mun said…
hmmm ada bagusnyer alat ni gak.. dapat jimatkan sumber air.. tu je laa kot..

Popular Posts