Pemusnah Harapan Negara : Shi Jiayi profile

kasi ingat muka ni..malam ni guna gambar dia main dart..hehe

Kali pertama Khalis tengok muka mamat ni, Khalis teringat filem Shaolin Soccer. Alaa,, yang kononya Bruce Lee dan jadi keeper tue.. hehe..

Mamat ni sedia maklum bukanlah orang Singapore..tapi asalnya dari Shanghai China.. Dalam tempoh setahun setengah dia berpindah dari China ke Singapura, dia telah dijadikan rakyat Singapore.. yerla.. diorangkan bakat takde.. rakyat sikit.. mudah sikit alasannye kan?


Full name Shi Jiayi Chinese: 施佳懿
Date of birth September 2, 1983 (age 27)
Place of birth Shanghai, China
Height 1.79 m (5 ft 10 in)
Playing position Midfielder


Sebenarnya Khalis puas hati dengan keputusan malam ini..Puas hati kerana rakyat Malaysia dahagakan kemenangan.. Khalispun tak sabar nak tengok kebangkitan.. Yang Khalis suka ialah keputusan FAM buat friendly dengan Arsenal, Chelsea, Liverpool.. ialah.. selain memenatkan pemain.. mencedarakan pemain.. menghilangkan motivasi pemain dengan kekalahan besar.. tahniah kerana saku penuh dengan duit dan hasilnya..penjaring dan pertahanan terhebat, Zafuan tercedera..harga yang berbaloi FAM terima dengan jualan tiket.. memang bola sepak bukan permainan seorang sahaja..tapi, dia menjaringkan dua gol semasa lawan Taiwan..

Apapun segalanya telah terjadi..alasan tidak diterima lagi.. Yang pasti..semua orang sayangkan Malaysia.. kini buat kali pertama dalam tempoh belasan tahun Khalis kenal membaca, Khalis boleh hafal nama pemain dan posisi..sebelum ini?Ikhlas cakap..tak kenal..Mungkin semangat yang ada malam ni buat kita lebih berbangga, kerana padang kita tak sintetik..tapi dari jauh nampak berbintik bintik..

Comments

chii said…
chii pun lebih kurang khalis gak..skrg ni baru nak kenal ngan pemain2 harimau malaya..

agak sedeh gak..tp nak wat mcm mana..rezeki x berpihak pd harimau malaya..tp pujian harus diberikan kepada penjaga gol..sebab dia byk gak selamatkan gol2 dr ditembusi kan
kakjoyah said…
benci dia niiii! hahahaha
Cikli said…
harap dia tukar kerakyatan malaya pulak tahun depan.
azrijohan said…
hahaha...pedas Khalis kritik ni

jom baca saya nye kritik lak:
http://azrijohan.blogspot.com/2011/07/kenapa-malaysia-tewas.html
izaRamos said…
dulu malaysia pun ske sgt amik pmain import. tu pasal org mlysia mcm tk skong sgt. skg ni bru la pmain ngara sbnr. 100% malaysia. proud to them..

tk paya import2 la org luar. kita mmpu bngkit sdri
Anonymous said…
4eva Harimau!
blog-tips-kurus said…
si sepet itu tinggi rupanya..huh!
*bangga harimau tempatan!!
Aiza Hamid said…
bagus la kita punya pemain semua temoatan takde yg import... *lari topik heheh

Popular Posts