Pages

Support Penaja

Saturday, July 30, 2011

5 lagu best yang dilupakan.. era 90-an

Posted by mykhalis On 8:51 PM 6 comments


Khalis malam ni ada banyak pulak enty.. tapi Khalis tengah tengah nak menulis bukak YT teringatkan pulak beberapa lagu lama yang sudah dilupakan.. Sedangkan ianya menjadi nyanyian dan siulan di zaman Khalis dulu..

Kalau pembaca berusia awal 20-an ke bawah mesti tak pernah dengar atau sudah lupa lagu ini.. tapi kalau usia 30-an mesti masih ingat..

Lagu pertama pilihan Khalis ialah Shades yang bertajuk Malam.. Lagu ni bagi Khalis best kerana tidak menggunakan sebarang alat muzik.. sangat romantikk. dan inilah lagu kami sepasang suami isteri malam ini..hehe..


Lagu ke dua pula ialah lagu yang berentak laju dan ada unsur humor.. Ianya menjadi cabaran di zaman Khalis untuk menghafalnya..dari kumpulan Aboi terdiri dari 3 orang anak muda.. lagu pilihan Khalis apa apa sahaja..sesuai untuk mereka yang berjiwa muda..

 Lagu ke tiga pilihan Khalis ialah dari kumpulan 2 by 2.. tajuk lagu pak pom pak mustape.. Ikhlas Khalis katakan yang lagu ini sangat best untuk dinyanyikan kerana tak perlukan vokal yang power.. Kalau tak silap lagu ni gunakan loghat perok..


Kalau sebut nama pak pandir pernah dengar tak? Tapi ingat tak lagu dia.? Menggunakan irama melayu, Lagu pak pandir mengandungi unsur2 pengajaran dalam lagunya.. tajuk lagu pilihan Khalis ialah yang remah dan yang temeh.. paling suka masa wat persembahan final juara lagu 1992

Lau terakhir pilihan Khalis yang semakin yang dilupakan ialah nyanyian POE.. irama raggae.. sape yang suka memang leh wat Khalis kecik ati.. siapa leh lupa lagunya.. ala ala la tok.. jom kita layan..POE.. ala la latok..hehe



inilah list Khalis.. dan bila Khalis dengar semula lagu lagu ni..rasa sangat hepi dan kembali muda remaja..hehe.. kalau korang sezaman dengan Khalis.. apa lagu yang akan wat kembali wat korang tersenyum.. miss old day..

6 comments:

WOOaaa..x tau x tau =.=..

erkkk..lagu apakah?
hehe
lyankan aje..

ade yang tau ,ada yg x . hehe

sy still ingat sumer lagu yg tersenarai di atas hehe...bangga lahir zaman 80-an ^_^

tengok tajuk memang tak tahu. bila dengar baru rase cam pernah dengar.dulu abang2 selalu jugak pasang lagu2 ni. ha3

khalil ni macam suka irama malaysia jah.. hehee :D

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...