Ada apa dengan DARA??

aku pernah menulis tajuk ini
dalam blog aku di fs(tapi aku dah delete sebab ramai orang maki aku)
so aku gunakan tajuk yang sama tapi lain isunya..

tapi aku rasa puas hati sangat bila hasil tulisan aku yang pertma dapat reaksi
ada marah,, ada cakap aku bengong, ada cakap bagus, ada cakap bodoh tak sayang mulut

tapi aku seronok ngan reaksi yang de berikan seolah2 ianya mmg ramai antara kita tahu

soalan biasa aku tertanya

betul ker ramai awek sekarang dah pandai layan blue?
betulker sekarang setakat kiss masa berkapel tu adat?
betul ker lelaki senang sangat nak ngayat perempuan sekarang sebab perempuan sekarang semakin gersang?
betulker awwk bertudung lagik gatal?
betulker dara dah tak penting?
betulker setakat raba2 takleh nak marah?


jangan marahh
aku bertanya

tapi slahker?
aku selalu gak masa belajar dulu selalu jalan malam ngan member aku
kitorang bawak budak2 pompuan keluar
pantang nampak jantan berkereta msti nak ikut
(motor pun layan ni plak kreta kan?)

kitorang selalu gak test jumpa mana2 bdk pompuan ajak kuar malm
skrip nyer senang.. bawak mkm jauh2..
time balik pompuan pkl 11 mlm kan?
so purak2 terlajak dari masa tue
ok?
apa berlaku?
diorang takleh masuk ostel.. kan?
diorang semakin penat kan?
diorang dah jadik insan paling lemah kan?
apa korang buat?
masuk jer asrama? naik nama n sem depan takleh ddk asrama?
camner?

aku mals citerla jalan seterusnya
blum lagik purak terbeli tiket wyg midnight(pkl 12 kalau ada orang tak tahu)

lagi canggih gi genting naik bas kat stesen putra
n then purak terlepas bas balik
amcam?
apa pendapat korang

tak nah kene?
baguss
kalau rasa cam familiiar jer ngan situasi kat atas korang pikirlah secara matang peyelesaiannya

tapi yg aku tahu
pompuan lemah
diorang mudah panic
cepat pikir bukan2
bila diorang lemah.. fed up.. mereka akan terima apa sahaja pendapat yg mereka RASAKAN BETUL
lelaki di lahirkan tenang masa susah
(lagikpun diorang yg create situasi nikan?

aku jahat?
aku jugak?
ok ok
setakt ni aku melihat persekitaran
sbb dlu masa aku bkk kedai mkn kat kl
housemate aku suma kaki zina
yuppppp!!!!
dia punya tunang perghhh
kalau pergi kerja cakap ko
mmg mak aku tengok terus berkenan
mmg cun
pakai tudung,, ayu ajer
tapi kalau kat rumah
aku yg kene tutp aurat
dier slumber,, seluar tight
bulan pose bangun sahur sama2

apeee daaa
camni pun ada?
ada.. sebab aku berkawan
tak tahan aku blahh
sori housemate,, lu punya perangai celaka la
lu bikin gua malam2 kene tidur cc.. cehhh
baik takyah menyewa,, kan?

aku punya anak murid?
laki tingkatan 3 pompuan ting 2
kene kantoi beb
berzina hari jumaat masa orang gi semayang
berbogel lagik dalam kelas
sekolah mana?
sekolah agama tuhh

apa kess?

kawan pompuan aku,,kantoii gambar
kiss maa, pluk tuu
tudung besar beb.. maap sekalik lagii

kawan aku gakk,,
budak silat,, cakap agama no 1
kantoi,,, pengakuan tanpa sedar
berzina ngan perempuan seperlatihh
tudung besaaarrr jugakk

yang seksi?
mls cakap..
haha.. korang sendiri boleh agak
tapi ada orang kata,, ngorat awek seksi best
tapi best yg bertudung
sbb tangan meracau takder orang tauu
kalau yang seksi mudah dapat,, tapi kene tengok tempat

ishhh.. tak taulak aku
tapi kalau betul tamadun dunia kita lihat
semakin maju bangsa tue
semakin mundur adabnya,agamanya
kenapa?
mana begara maju kelas pertama takde industri lucah sendiri?
amareka? eropah? jepun? korea?
tunggu orang kiter je kott
yerlahh wat yang free dah ada,,mana tau dapat yang berkualiti tinggi plak

aku tahu...
ramai tengah marah ni.. macam2 otak tengah pikir
bagus2,, apa salah berpikir

sebab tue aku seronok amik tajuk ni
ada apa dengan dara?
kan?sebab ia bebas

korang pernah pergi pesta?
akuterakhir pergi 5 tahun lepas
pesta pantai kat kampung aku..

sumpah beb,, selama ddk kl 4 tahun++
tahun baru,, merdeka, sure heboh, jom heboh, aper ker mmg taknah
kali terakhir keramain terbesar aku pergi waktu malaysia lawan chelsea.. last!!!
yang len taknahh

apa korang nampak kat pesta?
aku sll nampak(ini tak gi pestapun nampak)
pompuan seluar jin sendat,, nampak bontot labuh,, bontot mantap,, mcm2
pompuan pkai baju ketat,, nampak dua bukit bonjol jerkk
ergghhh,, pakai tudung ker tak ker sama jer
laki pegang tangan, pinggang, punggung aweks
awek peluk balak
 tol tak?
sakit hati tak?
baguss
pergi lagik
nak tengok aper?
artis?bagusss
pergi lagikk

hahaha
marah?jangan,, mintak maap..

aku ada kawan kt UIA,, 
aku ada kawan kat UITM
aku ada kawan kt UKM
suma lah aku ada

perangai sama
pompuan  UIA orang kata sekarang banyak kaki Zouk(kelab malam) betulker?
orang kata budak UITM murah2.. betulker?
Budak UKM berlakon innocent, tapi belakang main,, betulker?
jangan marahhh
kalau salah salah,, aku bertanya,,
manakan pohon bergoyang kalu bukan ada anginn
kann?

tak semua??
ok lah tue.. kalau semua lecterur pun nak join gakk
kan???



so apa yang aku tau

benar lah kajian aku

marah?aku tak hina korang yang baik.. aku kutuk betina n jantan jalang jer..

beb.. bercintalahh,, takder masalah.. tapi.. jagalah.. jangn murah sangattt

pernah aku buat ceramah untuk sebuah kem motivasi 
dalam ceramah itu aku cakap, aku tau 3 tanda perempuan itu ada dara atau tidak

pertama
aku akan tahu melalui tumit kaki
kedua
aku tahu melalui ibu jari
dan terakhir
aku tahu melalui hidung

korang tahu kenapa aku tahu?
sebab ada beberapa orang pelajar perempuan tanpa sedar telah
a)menarik kaki mereka ke dalam kain(sorokkan)
b)ada yang menyilangkan tangan
c) ada yang mnunduk

beb,, gua taulah maknanya
itu tandanya minda tanpa sedar mereka berkata
"woii,, ko tu takder dara,, sorok arr, nnt mamt tu nampak,, kantoi la"

haha

itu takper

belum lagik kalau awek pinjam hset balak, pastu tengok ada blue
dia bukan mintak clash ker aper ke.. tapi dicubitnyer mamat tu
"abang ni nakalla.. buang ler,, eii,... tak snonoh"

haha.. itu tandanya nnt menengok sekali lah jawabnyer
tak betul?

maaf ek kalau terasa.. standart arr tngok blue
biasa arr

betul2
takkan korang (yup aku serang perempuan sbb lelaki mmg tak boleh nak diajar{termasuk aku})
nak jadi batang kayu kot malam pertama nikah

alahhh.. malu la bang
bang,, aper tue!!!
tak naklahh.. geliii
abg,, aper ni ganas sangat

kekeke

btl tak?

marah?takkkk.. takkan marah.. buukan korang buat kan?

aku nak kasik tau
ada 1 resipi lelaki pegang dari dulu sampai sekarng
(maafkan aku wahai semua jantan!!!!!)
resipinyer
sekali sahaja diorang dapat pegang tangan korang bermakna diaorang tau
tubuh korang adalah miliknya

tak percaya?
aku berani teng laa
sapa2 pegang tangan mesti pernah kena pegang pinggang
yang mana pernah pegang pinggang mesti pernah.....
malas nak sambung...
korang faham2 jer
tapi itu resipi kami
kami nak pegang tangan anda.. itu shaja
kami akan bawa anda melints jalan yg bz
kami kan bawa anda ke pasar yang sibuk
kami kan bawa anda tengok wayang

yang kami mau tangan anda

saper tak nah kiss?
saper tak pernah pegang tangan balak dia?
sapa rasa cinta dia suci?
sapa rasa dia akan jaga kehormatan drinya sehingga kawin?
sapa rasa dia boleh kawal nafsu balak dia?

ada?
baguiih

so... aku banyak sangat mintak maap rasanya
tapi kalau betul terkena batang hidung
kua kua kua

lu takder dara beb..
ada apa dengan dara..
kekekeke
ini adalah hasil tulisan emo Khalis pada tahun 2009 dalam blog lama khalis tanpa edit..ejaan salah ke, ape ke adalah kerana pada masa itu KHalis menjadi emo.. apa??ingat Khalis tak pernah emo ke?hehe


Comments

dill said…
fuh! panjang tu weh. tapi banyak input yang bleh kite dapat.

kadang2 nak sedarkan manusia, kene gune pelbagai pendekatan.

thanks for the knowledge, bro.

Miss Dill^^
Niezmomo said…
khalis khalis. tgk laa blog nis kejap. anis ada letak nma khalis :)
qasehraihan said…
tajuk ni mmg penting..
saya pernah buat tajuk ni..
smpai skang berada ni popular post..
xde yg maki pun..
sume stuju je bila cikgu ni cakap..hehe

khalis dh lama xdtg umah kita ni???sombong eh??hakhak
Fyqa said…
byak info mnarik...


tgk la sini

http://fyqafullstop.blogspot.com/2011/04/assalamualaikum.html
adwafarahin said…
pnjang nye..tp pengisian benar
bdk2 UKM muka mmg innocent tp blkng mcm hantu

hrp2 sye akn terus dipelihara Allah :)
eiYja_cHum3yl said…
hehe...bgus ni...sy suke...plg dpt trime kalau minah2 yg b'tudung ayu, n btudung besar yg buat prangai mcm ni...merosakkn imej wanita bertudung...
chentaNUYU said…
gigih Nuyu baca sampai hbs.huhu
Unknown said…
hm.. yang mula2 tu Yana cam tak bape nk paham la.. haha... tapi bila da sampai tang tu... okeh... hmm.. betul ke cam tu... sumpah Yana tah tahu.. tak tahu pon lagi bagus..
Miss Ejat said…
suka entri ni,,,sebenarnya banyak benda yg aku sendiri x te tntg hdup ni,,, adat manusia n telatah yg x pernah jadi bhn kajian,,,
Miss Shikio said…
sememangnya benar 90%...

hehehe... ini adalah fakta! x dpt dinafikan lagi.. ^_^
Browacana said…
bagus entri ni bro... folo anda..:)
Ms.ze said…
mak aihhh..pnjangnyer..
bape lama nak siap buat nie?
HAHA
tapi entri ni best la..
Ibnushukran said…
sy suke.. seriuz.. sy suke tng0k orang y baca dlam ksedaran skit.. bnde ni mmng betul, alhamdulillah stakt ni,sy blum buat bnde ni semua,bkan nk bngga,just nk ckap tolonglah bagi spe2 yang buat bnde ni insaflah segera,dunia smkin hampir kpd kiamat.. tolong k.. InsyaAllah ada msa untk bertaubat,Allah itu Maha Pengampun.. :)
adan said…
entri cikgu ni bagus... ^_^
semoga yang membacanya dapat kesedaran termasuk aku...

semua perkara yang ada dalam entri ni memang berlaku dah.. bagus jugak ajak kita berfikir..
akulahct said…
mak aih panjang nyer n3 nih... rase cam penah bace tp di mana ya... hehe..
false said…
criusly mang btl pown..
smua blh pk even yg xpnh lalui smua 2..
dgn smua 2 da nmpk sgt da
Granny Hani said…
Khalis ni boleh jadi penceramah 'motivasi'..memang apa yg khalis cakap tu fakta..yg payah nya nak put some sense in those stupid minds.
Akak salute khalis laaa..
:: cikNuurul :: said…
salam =),.
CN snggah,.hehe,.

perrggh,ni khalis ke yg taip?,.waaa,xprcaye2,.hehe,.tp mmg ade btolnye,.org kate,konsep dlm bljr tu msti ade pmblajaran dn pngjran,.ni knsep dlm prhbngan,mst ade nfsu yg mendajal dan keinginan msing2 tu sndri,.so,pndai2 la mnjage cnta dn dri,.rmai sgt dh org skrang yg mcm tu,xyah tuding2 jari la kt spe2 yg pkai tdung ke x,.sume same je,dh nme pon ftrah sbg seorg mnsia kan,cme yg mmbezakn kite sume ni adalah IMAN!,.iman xkuat,kite same jeeeeeee,.btol x?,.skdar mluahkn pndgn dn prsaan,.hehe,.

gud job khalis!,mantap!,.hehe,.
Raden said…
abg khalis..panjangnye isi hati kamu..fuh! berjaye bace sampai abes sambil berkate2 dlm hati "abg khalis ini bukan sesuci yg ku sangka"

abg..ramai lg org yang tak mcm abg cakap tuh..bukan semua. minda melayu nie..once da nmpak kesalahan sikit, abes sume org wat kesalahan yg same.

ke abg je?? hahaha
Aku Skema said…
ambik iktibar..at least pompuan patut tau apa sesetengah laki pikir..bukan aku..haha
amny said…
fuh..panjang..!!tapi ade maksud yang nak disampaikan...perempuan sekarang xsame dengan perempuan dlu..

btw,,nice entry..^^
Unknown said…
panjang bebenor tp sy berjaya abeskn..hehe..ade btulnye ape yg awk ckpkn..tp bkn sume mcm tu., and mungkin ade yg pnah buat mcm ape yg tertulis kt ats tu tp da insaf n patah balik kn..btw nk tanye.. sy mmg tau pasal nk tau pompuan tu ade dara ke x melalui tumit..but yg ibu jari dgn idung tu x tau plak..camne yerk ?!xnk share ilmu ke ?!
:))
EJA said…
pd pandangan eja bgs entry ni keseluruhan apa yg diperkatakan tu benar..kdg kala sy pun sedih dgn apa yg berlaku :)
silent said…
wah!
aku suka baca ni.....

ya.aku harap ramai perempuan di luar sana baca.
tengok meber sendiri pegang-pegang. wa tak berani nak tegur nanti kata wa pak ustazah perangai cam hampagas. so wa pandang jelaah....

bila aku tak bagi tangan dipegang cakap aku kolot."awek aku okey je" see..... orang macam aku KOLOT.
aku pun takpaham dengan dunia ni.
Unknown said…
gua pun rasa mcm lu gak.. sebab tu entry gua selalu sindir².. itu pun kalau dowg dpt tangkap... kah kah kah

siyes pegang tgn trus dpt??? boleh try ni... keh keh keh..
~nsar~ said…
sy setuju sy sokong... pengisian terbaik... orang islam.. kenal dosa pahala... tapi kalah bila nafsu merajai diri..

sy nak tanya ada ka cinta manusia suci??? sy tak jumpa lagi......
Anonymous said…
Ni laa 1st time Cik Khalis buat entri panjang macam ni. Tahniah :)
Ayie said…
adeh.. bapak panjang.. berpinar mata aku nak membacanya.. HAHAH
.. said…
wahhhh fanjang nyearrr..hee ta jadik arh contest supermakkkk tapi kite buad contest n3 terfanjang OKE. hee..
betul2 sokong sesangat.. tayah nak cakap KL semua tempat ade..even tengah2 bendang nun... tapi kami baekk.. ta nakal2..wahhhh pengakuan.
-she-
ini dunia akhir zaman..begitulah..minta dijauhkan anak lelaki sy jd mcm ni bila besar kelak..semoga dia jd lelaki beriman yg mampu jaga maruah wanita..dan semoga anak perempuan sy berjumpa dgn lelaki yg tahu menjaga maruahnya..aminn
kay_are said…
em, memang panjang gile tapi sume tu ade betulnye.. memang tengok bende2 tu memang ade depan mate.. zaman ade kapel pun bese2 je main pegang tangan.. nasib xde pape jadi pastu.. em
Lea Isnawi said…
aku taw majalah DARA jer :P
nice info, ingat lah wahai wanita... 9 akal lelaki belom tentu leh kawal 1 nafsu nye... :)
nabilah_2908 said…
kalau ada yg menidakkan entri ni..sy tak tau la nak cakap apa..

mmg tk semua perempuan macam ni..tp...perkara ni..mmg benar2 belaku...

yg disangka baik..tk semestinya baik..begitu lah sebaliknya..

terpulang pada individu utk mencorakkan hidupnya..

kdg2 kesian kat mak ayah...dah cukup didikan..tp jln yg salah juga di pilihnya...

jangan salahkan ibu mengandung.. :)



jom ke APA KATA HATI pulak ;
REQUEST SI DD
Darl Eika said…
gila hebak lah tulisan khalis.
solute u bro,

then mmg betol.
eika mtk djauhkan dari semua benda cmtu..
oish khalis,doakan eika cepat kahwen! HAHA>
haha ! suka sangat entri ni . sempoi jah . tapi ada yang perlu diperhatikan di situ . takmau komen lebih-lebih . perhh !
wah btul2 topik hangat ni khalis tapi betullah apa yang khalis cuba smpikn ni btul ada benarnye.. bgus untuk tujuan mengingati ;)
Tasha said…
LOVE MAKE PEOPLE LIST IN LIFE. MASING2 ADA CERITA SENDIRI. TAK PAYAH NAK HEBOH AND TAK PAYAH NAK BANGGA DIRI. JANGAN CAKAP ORANG LAIN JAHAT KALAU KITA TAK TAU JALAN MASA DEPAN KITA MACAM MANA. ITULAH PENGALAMAN I DALAM KEHIDUPAN

I LIKE RESEPI LELAKI TU.
yuyu jannah said…
fuhhh.. habis jugak akhirnya.panjang betul entry kali ni..nasib cite best jgk..

tapi malas komen la.kang silap cakap, tinggi pulak traficc esok.

tepuk dada tanya selera je la..
Hamba Allah said…
Salam....suke sangat bace...sebab nie la ape yang berlaku kat dunia kite hari nie..tapi ramai orang yang wat tak nak mengaku...kalo kena batang hidung sendiri pun masih wat donno..tak tau mane p sifat malu orang skarang...tapi yang penting cari dulu cinta ALLAH...sebab dalam pencarian itu akan menjadikan diri kita bertambah baik...bile diri dah baik,pasti kita akan memperoleh pasangan yang baik seswai ngan diri kita..itu janji ALLAH...wallahua'lam...
budaknerd~ said…
wah panjang but this is reality nowadays :) good job ^_^
FaKArePa!n said…
it is a reality.. aku sokong.. apa yang ko cakap tu memang ada yang kena atas batang hidung aku sendiri..
gadis said…
mmg gadis zaman skarang ramai yg dh x dara ... tapi kena ingat ,, susahnya jd gadis ni,, kalau tersalah langkah , rosak buat slamanya.. tp kalau lelaki,, dorang hilang truna , sapa yg taw?? dorang bkn ada selaput truna..

tapi kita masing2 kena fikir satu ,, manusia berubah .. dari jahat kepada baik , dan baik kepada jahat..
walau sejalang mana perempuan dan laki ,, pintu taubat sntiasa trbukak luas utk dorang ...
siapa kita utk menghukum ??

org yg bertaubat dr dosa yg hina skalipon , lebih suci dr kita yang blom tawu diterima Allah ataw tak ..

yg dh terlanjur ,, sila2 la bertaubat .. :)

hah ,, soal dara kan ,,
ada baca ,, secara scientific ,
ada gadis yg dilahirkan tanpa selaput dara,,
ada jugak yg selaput dara dia fragile , walaupun bersukan ,, dah boleh hilang ..

wallahualam .. :)
Sue Saari said…
adehh..berpinar matacik sue baca..tapi mmg best!!bnyk pengajaran di situ... =D
Anonymous said…
semua yg diatas benarrr belaka..so girls out there...jgn lah sekali2 biarkan teman lelaki anda sentuh anda walaupun "terrrr" sekalipun...kunci dia cuma 1 je..pegang2 tgn..hmmm..nmpk kecik..tapi impak dia mmg sgt2 besar...aku ckp berdasarkan pengalaman...
dja_amiensukhri said…
betul tu.. so, berjagajaga perempuan sebelum jadi menda yang lebih buruk..
iniialahaku said…
pnjg n bilas habes kat mamat2 n minah2 yg buat2 bnda cmni kat luar sana..bleh jadikan pngjaran semua ni...amik dari sudut positif entry ni...
Miz Novexx said…
kalo benda betol watpe nak marah, sebab skang neh apa yang khalis cakap tuh betol2 ada depan mata....
kakyongnida said…
mintak dijauhkan dari semua tuh,, :)
TaufiqHafiidh said…
tak heran la video-video skodeng bersepah kat internet ni....tambah2 yg student lak...
Sweetie Pie said…
queen sndri ngeri dgn kesosialan skrg ni..takutnye...queen ade adik pompan sorg je..hrp Allah lindungi la akhlak die..amin
rj Etika said…
sebagai seorang budak uia, ye...saya mengaku tak sume budak uia baik macam dalam tv ke hape.
hahah.

oh...tersangat panjang ye entry khalis. penat ooo bace. tapi Alhamdulillah...input memang byk gile. timaseh khalis. :)
. said…
hahah semua perempuan attack ko. kekekek. hehe. haha. tapi attack cara baik kot.
Puan Kutu said…
bila nafsu merajai..yg tudung besar pun tak igt dosa pahala..entri nie bagus!dlm kebenaran ada nasihat..:)
mai said…
perhhhh,,, betul2... irang sekeliling aku pun mcm tu,, kadang2 iman aku pun bergegar nk tergugat... 90% kapel itu dkuasai NAFSU.. tp tu lumrah apa.. terpulang dr individu tu lah nk jg VIRGIN diorang..
Alan Rizque said…
Khutbah jumaat hari ni bagitau fakta yang setiap 15 minit seorang anak luar nikah dilahirkan di Malaysia...
Anonymous said…
RESUME YANG TERBAIK!!!
Kisah diri sendiri oleh si PENULIS.
Unknown said…
entry mcm nie klaw ade y maki maksudnye dye da buat lah hihi.

nice entry der.SENTAP!
Anonymous said…
As salam..byk info yg blh diambil dr artikel ni..mmg menakutkan dgn senario gejala sosial dewasa ini..mmg godaan syaitan tu sentiase ada & sentiase mengintai utk mnggoda iman anak Adam ni,x kira lelaki/perempuan..moga2 Allah melindungi anak2 kita & dimantapkan keimanan mereka agar x terpedaya dgn pujuk rayu syaitan...InsyaAllah...
blog-tips-kurus said…
fuh! org Rompin mengulas dgnn pnjg lebar. skrg dah tau rahsia lelaki. oooo... nak pegang tgn yek!?
Megatron said…
Aku baca post ni pun jd angin..sbb ape?sbb mmg betul pon..dlu aku jenis xtau ape2 pasal dunia..(bkn katak bwh tempurung ye) family aku sgt mengongkong dgn spe aku berkwn..kira life aku kat umah n sekolah je..msuk kolej pon sama,,aku duk umah family..hbs blaja..mcm2 org aku kenal..lg2 duk kl..sume kwn aku yg aku knl kt tmpt kje SEMUA pernah berzina..diorg ajak aku gi club , aku xmo..ajak aku smoke aku tolak..blh plak tanya knp xmao???WTF??

c'mon la..takde dah ke kaum Adam yg baik2?aku baca psl pompuan lg la aku seriau..mne nak cari CALON BINI DAH??Semua MURAH MURAH MURAH! Aku jd takot..aku penah cple ngn awek bertdg...tp ajak aku main??WTF???

AKu stress sgt dgn org skg nih..banyak sgt org jahat..kat kl tu mne nak jumpe org baik2???

HUmm..sory terEmo jgk..tp serius aku mmg stress.. T_T
Alan Rizque said…
Dahsyatnya dunia sekarang..takut aku baca..
Qaseh Qistina said…
good..byk info dan ini lah dunia sekarang yg susah nk dibendung lagi.pokoknya,tepuk dada tanya lah iman
FadhDeela said…
pjg tol entry kali nie..huhuhu sy setuju tp xsemua awek pakai tudung tu jahat..xsmua pmpn tu lemah dan ikut jer ckp lelaki..yes skrg nie pmpn ramai yg berani..berani mencuba!! ape yg sy pegang skrg berdoa kuatkan iman..pikir pjg bile nak lakukan sesuatu..

meh sini: Besar Dah Budak Nie!!
i support this topic . kasi sume seda . but ade satu yg ko tls , mlalui hdg , jari n kaki . tak sume hide kaki dieorg tade dara . bcoz , reason lain is kaki dieorg buruk , ad kematu o anything la . so , jgn la pkr bdak tu hide kaki coz tade dara . mmg stju . but not at all la . n tunduk , i jalan mmg tnduk coz ,nk hide hdg i besa . haha . malu la hdg kembang , n tgn berlpat mcm berpeluk tbh mybe nk than sjuk o nak cover perut dieorg yg buncit . hehe . just bg sugg yg tak bpe btol la klo tgok base on tgn , hdg n kaki . pape pon mmg bgos la wat entry ni . good job . :)
KUKUMALU said…
i read this for second time ;)
ur entry is valuable u know. Voluable for us as a women. U make me think of men's behaviour. I never thought about

* tipu xnk bagi masuk hstel
*yang pasal xsempat naik bas balik kat genting.

jahat jugak laki2 nih. Willing to do anything just to get into *****. Urmm, xigt dosa..

Ape yang penting, mantapkan iman didada. Elakkan maksiat dan semoga yang pernah tersasar dari jalan yang lurus berpatah balik agar hidup lebih aman dan tenang berpandukan hidayah Allah s.w.t.

Buang yang keruh, ambil yang jernih:)
Unknown said…
Marah? tak lah..sakit hati? tak lah..bengang..pun tak..kenapa nak terasa kalau tak buat kan..cuma aku sedih sebab memang realitinya begitu..memang bukan semua tapi ada berlaku dan semakin menjadi-jadi, kenapa? bila di tegur marah, melenting konon dah cukup besar nak jaga diri sendiri..susah bila zaman semakin maju nilai-nilai kerohanian yang semakin runtuh..Aku setuju semua yang ko cakap dalam entry ni..sape makan cili dia terasa pedasnya..hidup anda, anda yang tentukan..
Nina Cherry said…
Thanks cikgu khalis,
ayat mmg sedap... x rugi sye follow blog cikgu...
Sbnarnnye sng cite sume ipta/s dekat malaysia ni mmg berlambak perempuan2 yg dah kehilangan dara...
So klo nak jge lbih baek x yah kapel... Nina dr dlu smpai skrg x nah kapel lg rse selamat drpd kapel2 ni... trima ksih atas nasihat mak n ayah... klo x mmg dah lme Nina terjerumus... org yg pkai tdung lbuh, ckp psal iman n ibadah, tp tu sume luaran je... dorg pkai topeng... tp ckp je kapel x nak pgang tgan tp lme2 pgang gak... mmg nafsu x leh dikwl...
maaf cikgu, sye terceramah kat sni... trima kasih cikgu khalis.
Unknown said…
cikgu.info ttg dara boleh baca sini juga Apa itu selaput dara
Headmaster said…
perhh.. pinau2 mato den membaco eh..tp mmg botul apo kaw kobar jang.. dunia duniaa
nuyuEna said…
kalau kau ckp.."sape setuju dgn entry ni..angkat tangan"..

nah..aku angkat dua dua tangan aku ni...even aku kaum hawa...aku kene setuju..benda betul...=_="
Adamson said…
memang berani la u! :) kasi panas skit.. baru sedar!
Norfarahniza said…
seriously nice entry....
follow kamu k..
c i k r i f a h said…
pertama kali singgah baca blog ni.
jujur,pmbacaan kali ni membuka minda,mata.
apa2 boleh jadi.
Anonymous said…
sokong 100 peratus apa yg di tulis..
cdey bila yg dikata berkenaan tudung labuh tu..mmg ia satu realiti..sedey sbb mngapa mereka sanggup buat begitu..krn nila stitik habis susu sebelanga..

lelaki pula nape selalu ambik kesempatan pada kelemahan wanita..wanita juga punya nafsu,lagi byk setan goda..

lelaki kalau bercinta,jagalah si wanita..kan wanita itu juga bakal bergelar isteri,ibu..

perempuan jagalah diri..dirimu hanya untuk suamimu..dosa lalu padamkan dengan taubat..bina wanita yang baru..
DayanaBesey said…
sangat menarik!
tapi ikhlas cakap,yana tak pakai tudung,tapi yana tak pernah sentuh lelaki,x pnah kluar dating..sbb tu yana slalu kne tinggal..bila pakwe msj blue,time tu gak yana mintak ptus..

yana ada geng..6 org..3 bertudung,3 tak bertudung..geng kami siap wat perjanjian..sape yg kluar dating berdua and berpegangan tangan ngan laki,kne lempang ngan geng..huhu..baik punya!
Anonymous said…
mmg btl ckp awk..tp tu xsmua la..kt dunia ni ada yg baik ada yg jht..tp yg mnilai amln kte bkn mnusia..Allah yg berhak..tp pe2 pon pe yg brlaku sekeliling kte tu adalh dugaan hdp kpd kte smua sbnrnye tau..kte ni smua knala jauhkn dri dr bnda2 kji tu smua k..pe2 pn nk wt something kna ingt Allah la..pe2 best cte awk..sy sokong awk..
Unknown said…
cinta tu jgnler bersandarkan nafsu semata2
Ummu Qois said…
sangat menarik dan menginsafkan..
bLaCk | maWaR said…
walaupon sedikit berpinar dan juling (o_0) tapi still nak bace bagi habes...sangat bagus. entry nie..

dunia oh dunia
Anonymous said…
Kau cakap betul bro.. baru2 ni aku balik dari PLKN, coz dulu tangguh, gi belajar...

So bergaul la dengan budak2 umur 18 ni...

selanjutnya... macam kau cakap... Aku kalau tak gi, tak kenal budak2 ni... aku memang selamanya takkan tau pe budak2 zaman sekarang ni buat...
panjang tapi sangat berbaloi!!
hehehe.... berbaloi-baloi...
sharing is caring...
~nashrulez~ said…
bez giler cerita kau..hahaha
temuntirung said…
ada kata2 tersirat yg saya tak faham..
tp entry ni sumpah best,..
like-like! :D
no_answer said…
wah ! entri terbaek .

aku sokong !
agree..lelaki nk pgg tgn bkn sebab syg..tp sbb nk 'perangkap'..hahah..so kpd sume ppuan, jage la tgn anda...
dengan gigih aku baca sampai habis!heh! ok! untuk kali ini!aku setuju! heh!
cilamasda said…
wahh panjangnge cerita. penat bace.
tapi betol la.. sekarang org melayu suda sirupa dgn org barat la.. perempuan yg xde dara tu mcm dah jdi perkara biasa sgt. lelaki? jgn crita la. mejoriti dah xde teruna kott. tapi sape yg heran! hahaha.
yg jadi mangsa janin & bayi yg dibuang hasil 'kerja' ibu bapa mereka
FIERUL said…
apasal meriah sangat warna komen box nie.. jenuh nak komen.. adoi..


KOMIK BLOG:
www.belogpalatau.blogspot.com
hahaha.. aku bca, tergelak2.. tertinggal bas lak aku nih.. post ni dari tahun 2009 lagi.. baru hari ni aku baca tahun 2011..wakakak.. tp mmg lawak giler.. dan yang best kat sini, aku baca komen2 girl kat sini.. hope sume yang komen benar2 mengerti ape yang di tulis..hekhek.. dan yang pasti part PENGANG TANGAN! yup mmg betull...setuju..wakakkaa...
Aminorias said…
post yg paling best pernah aku baca...
♥sophie♥ said…
best entry ! :)
terima kasih for share
rotkappchen said…
siyesly..mmg bgos koe pnye tjok nie..bnyak input.. gud job bro.. aq mmg akn lbih brhati2 psnie.. :D
spanbob_00 said…
menarik mmg menarik..tp cr lu tulis menunjukkan lu mmg x hormat pompuan..sekian terima kasih.
Derok said…
Assalammualaikum..

Bro, aku nk artikel ni leh x..?
p nk copy xle ar..
kasi email leh..
tq
Nabiha Zaidi said…
terbaek!!! terbaek!! terbaek!! memang suke ayat makan dalam macam nie! buat lagi tajuk lain okey . .:)
Mommy yumi said…
pada pendapat aku, semua nya terletak pada diri kita sendiri,kalau hati kita cakap xnak kita xbuat, kalau hati kita cakap nak kita buat, tiada salah perempuan atau lelaki. semua terletak pada diri kita.
nad_dd257 said…
he3.. tergelak sensorang aq bace..
tp betul la pe ko cakap 2..
ni lah umat akhir zaman..
tandanya.. paham2 sndiri..
kepada sape2 yg terkena batang hidung die tu.. kembalilah ke pangkal jalan. ^_^
tp an aq xpnh taw lak kita leh taw de dara ke x melalui hidung?? huhu..
tokwan muda said…
gua memang tabik, bro jangan takut untuk nyatakan kebenaran walaupun pahit sebab ape yg bro ckp tu memang realiti kini,bukan soal hina atau mengata tapi soal nk bagi sedar mmg dah teruk sangat dah pompuan sekarang termasuklah laki pun....
Jejari Sholehah said…
Walaupun apa yang Khalis tulis ni ada kena mengena dengan saya, maksudnya tempat belajar, personaliti dll. Saya memang tak nafikan memang terjadi benda-benda camtu.. Kadang kita malu sendiri. Tengok orang keliling tak peduli pasal maruah diri.

Cuma, yang betul-betul baik tu masih ada. Banyak ke sikit tu tak pasti. Sama-sama kita ubah diri. Berhijrah ye. Terbaik Khalis!
NDBJ said…
dunia zaman sekarang.
kita pun tak berani cakap apa.
sentiasa berdoa mohon agar dikuatkan iman dalam hati.moga kita dijauhkan dari semua benda negatif yang boleh rosakkan jiwa dan iman kita. mudah mudahan. amin.

kita pegang satu je, wanita yang baik untuk lelaki yang baik, lelaki yang baik untuk wanita yang baik. itu janji ALLAH.

btw, nice entri.
tak sia sia kita baca sampai habis. hehe :)
A.T said…
Semua benda ni memang betol n realiti zaman kini... tp sy kirang senang SEDIKIT dgn ayatnya. sy selalu diberitahu "kalau nak menegur ada caranya" tp mungkin sbb awk tgh emo sbb tu bhsnye agak mcm ni~ tp bab video blues tu... adalah haram secra mutlak untuk menonton mnde tu xkira lelaki/perempuan. zaman Rasulullah dulu dorng xtgk mende ni pn dpt je anak cucu cicit. jd je mak/ayah atok/nenek moyang.
A.T said…
pasl student IPT tu... mne2 sme je... xsmestinye permpuan UITM je yg murah, perempuan UIA je yg kaki Zouk... mne2 pn ade je jnis perempuan yg mcm ni. sy xrse ia suatu idea yg bernas untuk labelling student ipt mcm tu.. ade je pempuan UIA yg murah n kaki Zouk, ada je pempuan UITM yg kaki Zouk n nmpk mcm innocent tp hakikatnya tidak...
saya xde timbul perasaan marah, tp sesuatu teguran mesti berhemah dan berhikmah. allahu'alam~
mumui said…
nice entry... makhota hanya 1... hargailah....
Hafiz Aziz said…
"kali terakhir keramain terbesar aku pergi waktu malaysia lawan chelsea.. last!!!
yang len taknahh"...chelsea???? serius beb????
puteri ain said…
huishhh pnjg entry kali ni ..

cakap pasal soal perempuan . tak dinafikan perempuan skang dah advanced . sama ada advanced elok ke x . kita sama2 nilai sndri . contohnya dlm U atau dunia pekerjaan . dr segi berkawan kita dpt nilai .
deeya said…
maka saye bersyukur sebab sye ditinggalkan oleh cinta pertama dan tertutup pintu hati menerima cinta laen . semoga diri ini terus dilindungi .

Khalis , Allah tu sayang saye . heheh ~
Areen said…
dah pnh baca kat entri bro dulu, pengisian ttp sama hihi~
amna said…
panjangnya entri ni..
puas lengkap amna baca. huhu. tq ^^
razanhayatie said…
sedih baca entry nihh
sebab semua benda yg khalis cakap betul
saya pun penah mengalami
perempuan bertudung tapi satu rumah dgn lelaki buksn muhrim tanpa segan silu
in fact, penyewa semua dlm rumah tuh adalah lelaki
karmilaillang said…
thumbs uplah untuk entri ni.....

Popular Posts