Koleksi cerita lawak pendek


1. KERJA RUMAH
Seorang guru sedang bertanyakan kepada seorang anak muridnya.

GURU: Ali, mengapa awak tidak membuat kerja rumah yang cikgu beri ?

ALI: Emak saya beritahu saya supaya tidak buat kerja rumah

GURU: Mengapa emak awak berkata begitu ?

ALI: Kerana semua kerja rumah emak saya yang buat.

ini singa lain..hehe..

3. TAK BERANI CURI
Di zoo, sorang pekerja dimarah ketuanya.

Ketua: Apsal kamu tak kunci kandang singa ni semalam? Bahaya betul.

Pekerja: Tak perlu risau, boss, mana ada orang berani nak curi singa ni.

4.PECAT
Majikan : Kamu di pecat!

Pekerja : Tapi saya tidak melakukan apa-apa!!

Majikan : Itu lah sebabnya mengapa kamu di pecat…

5. ATOK SIAPA LEBIH KUAT
Tiga sekawan berusia 5 tahun bercerita tentang kehebatan datuk masing-masing.

Eman : “Datuk aku kuat…. Kalau bertanding silat, tak pernah kalah.”
Emon : “Datuk aku lagi kuat. Dia pernah tumbangkan seekor kerbau yang tengah mengamuk.”
Eman : “Datuk kau kuat tak, Emin?”
Emin : “Aku rasa datuk aku lagi kuat daripada datuk kau berdua. Dah 20 tahun dia tinggal dalam tanah, sampai sekarang tak keluar-keluar lagi.”
Eman dan Emon : “Ye laaa…. kuatnya datuk kau.”

6.PUNCA KEMATIAN
Dam!! Pintu pejabat sebuah hopital dihempas. Seorang doktor muda kelam kabut masuk, menggelabah puyuh, jumpa doktor senior.

Doktor Senior : Kenapa ni?
Doktor muda : (Termengah-mengah memberitahu) Saya dah buat silap masa isi borang kematian pesakit.. Habislah.. Matilah saya..

Doktor Senior : Silap macam mana pulak?
Doktor muda : Saya tersain nama saya kat punca kematian..

7. 3 BULAN LAGI
Selepas 25 kali mencuba, akhirnya Dol lulus temuduga. Tapi sebelum meninggalkan bilik temuduga, pengurus kilang memberitahu.

Pengurus : Untuk permulaan, kita bayar kamu RM5 sejam. Tapi lepas 3 bulan, kami naikkan gaji kamu kepada RM7 sejam. Setuju?

Dol : Setuju, bos..

Pengurus : Kalau macam tu, bila kamu boleh mula kerja?

Dol : 3 bulan lagi, bos..

8.SEDARA KITA
Pada suatu petang, seorang ibu membawa anaknye berusia 4 tahun bersiar2 menaiki kereta.Dlm perjalanan, si ibu membunyikan hon.

Anak :Naper ibu bunyikan hon & sape org tu?
Ibu :Tu sedara kite,kenalah hormat.

Dlm perjalanan seterusnya mereka terserempak dengan seekor lembu yg nak melintas lalu si ibu membunyikan hon.

Anak :Tu pun sedara kite ke???




Kredit kepada syok.org

Comments

ArulchelseA said…
kih kih kih kih... lawak la bro..
Hafiz Aziz said…
"tu pun sedara kite ke?"..hahahahaha
Anonymous said…
hehehehe....senyum kambing...;)
mas saari said…
hehehehe...lawak sengal!
Tulip Putih said…
hahaha..lawak la..mseti dh byk tertinggal entry khalis..dh lme xdpt on9..:(
yatie Awang said…
hahah...kakak paling suka cerita datuk kuat
suke yang last tuh...!!!ehehhhhhhh...


http://aniqahayyu91.blogspot.com/2011/07/bapa-ayah-papa-daddyseterusnya.html
amna said…
haha.. lucu la. best3!
Ezay Hadry said…
lawak lah yang datuk tu..haha
Aiza Hamid said…
haha kelaka, trimas sbb buat sy trsenyum :)
lisa lis said…
hahaha..yg datuk ngan lembu tu kelakar~
amirulhaqimie said…
semua nyer kelakar
Anonymous said…
generic zolpidem zolpidem tartrate 5mg or 10mg - ambien side effects urination
Anonymous said…
buy valium buy cheap valium online no prescription - what will 5mg valium do
Anonymous said…
buy ambien ambien cr urinary retention - zolpidem white round pill
Anonymous said…
diazepam 10 mg diazepam injection 10mg how to - diazepam dosage sciatica
Anonymous said…
buy xanax buy xanax online no prescription cheap - xanax dosage usage
Anonymous said…
diazepam 10 mg can buy diazepam online usa - diazepam online kaufen
Anonymous said…
valium diazepam manufacturers tween 80 diazepam - diazepam xanax
Anonymous said…
generic xanax xanax dosage adults - buy xanax online with no prescription needed
Anonymous said…
buy xanax xanax withdrawal jaw - safe way to buy xanax online
Anonymous said…
mixing diazepam and lorazepam diazepam side effects usa - diazepam dosage pictures
Anonymous said…
ativan medication buy generic lorazepam online - what is ativan addiction
Anonymous said…
xanax no prescription can xanax pills be injected - xanax oral drug test
Anonymous said…
purchase ativan ativan uses for the elderly - ativan toxicity
Anonymous said…
ativan medication ativan dosage to get high - ativan dosage pregnancy
Anonymous said…
online ambien ambien xanax combination - ambien dosage chart
mohd fikri said…
lawak2....good sape punya cerita
re ay said…
lolz, ,haha,memg lawak
calrase adioyo said…
sangat hebat........ lucu lha pula
Bayang Hitam said…
RENEW ROADTAX DAN INSURANS SECARA MUDAH
ONLINE MELALUI TELEFON SAHAJA
SEMUANYA DI HUJUNG JARI.

RENEW ROADTAX ONLINE JE SEKARANG!

Popular Posts