Pages

Support Penaja

Friday, July 29, 2011

Koleksi cerita lawak pendek

Posted by mykhalis On 7:56 AM 32 comments


1. KERJA RUMAH
Seorang guru sedang bertanyakan kepada seorang anak muridnya.

GURU: Ali, mengapa awak tidak membuat kerja rumah yang cikgu beri ?

ALI: Emak saya beritahu saya supaya tidak buat kerja rumah

GURU: Mengapa emak awak berkata begitu ?

ALI: Kerana semua kerja rumah emak saya yang buat.

ini singa lain..hehe..

3. TAK BERANI CURI
Di zoo, sorang pekerja dimarah ketuanya.

Ketua: Apsal kamu tak kunci kandang singa ni semalam? Bahaya betul.

Pekerja: Tak perlu risau, boss, mana ada orang berani nak curi singa ni.

4.PECAT
Majikan : Kamu di pecat!

Pekerja : Tapi saya tidak melakukan apa-apa!!

Majikan : Itu lah sebabnya mengapa kamu di pecat…

5. ATOK SIAPA LEBIH KUAT
Tiga sekawan berusia 5 tahun bercerita tentang kehebatan datuk masing-masing.

Eman : “Datuk aku kuat…. Kalau bertanding silat, tak pernah kalah.”
Emon : “Datuk aku lagi kuat. Dia pernah tumbangkan seekor kerbau yang tengah mengamuk.”
Eman : “Datuk kau kuat tak, Emin?”
Emin : “Aku rasa datuk aku lagi kuat daripada datuk kau berdua. Dah 20 tahun dia tinggal dalam tanah, sampai sekarang tak keluar-keluar lagi.”
Eman dan Emon : “Ye laaa…. kuatnya datuk kau.”

6.PUNCA KEMATIAN
Dam!! Pintu pejabat sebuah hopital dihempas. Seorang doktor muda kelam kabut masuk, menggelabah puyuh, jumpa doktor senior.

Doktor Senior : Kenapa ni?
Doktor muda : (Termengah-mengah memberitahu) Saya dah buat silap masa isi borang kematian pesakit.. Habislah.. Matilah saya..

Doktor Senior : Silap macam mana pulak?
Doktor muda : Saya tersain nama saya kat punca kematian..

7. 3 BULAN LAGI
Selepas 25 kali mencuba, akhirnya Dol lulus temuduga. Tapi sebelum meninggalkan bilik temuduga, pengurus kilang memberitahu.

Pengurus : Untuk permulaan, kita bayar kamu RM5 sejam. Tapi lepas 3 bulan, kami naikkan gaji kamu kepada RM7 sejam. Setuju?

Dol : Setuju, bos..

Pengurus : Kalau macam tu, bila kamu boleh mula kerja?

Dol : 3 bulan lagi, bos..

8.SEDARA KITA
Pada suatu petang, seorang ibu membawa anaknye berusia 4 tahun bersiar2 menaiki kereta.Dlm perjalanan, si ibu membunyikan hon.

Anak :Naper ibu bunyikan hon & sape org tu?
Ibu :Tu sedara kite,kenalah hormat.

Dlm perjalanan seterusnya mereka terserempak dengan seekor lembu yg nak melintas lalu si ibu membunyikan hon.

Anak :Tu pun sedara kite ke???




Kredit kepada syok.org

32 comments:

kih kih kih kih... lawak la bro..

"tu pun sedara kite ke?"..hahahahaha

hehehehe....senyum kambing...;)

hahaha..lawak la..mseti dh byk tertinggal entry khalis..dh lme xdpt on9..:(

hahah...kakak paling suka cerita datuk kuat

suke yang last tuh...!!!ehehhhhhhh...


http://aniqahayyu91.blogspot.com/2011/07/bapa-ayah-papa-daddyseterusnya.html

haha.. lucu la. best3!

lawak lah yang datuk tu..haha

haha kelaka, trimas sbb buat sy trsenyum :)

hahaha..yg datuk ngan lembu tu kelakar~

generic zolpidem zolpidem tartrate 5mg or 10mg - ambien side effects urination

buy valium buy cheap valium online no prescription - what will 5mg valium do

buy ambien ambien cr urinary retention - zolpidem white round pill

diazepam 10 mg diazepam injection 10mg how to - diazepam dosage sciatica

buy xanax buy xanax online no prescription cheap - xanax dosage usage

diazepam 10 mg can buy diazepam online usa - diazepam online kaufen

generic xanax xanax dosage adults - buy xanax online with no prescription needed

buy xanax xanax withdrawal jaw - safe way to buy xanax online

mixing diazepam and lorazepam diazepam side effects usa - diazepam dosage pictures

ativan medication buy generic lorazepam online - what is ativan addiction

xanax no prescription can xanax pills be injected - xanax oral drug test

purchase ativan ativan uses for the elderly - ativan toxicity

ativan medication ativan dosage to get high - ativan dosage pregnancy

online ambien ambien xanax combination - ambien dosage chart

lawak2....good sape punya cerita

sangat hebat........ lucu lha pula

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...