Pages

Support Penaja

Sunday, July 24, 2011

Fakta Menarik : Duit yang paling murah di dunia ( intro )

Posted by mykhalis On 10:00 PM 7 comments

Nilai duit akan datang..

Khalis ni bukan seorang yang rajin nk mengira duit ni...kena pulak kerjaya khalis berniaga cc ni...hmm...mmg hari2 khalis berdepan dengan duit2 kecik ni....kalau duit syiling saja boleh timbang kilo...duit singgit2 lak sampai malu nak bawak bayar bil...mau tak malu? bayar bil ribu ribu guna duit singgit.. Khalis dah naik perasan dah..kalau orang kat kaunter tengok muka Khalis semua berubah wajah..

Tapi itu duit singgit-singgit kita.. camne kalau korang punya nilai duit jatuh..yup..sampai nilai burger sebijik sejuta.. Logik tak? tak logik? cuba korang ingat balik harga sate masa korang darjah satu (Abang suruh kira untuk sesiapa yang lahir 80-an je.. kalau yang adik-adik baru tahun lepas darjah satu tak yah kira la ek?) Seingat Khalis masa Khalis darjah satu 10sen je.. Maknanya RM10 dapat seratus batang.. sekarang 60sen sebatang.. maknanya kalau bayar RM10 dapatla 15 batang.. beza batang?? 85batang untuk RM10 awal 90-an dan harga sekarang awal 00-an.... hmm...jujurnya nak sangat mengimbau balik kenangan beli sate RM10.. tolong laaa... dapat ke tak ek?

Jom kita pergi ke beberapa negara yang nilai duitnya tak munasabah langsung.. Semuanya adalah kerana inflasi dan kenaikan harga sara hidup.. semua barang naik!! Harga cc Khalis juga RM 2 sejam.. nak naik takut hilang pelanggan.. rasanya inilah satu-satunya harga yang tak naik dari darjah 1 sampai sekarang.. CC sejam RM2.00.. kat tempat korang berapa?

Tapi sebabkan Khalis dah tulis panjang.. next entry baru bagitau faktanya..hehe.. jangan marah ekk.. kalau sudi bagitaula Khalis..harga CC tempat korang berapa?Hint untuk next entry ialah.. harga burger sebijik 1juta... negara mana tue? tungguuuuu

7 comments:

tempat saya sejam singgit lagi..

tak pegi cc dah..

hehe... tapi kat area2 umah ni sejam 3 hengget. tapi tak mcm cc pon...

kebanyakkan masuk situ semua pakat main game online... pc dier pon gempak2 punye spec... memang puas hati jugak ah kalo nak lepas gian main dota kat situ... hehehe...

rm1.50 sejam..tauke2 cc kat sini da kautem..nak bg harga sama je semua kedai rm1.50 sejam...

rm2 sejam...rm5 3 jam...harga bese tue khalis

kat putrajaya rm2 - rm2.50.. print 50sen sekeping.. nak g print kne pk panjang.. huhuhu...

dulu masa E kat kg. CC 1st E pegi reger dia RM3 sejam. Then naik RM4 sejam. Last2 RM 5. Gila cekik darah..Huh. Tapi skang tokey tu bankrup da. hui

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...