Pages

Support Penaja

Friday, July 22, 2011

Hukuman gantung di Iran di tempat awam

Posted by mykhalis On 11:42 PM 2 comments




Cuba bayangkan korang ramai ramai tengok ada hukuman gantung secara terbuka. Di mana tali gantung di ikat pada jambatan.. dan pesalah diletakkan di atas bas..Kemudian diundur secara perlahan lahan..Maka mati tergantunglah pesalah itu.

Inilah yang dibantah oleh Amnesty.. pertubuhan hak asasi manusia,, iaitu kumpulan yang sama meminta agar kerajaan Britain tidak membentangkan karpet merah kepada PM Malaysia Rosmah Mansur bersama isteri, Najib Razak.

Khalis tak berminat nak memperkatakan tentang keputusan yang tidak adil..atau kesalahan apa yang dilakukan..tapi kalau nak tahu, boleh baca di sini.   Apa yang Khalis nak tanya.. seandainya satu satu hukuman dilakukan secara terbuka.. boleh disaksikan.. adakah terdetik di hati anda untuk melakukan kesalahan yang sama?

Contoh.. jika curi kena potong tangan.. jika berzina rejam.. adakah berani untuk melakukannya? Berat.. tapi adakalanya hukum tidak boleh dikaji dengan akal atau kita ubahsuai sesuka hati..Betul tak?Seandainya gay itu haram..tiada istilah naluri atau kemanusiaan yang perlu diperjuangkan.. jangan samakan menghina gay sama hina dengan orang kafir menghina wanita bertudung.. Keliru kerana kehebatan hujah akal sendiri..

Kalau nak tengok video ada di bawah ni


2 comments:

konsep mudah..kita tengok orang bwak kete laju2 pastu eksiden depan mata kita..sudah tentu peristiwa tu akan menjadi ingatan kepada kita setiap kali kita bawak kereta..
tapi sesetengah pihak tidak faham tujuan sebenar perkara tu dilakukan..

kalau lah btul2 d wat cam tu..rasanya sapa2 nak wat jahat depa pikir byk kali~ tp kalu dah tgk pun nak gak wat jahat..haishhhh~ truk2x...

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...