Berita Bodoh : Menulis nama di atas pasir sehingga nampak dari angkasa lepas

Kalau kita bercerita pasal kaya, bodoh, kufur nikmat siapa lagi kalau bukan jutawan minyak arab. Kerana terlalu banyak sangat duit sampai tak tahu nak buat apa.


Hamad Bin Hamdan Al Ahyan, 63 mendapat idea untuk menulis namanya besar besar atas pasir apabila melihat sekumpulan manusia yang sedang melakar nama mereka di tepi pantai. Lantas dia berjumpa dengan kumpulan itu tadi bertanyakan berapakah kos untuk menulis namanya besar-besar?


Akhirnya namanya HAMAD berjaya ditulis.. dengan ketinggian huruf 1km dan lebar perkataan 5 KM ditulis di pulau peribadi..ianya sangat besar. Tapi persoalan di sini... apa kejadahnya??apa pekdahnya.??malah kalau dilihat dari google mapspun nampak tau..


Hamad juga dikenali sebagai jutawan pelangi kerana memiliki hampir 200biji kereta mewah dan ada 7 bijik Merc 500 SEL yang diwarnakan dengan 7 warna berlainan.. hmm.. yang bodohnya.. di bahagian komen hampir semua mempersendakan tindakannya.. untuk apa tulis nama besar2? ada yang mempersendakan Islam dengan bertanya.. Apakah perasaan Muhammad( Nabi ) bila tau ada pengikutnya buat perkara bodoh macam ni?

Comments

Asyieq-iN Rkey said…
tulis pakai ape agaknye besar2 cam tu
bile orang dah terlampau kaya cam ni lah jadinye kn :(
ArulchelseA said…
ni tak tau nak buat apa dah.. memalukan je.. bnyk lg gunanya kekayaan tu..ermmm..

*tak tau la klau aku kaya jd mcm ni..kih kih kih.. nk tulis nama kt bulan.. hahaha
Awan Biru said…
Dia buat begitu sekadar buang duit kali. Atau pun tanda yang pulau itu miliknya. Daripada buang duit, apa kata salurkan sedikit untuk program menjaga alam sekitarkah, menebalkan lapisan ozonkah, mengawal kebuluran di Afrikakah, menderma untuk Palestinkah, kan ada faedah.
lisa lis said…
ini kompom xtau nak wat apa dah dgn duit?????? ,meh sedekah kat kami...~ hehehe..><
Cik TeN10 said…
duit terlampau banyak sgt sampai tak tahu nk buat ape.. bazirkan je la.. kalau la dia bantu org yg memerlukan.. takke bagus .. smbil membantu dpt jugak beramal.. pahala..
despyan said…
kan bagus derma kt negara2 miskin,yg rakyat kebuluran nu..kalau xnk,derma kat aku pom xslah jgk..bukannya nk byk pom,dpt i juta dinar emas pom da ok.......haha
HeiYzZ RoSLaN said…
untuk kepuasan diri..duit banyak memang macam2 boleh buat,tp MEMBAZIR la..
ada sya said…
nasib baik nm hamad..pndek
kucarkacir said…
apabila org dah ade manyak duit..
sampai x tahu nak buat apa ngan duit tu.
meh bg sket kat kami seribu sorg,.dr xtau nk buat ape ngn duit tu,.ekekek,.seribu je kotttt,..ngee
azri said…
bkn dia ni je yg bodoh..aku rasa sultan brunei pun lebih kurang je bodohnye..mmgla rakyat dia sng2 tp ape gune membazir wat bnda segala2 emas..even mangkuk jmaban pun emas, beli kete model yg sma smpai 10biji..MEMBAZIR BUKAN KE AMALAN SYAITAN??

Popular Posts