Israel sudah bersedia berperang?Pusat perlindungan bom telah siap


Iran baru-baru ni bagi amaran pada Israel.. Mereka akan bedil peluru berpandu ke sana.dan nampaknya Israel telah bersedia..

TEL AVIV, Israel – Israel membina sebuah pusat perlindungan bom di bawah bangunan sebuah plaza dekat Teater Kebangsaan Habima di sini.

Kerja-kerja bagi membina pusat perlindungan itu kini memasuki peringkat terakhir.
Pusat perlindungan itu mempunyai tempat tinggal untuk lebih 1,600 orang.
Ia merupakan sebahagian daripada infrastruktur pertahanan di sini.

Pusat perlindungan itu mempunyai sistem penapisan bagi memastikan orang ramai yang berlindung masih dapat menghirup udara yang tidak tercemar walaupun terdapat satu serangan kimia.
Ia dibina sebagai sebahagian daripada kerja-kerja pengubahsuaian sebuah bangunan pawagam yang siap dilakukan pada lewat tahun lalu.

Jurucakap Kementerian Pertahanan, Roi Flyshman berkata, pusat perlindungan itu amat canggih.
Pusat perlindungan itu merupakan tempat meletak kereta bawah tanah yang telah diubahsuai.
“Sejumlah tempat meletak kenderaan di negara ini boleh menjadi pusat perlindungan dan kami akan mencontohi pembinaan pusat perlindungan bom itu,” katanya.

Ketua Pengarah Pusat Perubahan Sourasky di sini, Gabi Barbash berkata, sebuah tempat meletak kereta bawah tanah boleh diubah menjadi sebuah wad kecemasan dengan 1,000 buah katil dalam tempoh 48 jam.

Pusat perlindungan bom itu dibina ketika timbul spekulasi bahawa Israel akan menyerang Iran ekoran isu program nuklear. – Agensi

Comments

Anonymous said…
Fuck israil
Anonymous said…
kuasa Allah mengatasi segala galanya

Popular Posts