Pages

Support Penaja

Monday, February 27, 2012

Pergh sesaknya bas sekolah di China

Posted by mykhalis On 12:04 PM 2 comments

Teringat zaman kena gantung asrama dulu. jarak sekolah dari rumah setengah jam naik kereta. So, Khalis kena tahan bas Rahmat Alam (bas lompat-lompat) pukul 5.30 pagi. Pukul 5 dah bangun.. mandi-mandi naik basikal ke stesen bas. Dalam kesejukan tu la ada peluang nak baca buku. Sebabkan bas ni berhenti ambik makcik pakcik berniaga sayur, sejam baru sampai sekolah. masa ni lah best sebab Bas yang Khalis naik akan berlumba dengan bas sekolah untuk ambik budak sekolah.wahahha.. siap bertengkar lagi pemandu bas Rahmat Alam dengan bas sekolah berebut penumpang.. memang sesak gila la..

Tapi itu kat bandar kecik. kawasan luar bandar. Kalau di China macammana gamaknya.




2 comments:

negara dieorang kn berbillion kan... infrastruktur lak xdapat menanmpung

sopannya diaorg naik bas, siap beratur lagi... kalau kat malaysia susah nak tengok orang beratur camni!

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...