Pages

Support Penaja

Saturday, June 4, 2011

Bandar untuk kanak-kanak sahaja

Posted by mykhalis On 5:28 PM 4 comments

Baru sahaja mengelap mata selepas menonton Billu Barber di TV3..huuu,...macam hampeh je babak last waktu datang rumah tu..Ni tak berhenti2 dengar lagu Billu Berber..cis ciss





Kembali pada tajuk, Di Jepun.. sebuah taman replika menyupai bandar diberi nama Kidzania telah di bina. Di sini, kanak-kanak akan merasai kehidupan dewasa yang mereka bayangkan. Dari jadi pembaca berita hinggalah kepada menjadi seorang ahli bomba.


Yang sebenarnya.. Jepun merupakan negara yang ketiga membuat bandar seperti ini dan ianya mendapat sambutan yang menakjubkan. Apa yang paling menarik ialah, setiap kanak-kanak berpeluang menghidupkan impian mereka selama setengah jam dan ibubapa tidak dibenarkan sama sekali untuk mengganggu kanak-kanak.




cam best je kan? Semoga nanti adala kat Malaysia.. Bolehla bawak Sayf datang ke sini

4 comments:

alaaa.. aku dah besar.. x berpeluanglah aku nak masuk sana

Nak masuk juga kalau ada. Awan mengaku masih kanak-kanak ribena lagi. Hehehe...

syok nye

cakk! sayf..

dill.

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...