Perghh.. kisah benar Donald Trump bagi tip pada pelayan USD10k


Pada suatu hari..Donald Trump telah pergi ke restoran. Ketika bilnya sampai.. dia dikenakan caj USD82.27.
Kemudian dia bertanya kepada pelayannya.. Berapakah tip yang paling banyak anda pernah terima selama menjadi pelayan di sini?

Pelayan itu menjawab.. Saya pernah menerima USD 500 dan USD 1000..

Donald Trump memandang wajah pelayan itu dan berkata.. saya suka cara anda bekerja.. Saya akan bagi tip sebanyak USD 10ribu untuk anda..

Perghhh.. sonok tu!!

Comments

cacah said…
Kalau kita puas hati dengan cara orang bekerja, memenuhi ekspektasi kita, memang rasa nak sangat bagi tips, kalau tak dapat bagi tu rasa macam ralat jer...
even rm1 pun nak jugak bagi...
heee
nitestalker said…
memang bertuah lah waiter tu, keje waiter kat US bergantung hanya dengan tips, gaji basic dia cukup kecik... kalau dpt 10k tu...mau melompat....

Popular Posts