Pages

Support Penaja

Monday, March 19, 2012

Amboi.. comelnya "tok mudim" malu saye

Posted by mykhalis On 4:04 PM 0 comments


Mujurla yang bersunat budak2 belum bersunat.. Kalau zaman Khalis(sbb tak tau zaman sekarang) kena cucuk dulu keliling anu nak kasi keras.. Nanti senang nak gunting je.. kalau comel camni gamaknya tak payah bius2 dah.. wahahha..

Sempena cuti sekolah ini, ramailah adik-adik kita yang akan berkhatan.
Penulis masih ingat lagi, dulu kalau dekat kampung-kampung, tok mudimlah orang yang paling digeruni oleh kanak-kanak.
Apatah lagi tok mudim yang jenis suka simpan misai tebal dan janggut panjang, sekali dia berdehem je, bertempiaran budak-budak ini lari keliling kampung.
Namun zaman dah berubah. Perkhidmatan tok mudim boleh dikatakan hampir pupus…ini disebabkan ibu bapa lebih yakin pada kaedah perubatan moden yang terbukti lebih bersih dan selamat.
Bercakap pasal berkhatan ni, penulis nak kongsi beberapa keping gambar ‘tok mudim’ wanita di Indonesia, mereka bukanlah tok mudim dalam erti kata yang sebenarnya, tetapi doktor dan pembantu perubatan yang bertugas mengkhatankan kanak-kanak di sana.
Amboi, manis-manis orangnya.
Kalau macam ni lah orang yang ditugaskan untuk menyunatkan kanak-kanak, silap haribulan SI BAPA pun nak minta agar disunatkan sekali lagi, hahahahaha –

0 comments:

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...