Berita sensasi : makcik Hajjah sitt kantoi identiti


Sebelum ini kecoh fasal seorang pengguna Twitter/blog menyiarkan tulisan yang menghina Islam dan Nabi Muhammad. DCM ada menyiarkan komen ringkas fasal hal ini tidak lama dahulu. Berdasarkan maklumat di blog, pelaku hanya dikenal sebagai "Makcik Hajjah Sitt" atau @sitt_alwuzura3. Kelahanatan pelaku itu dikutuk sekeras-kerasnya oleh pelbagai pihak. Malah pihak berkuasa dan SKMM berjanji akan menyiasat identiti pelaku. Sehingga kini, tiada khabar rasmi tentang usaha mengenal pasti identiti pelaku.

Sebuah blog pro-BN, Cucu Tok Selampit mendakwa sudah dapat mengenal pasti identiti pelaku. Blog itu mendakwa usaha mengenal pasti identiti pelaku berjaya dilakukan dengan bantuan pengodam-pengodam (hackers) yang dirahsiakan identiti mereka.

Berdasarkan tulisan di CTS, empunya blog mendakwa sudah memperoleh nama penuh, alamat, NRIC serta gambar pemilik akaun wanita anti-Islam ini. Namun, empunya blog enggan mendedahkannya buat masa ini kerana mendakwa mahu mengumpulkan maklumat terperinci serta sedang berurusan dengan Jabatan Agama Islam dan agensi-agensi yang terlibat untuk membawa wanita murtad ini ke muka pengadilan.

Sebagai pembayang, pelaku merupakan seorang wanita muda yang berasal daripada keluarga campuran. Bapanya mualaf Cina dan ibunya Melayu. Pelaku pernah mendapat pendidikan di sekolah agama dan pernah juga melanjutkan pelajaran di Universiti Utara Malaysia (UUM). Wajah graduan UUM ini boleh dikategorikan sebagai golongan cantik.


Kredit kepada duniacacamarba.blogspot

Comments

Hayyu_Lee91 said…
g0longan cantik tuh maknanya perempuan la kan???cettt.....muka cantik perangai tak sen0noh..
Unknown said…
Muka cantik tapi awat perangai dia teruk sangat? Berharap pelaku yang dah tertutup hatinya itu dibawa di muka pengadilan secepatnya. Biar semua orang tau.
Akunyer said…
apa la nak jadi.. ilng sudah rasa takut pada-Nya...
faizalnizam said…
memang kena jugak perempuan tu nanti. tak ke mananya kalau dok asyik menghina agama Allah. mesti dapat balasan punya. kalau tak kena kat sini, kat sana esok tunggu jelah. tp puas hati kalau pihak Jabatan Agama dpt cepat2 cekup perempuan tu.
AsyieqiN Rkey said…
buat malu graduan UUM!....
Puan Kutu said…
izin share ekk khalis...:)
xsabar nak nengok muka pompuan laknatullah tu...
Unknown said…
haa kantoi pon, ptt rejam je
vampire's lovex said…
semoga dapat hidayah lah dia tu di bulan ramadhan ni ekkk
Fahman said…
macam lbeyh kurang je ngan pempuan yang mengaku kapir kat fb ari tu, yang khalis ade post ari tu. terpelajar,cume uni je yang lain.
Abu Bagi said…
oh cantek pun tak de guna dah...mari kita rejam dia..
Rina Rahamat said…
ingatkan dah kena panah petir..
blog-tips-kurus said…
kesian ibu bapa dia..
Anonymous said…
dunia2..mcm2 skg nie...dh tak takut pe dh
dear anies said…
dia: umpama gali kubur, then msk then timbus diri sendiri...x kemana pon..
juanita said…
Itu la,
org slalu claim hackers ni jahat kan :)
Nurul Shaheedah said…
apa la pmpn ni. dia buat mcm ni bukan dpt apa pn. hish
dill said…
Allah. saye tak faham la motif macik ni

dill.
Unknown said…
mungkin dia tu mengalami krisis identiti... WA
Syahir Ramli said…
x cantik pon die ni dh kalo prangai hodoh mcm tu..
Ayie said…
cepat cepat la reveal gambo dia.. lepas tuh kita vodoo dia ramai ramai.. bengong..

=.=''
Sangtujoh said…
ckp meletup-letup tp main semunyik2. dah tau la perangai mcm mane. mcm anjing menyalak2 tp bile org angkat batu dia lari. Semoga Allah ampunkan dosa mak yg lahirkn dia.

Popular Posts