Pages

Support Penaja

Saturday, August 6, 2011

Lailatulqadar : Kisah satu pagi

Posted by mykhalis On 3:59 PM 12 comments

“Lepas basuh pinggan, ikut Abah pergi masjid,” kata Abah separuh memerintah.

Aku memandang kepada Emak.

Emak angguk sahaja. Maksudnya emak mahu aku ikut Abah solat subuh ke masjid. Jangan melawan.

Nampaknya, aku kena batalkan niat untuk sambung tarik gebar selepas kenyang bersahur.

Aku bonceng di belakang.

Kami tidak pakai helmet. Kopiah sahaja.

Ganjil!!

Dalam cahaya suram menjelang subuh, aku lihat kubah masjid berada di tanah. Bukan di bumbung masjid.

Ajaib!!

Abah macam tidak nampak keganjilan itu.

Aku cuit bahu dia dan tunjukkan ke arah kubah yang berada di tanah.

Mungkin kubah itu tengah sujud fikir aku.

“Kenapa?” tanya Abah.

“Lailatuqadar,” kata aku dengan jari masih menunjuk kepada kubah.

“Kepala otak engkau. Berapa lama engkau tak ke masjid?”

Tidak pasal-pasal aku kena marah. Rosak pengalaman suci aku ini.

“Diorang tengah renovate masjid la. Bumbung masjid bocor, pasal tu kubah
tu dorg angkat letak kat tanah. Bodoh!!” sambung Abah sambil marah2 lagi. Huhuhu....



p/s :- Kesimpulannya… rajin rajinla pegi ke masjid.. sebelum terlambat!!dan cerita ni dah lama dah..cuma setiap kali khalis baca kelakar gile..hehe

12 comments:

hahahahaha...serius kelakar~

hahhahaha.. gi-la kelakar..

kih kih kih.. cuak aku bro..kih kih

hehhehe..lawak lahhhh..khalis ni lawak . :p

"Diorang tengah renovate masjid la. Bumbung masjid bocor, pasal tu kubah
tu dorg angkat letak kat tanah. Bodoh!!"
Xmemasal2 dapat bodoh free!Hahahaaah!! =P
Nice entry Khalis..at least it ease my stress a lil bit..
Thanxs!! =)

ping

There was an error in this gadget

yang best di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...