Pengiklanan menggunakan Osama Laden

Pengiklanan sekarang sepatutnya lebih kepada mendidik pengguna supaya lebih bijak sambil membeli barangan mereka.Bukannya memperbodohkan.Sebagai contoh iklan KFC,, bagaimana mereka menggambarkan sesatu produk baru seperti donut ikan.. jejari udang.. digambarkan sebesar-besarnya dan sesedap sedapnya..sedangkan ianya tiada beza dari segi bahan dan rasa..cuma bentuk sahaja berlainan.

Dan begitu juga iklan syampoo.. Cuba korang tengok iklan syampoo di Malaysia semenjak tahun 1990-an.. fakta yang sama ianya 'menghapuskan 99 peratus kelumumur' setelah hampir 20 tahun takkan tak dapt lagi teknologi 100% penghapusan kemumur..sedangkan guna teknologi nano la.herba la..

Jadi bagaimana dengan iklan Osama Laden ni? mungkin ianya berkesan kepada masyarakat barat..tapi kita?adakah kita faham apa yang ingin disampaikan?








Comments

puteri ain said…
yg gmbar last tu ? errr ..
Anonymous said…
xpaham2...

Popular Posts