Apakah makna zalim?

Bagaimana kita nak mendefinasikan kita dizalimi atau tidak.. Cuba kita tengok makna zalim..meletakkan sesuatu bukan pada haknya. Maknanya.. kalau kita letakkan tangan kita atas paha makwe kita yang bukan hak kita..maknanya kita berlaku zalim pada ibu dan ayah awek kita.. sebab kita cuba menajiskan anak mereka.. kenapa najis? bukankah pegang tangan bukan murim hukumnya sama dengan pegang babi.. najis la tue..Itu contoh..kalau salah  tegurla..Khalispun bukan baguspun.. pernah jugak pegang tangan anak dara orang.. tapi bila kenang2.. apa la Khalis dah buat.. takkan nak pergi mintak maaf kat mak ayah diorang pulak.. tanggung je la dosa tue..

Sebenarnya Khalis nak tunjuk contoh sekeping gambar yang membawa erti zalim.. gambar apa? kalau korang tengok ni kata tak zalim jugak tak tau la..

tak zalimke macam nie.. muka dah elok dah.. boleh dia bergambar dengan kucing yang dia siat kulit... mungkinkah ini juga seni??apa ke jenis manusia yang ada zaman sekarang ni kan?

Comments

Bella Bell said…
kesian kucing tu.. zalim2! T.T
nelly said…
zalim gilaaaa !!
ArulchelseA said…
cuak aku bro..ni memang zalim.. tp kat malaysia media zalim..kih kih kih
Fyqa said…
ya Allah.

apa punya pangai la nih
dill said…
pompuan gila! kesian kucen tu!

dill.
xsuke tgk bnde2 cmni,.kejam!
aisya sakaria said…
hishhh. kejam betul!
Azura Mendezz said…
Xnmpk lawo dh awek ni bila dgn bangganya amil pix dgn bangkai kucing mcm tu..
huh!
mushroom said…
eh sial la minah tu

Popular Posts